Stel: ik wil een flitser kopen...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Goed idee ;) Het leek zo'n mooie oplossing, en zonder die verspringingen is het dat ook, maar voor nu is het even een miskoop. Houd het topic wel in de gaten....
twistersam

Beetje late reactie, maar stel dat je m dan in Engeland kunt bestellen voor 150 euro minder dan in Nederland.....
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

De Yongnuo YN600EX-RT bedoel je? Heb je een linkje naar het adres in Engeland?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Aangezien door lekkende batterijen mijn yn flitser is overleden ook de nieuwe 600ex besteld bij een voor mij betrouwbare shop voor €140. Is inmiddels onderweg. Zal deze eens uitgebreid testen, maar tot nu toe altijd erg tevreden geweest over dit merk.
http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN600EX ... 20ef21dea0
twistersam

Nee Dward, de canon speedlite 600EX-RT
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Gisteren de yn600EX-RT binnen gekregen en moet zeggen dat deze beter is dan ik had gedacht. Is een behoorlijke upgrade tov mijn vorige 560. Sneller, betere lichtopbrengst, ondersteuning tot 200mm. Vergelijkbaar met de veel duurdere Canon. Diverse aansluitmogelijkheden, zelfs mogelijkheid om software te laden.

Kortom een betaalbare aanrader.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik hoor ook goede dingen over Godox. Geen ervaring mee zelf, maar een bruiloftsfotograaf die ik ken gebruikt er drie in zo'n tri-stand (dan wel de niet TTL versie) en hij is er erg tevreden over.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Wat ook een goed alternatief zou zijn is de Shanny SN600C-RT. Deze is voor $120 te vinden. Reviews zijn erg goed. Misschien niet voor een echte pro, maar voor amateur gebruik is dit een prima investering.
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

In China... waar dat spul gemaakt wordt kosten ze vanaf € 107,-- en worden ze gratis verzonden...

Ik zelf had de keuze voor een Canon 420EX ( gebruikt en zeker 10 jaar oud ) of een nieuwe Triopo TR-586EX C Wireless TTL Flash Speedlite for Canon

De gebruikte 420 koste me € 54 incl verzenden... en de Triopo TR-586EX C Wireless TTL Flash Speedlite for Canon kost € 52,-- incl verzenden en is nieuw in doos met 2 jaar garantie... 2x zo snel met laden..

Ik heb dus gewoon de knoop doorgehakt en gekozen voor de Triopo .. ondanks ik er totaal geen verstand van heb..

Ik werk met een oud lijkje.. Eos 20D 18-55 Ef-s Canon en een Tamron 70-300
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Bij de iets duurdere heb je wel ettl en dezelfde functionaliteit als bij de 600ex van Canon. Koop al jaren bij Chinese aanbieders en ben nog nooit tegen problemen aan gelopen.
De goedkopere hebben minder mogelijkheden, maar zijn prima te gebruiken ook voor strobistenwerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar