Tas

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
martijnkrop
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2014 18:44

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, bij voorbaat mijn excuses.

De vraag is de volgende.

Ik heb een Canon EOS 700D met de standaard 18-55mm kitlens en een 50mm lens. Dit past allemaal prima in mijn Logitech TBC-410 slingshot tas. Ook de flitser kan hier nog prima bij.

Nu heb ik er een Tamron 70-300mm lens bij gekocht en kom ik ruimte te kort.

Dus, Ik ben opzoek naar een nieuwe tas. Ik heb een budget voor rond de 100 euro in gedachten en wil bij voorkeur een slingshot of een rugzak met ruimte voor een monopod.Ik wil als dat kan de Tamron op de body (met accugrip) laten zitten en deze zo kunnen vervoeren. Voor de rest moet er ruimte zijn voor extra lenzen en een flitser.

Ik heb gekeken naar de Lowepro Flipside 300 maar weet niet of ik ik deze tas voldoende ruimte heb.

Wie heeft er een idee of een voorstel en heeft er ervaring met dit vraagstuk.

Groet,

Martijn.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Hm,
ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ach... http://www.nandoonline.com/tutorials/info_tassen.html
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ga naar een winkel om de tas uit te proberen. Kamera-express en Foto Konijnenberg hebben 'm op voorraad (Cameranu en Cameratotaal niet).
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
martijnkrop
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2014 18:44

Bedankt voor de reacties! Daar kan ik wat mee! Thanks! Ik ga sowieso niet op zicht kopen. Ik neem alle spullen mee en kijk of het past en lekker draagt.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De laatste :twisted: keer dat ik op zoek ging naar een betaalbare nieuwe (rug)tas kwam ik thuis met een F-Stop Kenti - wel mooi, niet goedkoop. Maar ik was op zoek naar een tas die ik een paar uur op mijn rug kon dragen en dit was de beste, beter dan een Lowepro Flipside sport 15L.

Kortom, ga ga op je gemak kijken, bekijk eerst wat video's om te zien wat er zoal in verschillende tassen past en ga dan naar een winkel met een goed assortiment. Tassen zijn persoonlijk. Succes met de zoektocht.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb een Lowe Trekker AW 300!
En hoe ik daar toe gekomen ben is simpel. Na enkele dagen alles te lezen wat er maar over tassen geschreven is, zag ik het tassen bos niet meer!
Aangezien ook bijna altijd iedereen dat gene wat hij /zij heeft aanbeveelt (wat overigens niet echt vreemd is). heb ik gedaan wat hier al gezegd is.

Mijn spullen in de tas gedaan en op naar Urk waar de zaak gevestigd is die mijn persoonlijke voorkeur heeft voor de aanschaf van onze foto spullen.
Dan blijkt meteen wat de waarde is van een goed advies. Over tweede tas die de verkoper me overhandigde werd gezegd, deze is er een van de rugtassen die het grootste draag comfort hebben. En hij heeft niet gelogen in tegendeel!

Ik ga die tas niet promoten. Het enige wat m.i belangrijk is, is een tas, die bij je past.
En let dan ook of vooral op het draag comfort. Naar mijn bescheiden mening, is dat echt belangrijker dan de prijs!

Nog een tip neem ook een vuilnis zak klein opgevouwen mee (in de tas)! Erg handig wanneer je de tas of jezelf op de grond moet gaan neerleggen!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

ik ben zelf begonnen met een rugzak (naneu pro K4L). Daar kan veel in, nadeel is dat je dan alles altijd meesjouwt. Op den duur wordt dat toch zwaar. Vandaar dat ik een koffer heb gekocht (de rugzak ligt momenteel te verstoffen), waar alles inzit. Als ik ergens heenga, kies ik uit wat ik nodig heb en stop dat in een schoudertas (lowepro 180 AW) of een slingshot 200 AW. De slingshot draagt handiger, maar kun je niet verhangen van de ene schouder naar de andere als het na verloop van tijd toch zwaarder wordt.
Alles heeft dus zo zijn voor- en nadelen.

groeten
Peter
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

Een tas is heel persoonlijk en van situaties afhankelijk.
De natuur in te voet of op de fiets, dan is een rugtas met heupband fijn om zijn draagcomfort.
Bij een bruiloft zet je de schoudertas ergens neer en kun je makkelijk graaien.
Een grote tas is makkelijk, want je hebt alles bij de hand, maar wordt op den duur weer te zwaar.
Ik heb nu vier verschillende tassen in gebruik.
Ga naar een winkel met een groot assortiment, maak je wensen kenbaar en laat je goed inlichten.

Mijn laatste aankoop is een Lowepro Urban sling.
Past maar weinig in, maar dwingt mij tot keuzes.
Met een rugzak mag je over het algemeen het museum niet in.
Afgelopen vakantie in Polen mocht ik met de Urban sling overal naar binnen.

Elke tas heeft zo weer z'n voor- en nadelen.
Succes met je keuze.
Groetjes, Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar