MS ICE voorbeelden

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Hoi
Ik heb met Microsoft ICE lopen spelen en ik vind het fantastisch.
Ik ga al jaren lang naar berdorf in luxemburg en dan slaap ik onder een overhangende rots.

Omdat ik daar een heel weekend zit ben ik uit verveling eens een mega panorama foto gaan maken van 228 (15Mp) foto's
Gewoon op het gevoel het uitzicht gescannt
en daarna in MS-ICE gepleurd.
Daar kwam een 589Megapixel foto uit.
Misschien leuk als behang (? :) )

http://photosynth.net/view.aspx?cid=3ed ... 277abce403
is het resultaat

het werkt met MS silverlight dus ik denk niet dat je met een apple iets te zien krijgt
maar je kunt met je muiswiel in en uitzoomen en met de muis de kijkhoek veranderen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

Hallo,

Ikzelf ben niet zo onder de indruk als ik heel eerlijk ben. Wat doet ICE anders dan bv PTGui?
Ten eerste mis ik scherpte...
Ten 2e is het in mijn ogen een redelijk saaie compositie. (bomen die er half op staan, hooglichten in de lucht en niet echt een boeiend onderwerp.)
De volgende keer proberen op 1 lijn te blijven.. (dus stapjes naar links/rechts om een pano te maken ipv om je as te draaien)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ICE is gratis!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wanneer ik het op mijn iMac open zie ik bomen en nog eens bomen en een donkere half ronde cirkel boven in.

Ik heb namelijk MS silverlight op mijn iMAC. Is dit inderdaad wat je bedoelt?

Maar zie nergens iets met ICE?

Vr. gr.

R.J
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor ICE zie:
http://research.microsoft.com/en-us/um/ ... s/ivm/ICE/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

@mxm
Ik weet niet hoe ik 228 foto's scherp moet krijgen als ik voorwerpen op 5, 10, 50 en 30 meter in mijn beeld heb.
Het onderwerp de kloof is idd een beetje suf maar het is wel wat ik zie als ik wakker word.
Het was mijn eerste probeersel en zeker met met die sneeuw vind ik het een zeer geslaagd.
Als het niet zo'n grauwe winterdag was geweest was de foto wellicht een stuk beter te pruimen geweest.

het rond de as draaien moest wel anders krijg ik niet het hele uitzicht er op.
het is echt een 150°++ uitzicht.

PTGui ken ik niet.
Maar het feit dat MS een 585Megapixel foto voor me host is meer dan welkom.
photoshop kon niks met die foto, die crashte, Gimp kon 'm wel openen maar was een uur aan het laden.
Nu kan iedereen grasduinen door de foto ondanks dat ie 228MB is

@Roel
Sorry ik was niet duidelijk. ICE heeft die foto's aan elkaar geplakt en op een server gezet.
de link is alleen het resultaat .
wat je ziet zijn idd bomen en een halve boog maar als je inzoomed dan krijg je meer detail te zien.

Ik had me voorgenomen om deze zomer een 'betere' te maken maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
eens kijken of het wel scherper kan of ik beter per foto moet focussen of juist niet
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zelf vind ik het resultaat "wel grappig", maar of het de tijd + moeite waard is om te maken betwijfel ik.
Leuke techniek, maar onder de streep niet echt bruikbaar.
Maar wie weet wordt het mooier als de bolling eruit is, de scherpte wat strakker etc.

Ik heb ook wat andere photosynth pano's bekeken, zoals http://photosynth.net/view.aspx?cid=86a ... 9186eca186" onclick="window.open(this.href);return false; maar blijft "wel leuk".
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Bij mij roept het andere vragen op... Waarom zit je onder een overhangende rots elk jaar? En in de winter blijkbaar...
Fototechnisch zal er vanalles over te zeggen zijn, maar je voelt dat je onder die rots zit... Boeiend is het uitzicht niet... Vandaar ook uit verveling... Maar waarom? Dat is het spannende aan de foto voor mij tenminste...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuk gedaan! Ik vond het mooiste nog de tevreden, vergenoegde houding die je hebt op de foto (er van uitgaande dat jij dat bent) ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Bij mij roept het andere vragen op... Waarom zit je onder een overhangende rots elk jaar? En in de winter blijkbaar...
Effe weg uit de gekte
samen met wat vrienden rond een kampvuur, biertje erbij, BBQ-en op het vuur.
Wat rondwandelen, hout sprokkelen.

In de winter is het daar heel rustig dan struikel je niet over wandelaars.
In de lente is het veel mooier en groener maar dan is het risico dat mensen bij de boswachter gaan zeuren een stuk groter.
Maar in de winter heb je ijspegels, bevroren watervalletjes.
maar je voelt dat je onder die rots zit...
Dan is de foto beter geslaagd dan ik vermoede ;)
(er van uitgaande dat jij dat bent)
Nee dat ben ik niet, ik sta .......achter de camera
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

DavevdrH schreefCOLONZelf vind ik het resultaat "wel grappig", maar of het de tijd + moeite waard is om te maken betwijfel ik.
Leuke techniek, maar onder de streep niet echt bruikbaar.
Maar wie weet wordt het mooier als de bolling eruit is, de scherpte wat strakker etc.

Ik heb ook wat andere photosynth pano's bekeken, zoals http://photosynth.net/view.aspx?cid=86a ... 9186eca186" onclick="window.open(this.href);return false; maar blijft "wel leuk".
Nou zoveel moeite kost het niet, schiet veel foto's en ICE doet de rest.
Volgorde boeit niet en de bolling die je dus krijgt als je om je heen fotografeert wordt door ICE herkend en er uit gehaald.

Ik zou wel willen weten hoe ik zo'n foto kan verbeteren (behalve keuze onderwerp)
Ik heb bij deze foto gekozen voor 1 scherpstelling voor alle foto's en helaas was er niet genoeg licht voor een f/12 of F/16. Niet dat dan alles scherp geworden zou zijn maar ik vind het ook niet scherp genoeg.
Van de winter maar eens proberen met mijn D6 en EF17-35 L F2.8 en/or 100mm L f/2.8

Maar als iemand tips kan geven welke instellingen aan te raden zijn dan houd ik me warm aanbevolen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

seoman schreefCOLON@mxm
Ik weet niet hoe ik 228 foto's scherp moet krijgen als ik voorwerpen op 5, 10, 50 en 30 meter in mijn beeld heb.
Het onderwerp de kloof is idd een beetje suf maar het is wel wat ik zie als ik wakker word.
Het was mijn eerste probeersel en zeker met met die sneeuw vind ik het een zeer geslaagd.
Als het niet zo'n grauwe winterdag was geweest was de foto wellicht een stuk beter te pruimen geweest.
Een klein diafragma (bv f11) was een mogelijkheid geweest... evt icm een statief of iets anders waar je jouw camera op had kunnen laten leggen?
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

MxM schreefCOLON
seoman schreefCOLON@mxm
Ik weet niet hoe ik 228 foto's scherp moet krijgen als ik voorwerpen op 5, 10, 50 en 30 meter in mijn beeld heb.
Het onderwerp de kloof is idd een beetje suf maar het is wel wat ik zie als ik wakker word.
Het was mijn eerste probeersel en zeker met met die sneeuw vind ik het een zeer geslaagd.
Als het niet zo'n grauwe winterdag was geweest was de foto wellicht een stuk beter te pruimen geweest.
Een klein diafragma (bv f11) was een mogelijkheid geweest... evt icm een statief of iets anders waar je jouw camera op had kunnen laten leggen?
Ik heb net effe gekeken de foto's zijn 1/60s F/5.6 ISO 640 (lens efs17-55 f/2.8 )
Ze zijn met statief geschoten.
de foto's zelfs zijn stukken scherper dan de uiteindelijke fotosynth
ook is is de export jpg van ICE (de 350MB versie) een stuk scherper.
Blijkbaar ligt er over die fotosynth website een dikke compressie.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar