[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

@ontspanknop. als jij een groothoek objectief erop zet en en jij belicht hem goed in welke stand dan ook met een redelijk diafragma en je stelt scherp op bv de boom dan weet ik zeker dat je een scherpe foto hebt. maar als je met een super tele (400mm of meer) gaat werken dan vergt dat iets meer inspanning ik begin het door te krijgen hoe het AF systeem werkt en moet zeggen ben nog nooit zo happy geweest met een camera terwijl ik vele camera's heb gehad.

ik wil je voorstellen om (als je niet te ver van mij weg woont) eens een dag bij mij langs te komen en eens met de camera aan het spelen gaat, wat ie kan en dan kun je foto's maken zoals jij gewent bent en dan kunnen we ze gelijk op groot scherm bekijken .
vergeet ook niet de mensen die problemen ondervinden met de 7d2 komen bijna allemaal van een oude camera een 30D , 40D enzo . als je die mensen een 1Dx in de handen zou duwen hebben ze ook problemen terwijl het dan echt niet aan de camera ligt hoor :D

als je op mijn voorstel in wil gaan hoor ik het wel ., hoop dat ik dan je twijfel weg kan nemen en je overtuigen van deze fijne camera.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

@ Boko

Ten eerste, enorm bedankt voor je leuk aanbod!! Kom ik misschien nog op terug en zal je dan een pm sturen.

Mocht ik die 7D MKII kopen, zal ik ook ongetwijfeld de hindernissen tegen gaan komen, daar ben ik van overtuigd en ... niet bang voor.:-)
En verder wat groothoek en tele aangaat, als deze camera in mijn bezit komt, kom ik er wel achter of je met een handleiding op zak de zoo moet in gaan.:-)

Thnx
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

een vraag voor de 7D2 bezitters?
welke firmware hebben jullie in de camera zitten . gezien ik een mail terug heb van canon met iets heel bizars .
graag hoor ik jullie reacties.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Bizars???
Canon roept ze allemaal terug???????????
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Mozes schreefCOLONBizars???
Canon roept ze allemaal terug???????????
nee dat niet , maar ben benieuwd naar gebruikers welke firmware ze erop hebben .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

boko schreefCOLONnee dat niet , maar ben benieuwd naar gebruikers welke firmware ze erop hebben .
Ik heb er firmware versie 1.0.2 op zitten.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

kijk eens wat ik van Canon terug kreeg ..


Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Canon.
IN uw email vraagt u wanneer er een firmwareupdate uitkomt voor uw EOS 7D Mark II.
Volgens de ons beschikbare informatie wordt er gewerkt aan Firmwareupdate 1.0.2, maar is er nog geen releasedatum bekend.
Zodra deze beschikbaar is kunt u deze via onderstaande link downloaden.
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 4155738052" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb dus zelf ook 1.0.2 dus nu snap ik er niets meer van ..
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Type foutje. Waar mensen werken kunnen foutjes gemaakt worden. Wellicht bedoelen ze versie hoger ;-)
Gewoon even terug mailen en dit vragen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

nee geen typ foutje want ik mailde hem terug dat ik versie 1,0,2 al in de camera had en hij bevestigde me dat ze wel degelijk met versie 1.0.2 bezig zijn . dus ik vind het vreemd ook melde hij me nogmaals dat de release datum niet bekent is .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Dan kan de beste medewerken met zijn stelligheid het nog steeds mis hebben. Zou niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd. ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Vraagjes ....

Is er aan de buitenkant van de 7D MKII doos te zien wat de productiedatum is?
Kun je een fotozaak vragen naar een camera met een zeer recente productiedatum?

@Boko ...

Vreemde zaak ..kan een tikfout zijn, maar maf is het wel.
Wat ik ook eigenaardig vind is, van de camera's die opgestuurd zijn naar Canon en problemen van zijn verholpen, niet bekend wordt gemaakt ..WAT er veranderd is.

Overigens heb ik ook deze thread in de gaten gehouden ...
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1361557/0" onclick="window.open(this.href);return false;

OT ...wel een messcherpe plaat van die 1D MK 1V :p
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

OntspanKnop schreefCOLONVraagjes ....

Is er aan de buitenkant van de 7D MKII doos te zien wat de productiedatum is?
Kun je een fotozaak vragen naar een camera met een zeer recente productiedatum?
Ze worden pas sinds ongeveer een half jaar verkocht.
Lijkt me sterk dat je dan heel veel verschil in poductiedatum gaat hebben.
Daarnaast is zelf firmware updaten niet moeilijk.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Thuispapa schreefCOLON
OntspanKnop schreefCOLONVraagjes ....

Is er aan de buitenkant van de 7D MKII doos te zien wat de productiedatum is?
Kun je een fotozaak vragen naar een camera met een zeer recente productiedatum?
Ze worden pas sinds ongeveer een half jaar verkocht.
Lijkt me sterk dat je dan heel veel verschil in poductiedatum gaat hebben.
Daarnaast is zelf firmware updaten niet moeilijk.
Wat die 7D MK II problemen aangaat, is nog steeds niet duidelijk of het hard of softwarematig is.
Is het hardwarematig, dan kon de productiedatum wel eens belangrijk zijn. Daarom dus mijn vraag.

Updaten van de firmware, als dat niet (veel) anders is dan bij mijn 40D is het inderdaad niet moeilijk.:p
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb nog een ( misschien stomme) vraag. Ik zei al dat mijn camera sowieso lichtere foto's aflevert dan de vorige. Nu heb ik ook geregeld dat de exif van deze camera aangeeft dat een macrofoto met F 2,0 gemaakt is terwijl de maximale lensopening toch echt F 2.8 is. Kan iemand dat verklaren?

Henriëtte
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

gebruik je de exif gegevens van windows of van een echte exif tool?
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Die van Adobe C6 Bridge. ( even later) Maar ik heb de gegevens nu eens bekeken met Canon's DPP en die geeft wel F 2.8 aan. :)
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

jonggolde schreefCOLONDie van Adobe C6 Bridge. ( even later) Maar ik heb de gegevens nu eens bekeken met Canon's DPP en die geeft wel F 2.8 aan. :)
het is indd vreemd maar zit nog wel eens verschil in .. hoe dat kan weet ik ook niet . ik gebruik exiftoolGUI
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Vraagje over de 7D MK II

Ik kwam ergens iets tegen ...link weer kwijt, wat een vraag opriep.
Is het waar dat de volledige AF functionaliteit van de 7D MK II alleen benut kan worden, door een paar nieuwe lenzen?
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik weet wat je bedoeld , ik heb het artikel ook gelezen . en ja er zijn een paar (oude) lenzen die niet alle AF punten van de 7D2 kunnen benutten maar de meeste kunnen dat wel. de lezen die ik heb werken er perfect op.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik weet wat je bedoeld , ik heb het artikel ook gelezen . en ja er zijn een paar (oude) lenzen die niet alle AF punten van de 7D2 kunnen benutten maar de meeste kunnen dat wel. de lezen die ik heb werken er perfect op.
Zoek eens ...als je tijd hebt ...naar "EOS 7D Mark II AF-Setting guidebook"
Deze kwam ik net tegen, heb nog niet alles gelezen, maar zat onderaan eens te kijken naar de tabellen met de lenzen die ...compatible zijn.
Tenzij ik het verkeerd bekijk, maar er lijken zo veel lenzen te zijn, die niet 100% compatible zijn en dus niet de max aan AF functionaliteit van de 7D MK II kunnen benuten.

Kijk o.a. dan eens bij de bovenste tabel naar toch wel een top lens EF 70-200mm f/2.8L IS USM*
1

"*1: When combining these lenses and extenders, focusing may be inaccurate when
using AF. For details, refer to the user guide supplied with the extender."

Of til ik hier te zwaar aan en zie het verkeerd?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar