Schloss Höch; Flachau Oostenrijk

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Op vakantie, vorige week in Oostenrijk, kwam dit kasteeltje op ons pad. Toevallig begon de wekelijkse rondleiding een paar minuten nadat wij arriveerden, dus we zijn naar binnen gegaan.

Afbeelding
01

Afbeelding
02

Afbeelding
03

Afbeelding
04

Afbeelding
05

De kamers in foto 1 en 2 waren netjes gepoetst en ingericht, maar de keuken was nog in renovatie. Compleet met een stoflaagje en gescheurd stucwerk.
(reageren mag uiteraard)
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Ik ben gek op dat soort oude gebouwen, het mooie hout.
Gaaf hoor, moet een genot geweest zijn om dat in het echt te zien.
Kleurige urban foto's ;)
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

foto 1 en 2 vind ik niet echt "urban-achtig". De anderen juist wel. Misschien wat dichter op het stoflaagje en gescheurd stucwerk? Overigens....het zachte licht dat binnenvalt, geeft wel sfeer. Goed gezien!!!

gr
Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie platen van een interessant gebouw!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto 1 en 2 zijn inderdaad te netjes voor urbex. Op foto 2 zie ik net dat er twee "orbs" op staan. Het is tenslotte een oud kasteel, misschien heb ik een paar spoken gefotografeerd. :wink:

Het licht van buiten heeft zeker meegeholpen om de foto's te kunnen maken. Een paar zonnestralen tussen de buien door gaven een aparte kleur.

Veel tijd om foto's te maken had ik niet. De rondleiding ging immers gewoon door. Met zorgvuldig afsluiten van de bezochte ruimtes. Ik had wel langer (eventueel op een later tijdstip) willen fotograferen, maar daar was geen tijd voor. Het bezoek heeft me wel een idee gegeven. Waarschijnlijk hebben meer kastelen ruimtes die niet bij de standaard rondleiding horen, maar voor urbex liefhebbers reuze interessant zijn. Misschien een idee om dit bij kastelen in de buurt te vragen of deze voor een uitzondering gefotografeerd mogen worden.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Per ongeluk onder Rianne's naam gepost. Bovenstaande is dus van Steven L.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar