Productfotografie TBV webshop

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Beste mensen,

mijn vriendin is voornemens een webshop te starten met handwerkartikelen. Dit varieert van gehaakte babymutsjes tot kleden van 1.20x2.00. Nu moeten alle artikelen uiteraard worden gefotografeerd en dat zullen we gezamenlijk oppakken. Ik beschik over een EOS 7D met 17-40 F4 L, 70-200 F4 L en een losse flitser. Daarnaast heb ik ook een statief en een vrije kamer met daglicht die ik als studio kan inrichten.
Nu willen we uiteraard knappe foto's voor de webshop zonder lelijke schaduwen en een egale achtergrond. Zodoende kwam ik al gauw opnametafels en achtergronddoek tegen in diverse uitvoeringen en prijsklassen. Nu zullen er echter voor en nadelen aan bepaalde opstellingen kleven en daar zou ik graag advies in krijgen. Het budget is beperkt, dus ik geef het geld liefst 1 keer goed uit ipv een miskoop te doen wat in de praktijk voor ons niet blijkt te werken.
Daarnaast vraag ik mij af of 1 losse flitser voldoende is, of dat ik ook meteen lampen nodig heb.

BVD Klaas
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Zo ver ben ik nog niet, maar wel interessante materie!! Kan ik voor productfotografie ook een gewoon wit katoenen laken gebruiken, of moet ik rekening houden met het materiaal vanwege de mate van lichtreflectie bijvoorbeeld. Kortom is een opname tafel noodzakelijk, of voldoet een wit kleed en een statief en flitser ook.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Klaas,

Eén ding vraag ik me af: Waarom huur je niet een professionele productfotograaf in en ga je hier zelf mee klooien? :roll:

Ik vraag me dit af, omdat je producten aan de man wilt brengen en dan wil je toch foto's die van uitmuntende kwaliteit zijn...? Een uitmuntende foto, laat je producten beter verkopen dan een flut foto. En zo'n investering aan een échte productfotograaf, verdient zich er vanzelf weer uit, als het goed is.

Let wel! Ik ben geen productfotograaf, dus daarom zeg ik het niet, maar ik denk mee. Anders had je investeringen moeten doen aan apparatuur. Die kun je in de zak houden als je een professionele productfotograaf inhuurt.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Ik snap je gedachte Benny, echter de meeste artikelen zijn uniek en zullen maar 1 keer worden aangeboden. Door deze roulatie moeten er dus geregeld verse foto's worden gemaakt en geplaatst, waardoor het misschien niet makkelijker, maar wel flexibeler is om het zelf te doen.

Overigens heb ik al wel wat lopen neuzen en de tarieven die productfotografen vragen zullen wij voorlopig helaas niet kunnen betalen ben ik bang...
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Klaas

ik ben begonnen met een stuk gebogen karton en mijn flitsset (2 softboxen). Dat gaat goed, maar je moet het karton goed vastzetten. Een doek zou ik niet doen, die kreukt snel en moet je dus goed strijken en strak ophangen. Daarna heb ik een opnametafel gekocht voor een grote serie die ik moest maken voor een vriend met een webshop.... Dat heeft als voordeel dat je ook van onderaf kunt belichten, door de plaat heen, als je dat wilt.
Verder is het een kwestie van veel oefenen en bereid zijn om het overnieuw te doen.

succes met proberen.
groeten
Peter

PS de opnametafel staat intussen werkeloos. PB bij interesse.
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Inmiddels hebben we vanmiddag de eerste stappen gezet. We hebben een rol tekenpapier gekocht van 1.5 meter en 10 meter lang als achtergrond en dat werkt tot nu toe goed.

Nu wil het toeval dat er bij mij op het werk voor een catalogus alle onderdelen (melkrobots) moeten worden vastgelegd. In het kader van dat project heeft men 2 daglichtlampenen een opnametafel aangeschaft. Die heb ik meegenomen afgelopen vrijdag en de twee lampen zijn niet sterk genoeg voor het achtergrondlicht van de opnametafel. De opstelling waar ik nu mee werk is de twee daglichtlampen, oude sunpack flitser op de 7D en het papier als achtergrond.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

46978

Voorbeeld van het resultaat. Helaas is de scherpte vergaan bij het verkleinen..
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dat is qua licht niet verkeerd.
Qua compositie en interessante presentatie kun je naar mijn smaak nog een hoop winnen.
Gelukkig is dat vaak een kwestie van tijd.

Grappig dat ik precies met hetzelfde bezig ben als jij.
Behalve, mijn vriendin is meubelmaker...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Dank!! Compositie is inderdaad wat vreemd, hij kijkt niet helemaal lekker weg. Hopelijk komend weekend weer tijd om verder te gaan!!
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar