Card error CF Wie o wie kan mij helpen?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

ik ben net terug van een geweldige vakantie in Gambia en Senegal en heb een hoop foto`s gemaakt, dat begrijpen jullie wel.
Maar ik heb een groot probleem namelijk het kaartje een san disk 32 GB extreem 60 mb`s geeft een card error en is niet meer benaderbaar. Alleen als ik het kaartje formateer, dat heb ik dus nog maar niet gedaan.
Het zijn foto`s van 1 dag.
Ik heb de foto`s gemaakt met een canon mark 3, het kaartje is ook in een canon 7D geweest en een canon mark 2 geweest. en geeft dezelfde melding aan. Ook met een andere kaartlezer is deze niet benaderbaar.
Wie o wie kan mij helpen, ben helaas niet heel technisch met computers?
Ik woon in de buurt van Rotterdam
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Heel vervelend!
Mogelijk kan een cardreader uitkomst bieden?
Misschien even bij een fotozaak langs gaan, of anders bij een computerzaak.
Inderdaad nog maar even wachten met formatteren!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hm, de camera kan het kaartje niet lezen, een cardreader ook niet... en als je de camera met de kabel aan de pc verbindt? Kleine kans, maar je weet 't nooit...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Probeer dit of Google voor meer van dit soort info. Je kan ook naar een foto zaak gaan, die ook print! Er zijn bedrijven dit dat kunnen.

http://www.lc-tech.com/rescuepro/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://datarecovery.lc-tech.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Vr. gr.

Roel J.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd?
Kaartje gewoon in de Camera, Camera verbinden via de USB poort van de Camera met de MAC of de PC..

Wil ook wel eens helpen. Want de camera ziet het kaartje wel ander dan die geen foutmelding geven.
Sorry zag net, dat Marco dit ook al geadviseerd had!

Vr. gr.

Roel J.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Als niks anders werkt, dan zou ik toch proberen de kaart te formatteren.
Dan is er daarna wel software die waarschijnlijk alle foto's er wel weer af kan krijgen (Recovery software...).
Zou het niet gelijk proberen, maar als laatste poging.
Wellicht krijg je geen foto's terug, maar bij mij heeft dit WEL eens gewerkt.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Helpdesk SanDisk?
Op de NL website is onder support een chat mogelijkheid.

Hans.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dat is flink balen! Ben erg benieuwd hoe je dit opgelost krijgt!
Ik heb overigens al wel eens een recovery van een per ongeluk gewiste kaart gedaan met het tooltje van sandisk. Dat ging helemaal niet slecht (nagenoeg alles terug. Misschien heb je er iets aan na een eventuele format.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Bedankt allemaal voor het meedenken!!
Maar helaas geen een tip van jullie heeft geholpen, helaas.
Alle tips had ik al een keertje doorlopen en nogmaals geprobeerd maar..
De kaart wordt niet herkent, niet met kaartlezer (in totaal 3 verschillende geprobeerd), niet in de camera ook 3 verschillende geprobeerd en ook niet met een kabeltje via de camera, de computer ziet de camera wel maar niet het kaartje. er wordt de volgende tekst gegeven als ik het kaartje in de camera doe wordt aan gegeven: kaart niet herkent, plaatst een andere kaart of formateer

Ik heb een hulpvraag ingediend bij san disk en ben heel benieuwd met welke oplossing ze komen!
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

heb hetzelfde probleem ook al 2 x aan de hand gehad.
tenslotte de gok gewaagd om het kaartje in de camera te formateren en vervolgens met een kaartlezer aan de computer te hangen.
met het gratis programma Recuva of het programma CardRecoveryPro, alles weer kunnen terughalen.
het is een kleine gok maar ik had ook geen andere keus.
succes en ik hoop dat het goed komt
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
gvg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2004 14:10

Je kan ook nog TestDisk of anders PhotoRec proberen. Die laatste slaat de File Allocation Table over en zou ook data van niet op een normale manier te benaderen schijven moeten kunnen herstellen. Nadeel is wel dat, omdat ie de FAT overslaat, hij geen bestandsnamen kan herstellen.

Beide zijn gratis en hier te vinden: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op dat beide een Command Line Interface hebben, dus geen plaatjes waar je op kan klikken.

De 'step by step' voor TestDisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor PhotoRec: http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec_Step_By_Step" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar