Triggertrap icm cactus

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,
Omdat ik geinteresseerd ben geraakt in fotografie met het triggertrap systeem ben ik me daarover aan het 'inlezen'. Ik heb het systeem dus (nog) niet aangeschaft.
Ik kwam op youtube het volgende filmpje tegen: http://youtu.be/E5RXdb_giIE

Ik dacht....wat doet die man het omslachtig. Is het niet handig(er) de triggertrap met flitser te gebruiken, waarbij de flitser getriggerd wordt door bijv een cactus set? Of zeg ik nu iets raars? Weet iemand het antwoord daarop?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hoe bedoel je precies 'de triggertrap met flitser te gebruiken'?
De triggertrap is in het filmpje toch aan de flitser gekoppeld? Je zou (mogelijk) de triggertrap aan de cactus kunnen hangen (bedoel je dat?), maar dat geeft enkel een extra vertragende stap erin..
Maar volgens mij moet het ook mogelijk zijn om de triggertrap juist aan je camera te verbinden, zodat het een remote wordt die een foto maakt bij geluid, en dan kan je met de cactus de flitser wel weer aansturen (of bedoelde je dit dan juist :D)

Anyway, ik kan niet wachten tot ik mijn Triggertrap binnen krijg ;)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

de triggertrap gebruik ik zelf puur als remote voor de camera. Voor off shoe flitsen een Pixel kabel of Cactus V6. Dit vind ik persoonlijker beter werken dan de triggertrap voor flitsen. Als camera remote werkt het prima ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik had bedacht de triggertrap aan de camera te koppelen en dan de Cactus gewoon aan de camera via het flitsschoentje. Dus je begreep het goed, Rocker! Dus dat de triggertrap door geluid getriggerd word, zodat er een foto wordt gemaakt, en daardoor ook de flitser tegelijkertijd af gaat.

Maar ik heb gezien dat de triggertrap nog meer leuke instellingen kent/heeft, dus het lijkt me een leuke toevoeging, zo'n accessoire...
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Heb zelf ook een Triggertrap, maar vind het toch vrij lastig om hem ingesteld te krijgen.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Falerossi schreefCOLONHeb zelf ook een Triggertrap, maar vind het toch vrij lastig om hem ingesteld te krijgen.
In welk opzicht, Falerossi? Welk menu-onderdeel?
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ErikDignum schreefCOLON
Falerossi schreefCOLONHeb zelf ook een Triggertrap, maar vind het toch vrij lastig om hem ingesteld te krijgen.
In welk opzicht, Falerossi? Welk menu-onderdeel?
Ik vind het hele menu moeilijk. Ik zie namelijk niet hoe ik een tijd in stel om b.v. om de zoveel seconden een foto maken etc Ik wordt echt niet veel wijs uit die tijd die er op het scherm staat.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Gebruik je de TT icm een android of IOS telefoon? De android versie is wat 'magerder' als de IOS versie als ik het goed gelezen heb!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ErikDignum schreefCOLONGebruik je de TT icm een android of IOS telefoon? De android versie is wat 'magerder' als de IOS versie als ik het goed gelezen heb!
Ik gebruik hem op Android.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar