Upgrade naar Yosemite

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Deze is samen met Yosemite aangekondigd paar maanden terug. Filmpje van de demo ;-)

https:/youtube.com/watch?v=jKnmK-lOjBs
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

jev schreefCOLONAls Apple z'n best had gedaan had men bij de installatie ook even gecontroleerd wat er wel en wat er niet compatible was en dan de gebruiker een keuze gegeven. Maar dat doen ze niet... in plaats daarvan moet je 100 keer aanklikken dat je echt *geen* iCloud wil.

De aankondigingen ga ik dus echt niet allemaal lezen. Ik had verwacht dat bestaande Aperture zou blijven werken, dat is wat anders dan "ondersteuning bieden voor". Ik kan niet meer bij mijn edits en daar baal ik van.
Jev, wat je kunt proberen is om iphoto te gebruiken (ik zeg het met aarzeling) die is minder duur en was compatible met de aperture libraries onder aperture v3 ... Geen idee of het de conversie doet vanuit v2 vandaar de aarzeling... Maar wilde het idee toch aanreiken..
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Hmmm.... iPhoto? Ik ga er eens naar kijken, dank! Verder ga ik sowieso helemaal over naar Capture One. De import-features daar van zouden ook met Aperture libraries overweg moeten kunnen (nog niet geprobeerd).
The Artist Formerly Known As Jeveos
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

@Jev: heb je geen backup welke je kan terugzetten zodat je dan weer een werkend Aperture 2 hebt en kunt upgraden naar v3 ? Na de upgrade van Aperture kan je dan alsnog naar Yosemite upgraden.

Overigens DPP werkte bij mij wel, geen problemen mee gehad. En versie 3.5 van Aperture kreeg een compatibiliteits patch voor Yosemite. Dus Apple zorgt er wel voor dat de laatste versie van Aperture gewoon blijft werken op Yosemite. Ik ben ook teleurgesteld dat ze volgend jaar afscheid gaan nemen van Aperture. Maar ik ga eerst wachten wat Photos ons oplevert voordat ik overstap op een alternatief.
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Upgraden naar v3 is niet bepaald gratis en ik weiger te betalen voor een update op een product dat al EOL verklaard is. Daarbij is Apple's RAW converter voor de Fuji X-T1 niet in staat de kwaliteit te evenaren van Capture One - de beslissing om Aperture te vervangen door C1 heb ik vorige maand al genomen (alleen is het er nog niet van gekomen om de C1v7 trial ook daadwerkelijk om te zetten in een licensed C1v8).
The Artist Formerly Known As Jeveos
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Als je ervoor moet betalen zou ik het zeker niet doen. Maar volgens mij heb ik destijds ook V2 aangeschaft van Aperture, maar nooit hoeven betalen voor een upgrade....
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Ik zit nog op Aperture 2, niet op 3 => https://discussions.apple.com/thread/5053695
The Artist Formerly Known As Jeveos
TheJoostGuy
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2014 08:32

Ik (Canon 7D) werk nu met EOS Utility 2.14 en DPP 3.14.41 op OS x 10.9 Mavericks. Ik begrijp uit threads dat als ik upgrade naar Yosemite, EOS Utility niet meer werkt. Het schijnt dat Utility 3 wel werkt met Yosemite, maar weet iemand of dat werkt met een Canon 7D en of ik dat kan doen zonder serienummer van een 5D of 6D?
En weet iemand of DPP 3.14.41 werkt onder Yosemite?

Veel dank voor wie mij kan helpen aan een antwoord.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Wil hier een waarschuwing toevoegen

Ik heb ontdekt dat er problemen zijn met Time machine na een update naar Yosemite...
Veel gebruikers melden dat ze back-ups niet kunnen terugzetten... (zet terug folders zijn ' greyed out' ) kortom ff opletten en eventueel maatregelen nemen totdat Apple een fix heeft gemaakt...

de work around zou zijn (niet getest...)
Try this: select the top level of your Macintosh HD and enter Time Machine. Instead of browsing through your folders, go to the date you wish to back up to via the date bar on the right side of your monitor. Once you've selected that date, then browse your folders.

I realize this is a "work-around," but it seems to work for me every time.
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar