Ingrijpen door een mod, juist of onjuist

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Geelduikbootje schreefCOLON Ik zal zeker het forum blijven bezoeken en de leuke en leerzame bijdrages met veel genoegen lezen.
En dat is voor mij, zeker op dit moment, voldoende.
Blij dat je toch nog het forum blijft bezoeken, en over een aantal weken ben je heel dit voorval vergeten en geniet je weer waarom we op dit forum zitten.
Het plezier hebben in foto's maken.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Geelduikbootje schreefCOLONIk zal zeker het forum blijven bezoeken en de leuke en leerzame bijdrages met veel genoegen lezen.
Dit lees ik dan weer met genoegen! :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Brell schreefCOLONRoel,

Maken we ons daar zo druk over terwijl er mensen sterven van de honger in oorlogen.
Geniet van je dag, geniet van je hobby en loop niet elke keer te emmeren over dit soort zaken.
De regels zijn duidelijk en de voorwade is dat als je lid wil worden van dit forum je aan die regels te houden, wil je dat niet, ga dan geen lid worden. Ik heb geen zin om elke keer weer dit soort discussies aan te gaan, basta!
Dit is een fotoforum.
Je gaat nu een gigantisch onzinargument gebruiken. Het erbij slepen van oorlogen en daarbij deze discussie relativeren is onjuist. Er zijn ook 1 miljoen analfabeten in Nederland. Vergeet de glastuinders ook niet. Als je door dit soort onzinargumenten (hoe erg het onderwerp ook is en ja, het kan nog erger dan jij nu noemt), wilt gebruiken om een discussie hier als onnodig en onzinnig te bestempelen omdat je nu eenmaal lid bent van een forum en je geconformeerd hebt....

Nee.

En als je zelf geen discussie wilt aangaan, verlaag je dan ook niet tot dit soort uitspraken. Blijkbaar is in jouw ogen een forum een star iets, waar regels nu eenmaal bestaan en hoe onzinnig ze ook zijn, je wordt lid en je conformeert. Blijkbaar zijn een heel aantal mensen het wat dat betreft niet met je eens.

Maar om dan oorlog, ziektes en weet ik veel wat nog meer erbij te slepen, dat haalt de discussie erg onderuit. Ik kan nog verder gaan, maar dat wil ik niet :)

Dit voorzover mijn reactie op u, meneer Brell. :) En ik wil u dan ook verzoeken om de reactie nog eens te bezien en te heroverwegen. Als geelduikbootje de reactie kan nuanceren, waarom jij niet.

Ik ben heel blij met de reactie van Geelduikbootje en wil hem toch oproepen om hier te blijven posten. En dan wel iets genuanceerder :) Ik heb altijd het idee gehad dat het forum iets democratisch en dynamisch zou moeten zijn. Daar begint het na 2 jaar toch wel op te lijken. Wat dat betreft ook absoluut complimenten aan de moderatoren. Als we zo doorgaan komen we nog wel tot een heel mooi forum. Verder met de discussie zou ik zeggen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

@geelduikbootje: TOP!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Judith schreefCOLONIk snap de hele heisa niet, je moet jezelfs ergens druk om kunnen maken...er zijn regels en die regels zijn er niet voor niets, houd je jezelf niet aan die regels dan loop je het risico dat je foto of topic verwijderd wordt..duidelijker kan het niet.
Het is heel makkelijk om vanuit je luie stoel te gaan spugen en sputteren dat je het er niet mee eens bent en voetstampend je gelijk willen hebben en het zelfs russische praktijken noemen??
Dat laatste gaat mij ècht een afslag te ver...

Zoals eerder gezegt, het is makkelijk praten als je zelf totaal geen risico loopt...denk eerst even na voor je gaat vuurspuwen ;)
Sorry Judith,

Ik vind persoonlijk dit niet bepaald een inhoudelijk antwoord van een moderator, dat respect toont voor de geregistreerde deelnemers van dit Forum, die het ergens niet mee eens zijn,. De laatste zin begrijp ik echt niet in welke context ik die moet
plaatsen!
Misschien e.e.a. aanpassen?

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Roel Jansen:
Het plaatsen van een foto zonder toestemming van de rechthebbende kàn financiële gevolgen hebben voor de beheerder/eigenaar van dit forum.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

boels069 schreefCOLON@Roel Jansen:
Het plaatsen van een foto zonder toestemming van de rechthebbende kàn financiële gevolgen hebben voor de beheerder/eigenaar van dit forum.
Dirgrnr dir [plaatser kan denk ik aansprakelijk gesteld worden omdat dit forum geen leden kent. Was dit een vereniging dan ligt dat duidelijk anders. Een forum heeft geen leden! Leden hebben rechten en geregistreerde deelnemers hebben die niet! En bovendien is er geen echt bezwaar om een post tijdig te verwijderen Moderators voldoende maar de discussie gaat om de manier waarop.
Heb in mijn actieve jaren te maken gehad met plagiaat door een lid. Vereniging werd veratntwoordelijk gesteld en we hebben betaald. Overigens ben je het eens met het taal gebruik? Spreek van het weekend 2 juristen en zal eens vragen over de aansprakelijkheid bij sociale media.

Ik heb als moderator op een Amerikaanse website een post van een deelnemer verwijdert, die als boten verkoper een geschil met een client op de site wilde uit gaan vechten. Een collega moderator die met hem bevriend was vroeg me waarom. Toen ik mijn motivatie vertelde, zei hij „Roel you are a classy guy“ We zijn nog steeds bevriend maar hebben elkaar nog nooit ontmoet!

Vr. gr.

Roel J
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Lees dit topic eens door over het door Jeroen aangehaalde proces tegen een brandweerforum over auteursrechten:
http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=46968.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit willen we hier natuurlijk voorkomen en daar moeten we dus met z'n allen scherp op blijven.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Roel Jansen:
Taalgebruik: kijk eens naar de tijdlijn, TS heeft ruiterlijk de verwijzingen naar minder aardige regimes teruggenomen.
De reactie van de mod was daarvoor en die vind ik in dat kader begrijpelijk.
Zelf had ik mogelijk heftiger gereageerd, geheel afhankelijk van mijn momentane mentale constipatiegraad.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Moderator en regels het blijft een lastig iets.
Regels worden zelf in samenspraak bepaald, en dienen als leidraad.

Alweer lang geleden heb ik eens een site gehad, waar in de hoogtij dagen meer dan 25000 geregistreerde leden waren.
Als je er vanuit gaat dat ongeveer 10% van de deelnemers actief deelnemen, kan je jezelf wel voorstellen hoeveel posten dat oplevert per dag.

Kortom moderators zijn gewoon nodig.
Wij noemden ze destijds de digitale scheidsrechters.
Taken waren het in goede banen leiden van de onderwerpen.
En hulp bieden daar waar nodig.

Echter het verwijderen van posten was not done.
Heel zelden werd er wat verwijderd zodra er persoonlijke gegevens gepost werden.
Dat kon zelfs een ban opleveren, zowel tijdelijk als voor altijd.
Dit werd in een PM medegedeeld als ook in het topic zelf.
Openheid creëert duidelijkheid.

Verhitte discussies verrijken een forum.
Je krijgt een veel beter beeld van de personen achter de monitoren.
Niet iedereen is even sterk in zijn verwoording, daardoor komen dingen anders over dan bedoeld zijn.
Dat is niet erg, maar een leer proces.
Neem nu dit draadje, al naar gelang dat de tijd verstrijkt word het één en ander steeds duidelijker, en is het allemaal helemaal niet zo zwart wit.

Het domweg verwijderen van een post, is in mijn beleving gewoon censuur.
Het zou ze sieren als ze een post laten staan, en desnoods aanpassen, met een berichtje in die post met het waarom.
Zodat duidelijk is voor iedereen die in dat topic gereageerd heeft, over het hoe en waarom!
Het phpBB forum software heeft hier zelfs gewoon plugins voor.

Forums bestaan bij de gratie van degene die er gebruik van maken.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mozes,

Soms kan het noodzakelijk zijn, dat een post om zeer moverende reden verwijdert wordt.

Waar ik ernstig bezwaar tegen maak, is dat wij uitgemaakt worden vooreen stelletje onbenullen die voeten stampend hun gelijk willen halen!
Ik heb lang geaarzeld of ik op de post van Moderator Judith zou reageren! En ik moet zeggen, dat ik in de reacties tot nu toe bepaald niet teleur gesteld ben! Bloed is nu eenmaal dikker dan water!

Vr. gr.

Roel J.
Ik pas in mijn kleren en mijn kleren passen in mijn koffer dus pas ik in mijn koffer!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Mozes:
Sommige zaken zijn volgens de regels van het forum niet te tolereren.
Forums bestaan bij de gratie van degene die er gebruik van maken.
Ik maak daar liever dit van:
Forums bestaan bij de gratie van degene die er gepast gebruik van maken.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLONMozes,

Soms kan het noodzakelijk zijn, dat een post om zeer moverende reden verwijdert wordt.
Nou, beter die post aanpassen om de reden die ik eerder noemde, is toch een veel nettere oplossing.
boels069 schreefCOLON@Mozes:
Sommige zaken zijn volgens de regels van het forum niet te tolereren.
Forums bestaan bij de gratie van degene die er gebruik van maken.
Ik maak daar liever dit van:
Forums bestaan bij de gratie van degene die er gepast gebruik van maken.
En hier sluit je een deur die ik probeerde open te zetten. :idea:
Dit forum heeft bv 19511 gebruikers, hoeveel zijn er daar daadwerkelijk gepast actief van. :wink:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zie geen deur :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Roel Jansen schreefCOLONWaar ik ernstig bezwaar tegen maak, is dat wij uitgemaakt worden vooreen stelletje onbenullen die voeten stampend hun gelijk willen halen!
Wie is "wij"?

En kijk nog eens naar de tijdlijn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik denk dat ondertussen wel alles zo'n beetje de revue gepasseerd is en eenieder zijn/haar zegje heeft kunnen doen. Dit topic heeft veel stof tot nadenken gegeven, zowel voor als achter de schermen. Ik heb het gevoel dat hetgeen na mijn post geplaatst gaat worden, een herhaling gaat worden van eerdere posts. Heeft iemand nog iets nieuws (kijk even goed naar wat al gezegd is :wink: )toe te voegen aan de vraag van TS?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONIk zie geen deur :wink:
Het zal wel een klapdeurtje blijven :|
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

steven l schreefCOLONIk denk dat ondertussen wel alles zo'n beetje de revue gepasseerd is en eenieder zijn/haar zegje heeft kunnen doen. Dit topic heeft veel stof tot nadenken gegeven, zowel voor als achter de schermen. Ik heb het gevoel dat hetgeen na mijn post geplaatst gaat worden, een herhaling gaat worden van eerdere posts. Heeft iemand nog iets nieuws (kijk even goed naar wat al gezegd is :wink: )toe te voegen aan de vraag van TS?
Heb geduld, 19511 gebruikers, een paar hebben nog maar gereageerd...
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Mozes schreefCOLON
steven l schreefCOLONIk denk dat ondertussen wel alles zo'n beetje de revue gepasseerd is en eenieder zijn/haar zegje heeft kunnen doen. Dit topic heeft veel stof tot nadenken gegeven, zowel voor als achter de schermen. Ik heb het gevoel dat hetgeen na mijn post geplaatst gaat worden, een herhaling gaat worden van eerdere posts. Heeft iemand nog iets nieuws (kijk even goed naar wat al gezegd is :wink: )toe te voegen aan de vraag van TS?
Heb geduld, 19511 gebruikers, een paar hebben nog maar gereageerd...
O, maar we hebben wel geduld hoor. :wink:
Ik heb alleen het idee dat alles, wat betreft dit topic, wel zo'n beetje gezegd is. (Zie je wel. Nu doe ik het zelf ook. Het is aanstekelijk. :lol: )
Waar ik naartoe wil is een gezamenlijk tot stand komen van een slotje. Niet om de mond te snoeren, maar omdat er geen nieuwe nuttige informatie bij komt. Eens?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Boels ik heb het aantal posts geteld tot het antwoord van Moderator Judith.

Dit aantal verklaart de opmerking wat een heisa etc. Hier was Geelduikbootje allang niet meer de enige aan bod!
Dus wat tijdlijn? Een andere conclusie trekken,dat de heisa veroorzaakt wordt door die genen die voor haar post gediscuteerd hebben isniet echt moeilijk.

Steve veel, is er gezegd! Maar nogmaals dit is een Forum en geen club. Dus doe wat jullie denken wat goed is om nu te doen!

It’s clear as mud and it covers the ground! :)

Vr. gr.

Roel J.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar