SD kaart in compact flash kaart. Welk type? canon eos 7D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

Ik heb sinds kort een canon eos 7D, maar hier moeten compact flash kaarten in, maar aangezien ik altijd een nikon D3200 heb gehad. heb ik enkel sd kaarten, die ik natuurlijk niet weg wil doen. dus wou ik nu een adapter kopen, zodat ik mijn sd kaart er kan in steken, en eigenlijk een compact flash heb.

maar nu zijn er blijkbaar 2 types (die verschillen van dikte). Dus nu weet ik niet welke ik moet aanschaffen voor in mijn canon EOS 7D.

heeft iemand een idee? ik had deze eventueel in gedachten: http://tweakers.net/productreview/71575 ... cards.html

alvast bedankt :)
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Ik heb ook een 7D, and natuurlijk had ik ook een berg SD en microSD kaartjes van de vorige camera over.
Als je echter gebruik wilt maken van de snelheid van je 7D (aardig wat foto's per seconde) en de bijbehorende buffer dan zul je helaas aan zo'n adapter weinig hebben.
De snelheid waarmee je weg kunt schrijven van de buffer naar zo'n insteekkaartje met adapter is maar een fractie van wat een 1000x of meer CF kaartje aankan. Je zult dan veel sneller met een volle buffer te maken krijgen... en niet meer kunnen schieten tot die weer leeg genoeg is.
Ik heb veel gehad aan deze site: http://www.robgalbraith.com/multi_pagee ... l?cid=6007
Als die link niet werkt, ga naar http://www.robgalbraith.com/ en selecteer dan in de CF tabel de lijst voor de Canon 7D.
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Uit een verleden met een 650D heb ik ook nog wat SD kaartjes over gehouden.
Om deze als reserve geheugen kaart te kunnen gebruiken heb ik een CF Adapter gekocht.
Ik kan hiermee een 16GB SDHC kaart gebruiken in mijn 7D.
Jobo SDHC CF Adapter
Blijkbaar is dit zo'n 'dikker' type want hij is echt dikker dan een gewone CF kaart.
EyeFi kaarten werken niet en ML heb ik ook maar niet geprobeerd.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

@thuis papa

ik heb nochtans vernomen, dat dit even goed werkt, en dat er geen verschil op zou zitten als je nu een adapter of een echte compact flash zou gebruiken.
(en dit door camera gebruikers, dus geen verkoopspraatje van de winkels)

maar het lijkt me het overwegen toch waard. en moest ik het toch te traag vinden, ok spijtig. maar heb ik het wel geprobeerd. :)
en thnx voor de site :)



@canon 7D
dankje wel voor de link van die adapter. ben je er zelf tevreden van? gebruik je hem altijd of echt enkel als reserve? en gaat hij effectief iets trager zoals thuispapa zegt?

alvast bedankt :)
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Zelf gebruik ik een CF kaart van 32Gb en als reserve een 16Gb bij de 7D.
De 50D heeft ook een 16Gb CF kaart.
Soms gaat de reserve CF in de tas van de 50D en dan gebruik is de SD als reserve bij de 7D.
Ik gebruik de SD dus alleen maar als reserve.
Het buffer van de 7D is groot genoeg om mijn burst opnames op te vangen. Na een burst heeft het toestel tijd genoeg om het buffer weg te schrijven naar SD.
Ik maak geen video's dus tegen een eventuele tragere werking ben ik nog niet aangelopen.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
jeroen1357
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 14:23

OK dankje wel
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar