Probleem 5DIII + ST-E2

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb een yongnuo ST-E2 welke ik met veel plezier gebruik op de 550D. Het is een kopie van de trigger van canon welke ETTL doorgeeft aan de flitsers.
Een ideaal systeem dus wanneer je niet manual alles op de speedlights hoeft in te instellen.

Op mijn 5DIII werkt de transmitter ook. Ik kan alles instellen en de flitsers gaan ook af. Er is één probleem en best een grote...
De flitser flitst namelijk niet tijdens de exposure maar ervoor. Ik heb alle instellingen nagezien, maar geen oplossing gevonden. Met een ST-E2 kan je niet op 2e gordijn flitsen dus dat gaat niet op helaas.

Wie o wie heeft een oplossing?

Hierbij een foto waarbij de flitser is afgegaan....

46386

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

dat hij voor de belichting flitst is niet raar, dat doet elke flitser (dan meet ie het benodigde licht namelijk). Dat hij de hoofdflits niet geeft is wel vreemd. Kennelijk gaat er iets mis communicatie tussen flitser en camera, maar dat vermoeden had je al natuurlijk. Doet de flitser het op een andere camera nog wel? En je 430's doen die wel wat ze doen moeten?
Kijk voor de zekerheid ook even in het menu (eerste rode scherm) onder "externe speedlight besturing".
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Hierna heb ik dezelfde setup op mijn 550D gebruikt, naar behoren. Ook de 430II op de 5DIII werk naar behoren.
Ook de beeldhoek wordt niet doorgegeven naar de 430II. En dat betekend idd dat er een communicatieprobleem is met de ST-E2.
De flits die afgaat is wel behoorlijk van kracht. Ik dacht altijd dat de voorflits wat zachter was.
De settings in het menu heb ik allen nagezien en de meeste veranderd om te zien of er iets veranderde.

Nu heb ik begrepen dat de originele ST-E2 van canon ook wat probleemjes heeft. Maar kan worden opgelost door eerst de ST-E2 aan te zetten en daarna de camera.
Heeft iemand een ST-E2 orgineel/Yongnuo? En ondervind je problemen met een nieuwere camerabody? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen.

Groetjes,
Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar