Modelvliegtuigen en helicopters [Update: 05-04-2015]

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Hier zal ik regelmatig mijn pogingen om de modellen vliegend vast te leggen laten zien.

Afgelopen zaterdag 02-08-2014:
1. 135mm, 1/1250, f5, iso200
Afbeelding

En vandaag 05-08-2014 tegen de avond met een rode zon (niet echt super op orange modellen)

2. 300mm, 1/1250, f5.6, iso1600
Afbeelding

3. 170mm, 1/1250, f5, iso1000
Afbeelding

4. 236mm, 1/1250, f5.6, iso2500
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Tadango, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Kun je de exif er ook bij plaatsen? Staat niet in de foto's. Volgens mij zit je gezien de propellers niet op 1/2000.

Al vast een reactie op4: let op je achtergrond. De schuur staat er niet volledig op. Maak een keus. Of geen achtergrond of wel. niet half.

1. Erg scherpe lucht
2. Niet verkeerd. Scherpte in orde
3. Helemaaaaal niet verkeerd. Scherpte ietsie minder dan bij 2, maar zeker niet verkeerd.
3 en 4 let op randjes om het vliegtuig. ligt dit aan de verkleining? Of net even teveel aanschuifjes getrokken?
4. Scherpte onvoldoende in mijn ogen.
2,3 en 4: wit is op 2 wit, op 3 en 4 oranje. Zoals je zelf al meldt niet ideaal. Misschien met pipetje op witte bies klikken voor kleurbalans? Probeer deze 3 foto's als ze op hetzelfde tijdstip zijn genomen zo veel mogelijk gelijk te krijgen.

Algemeen: je bent op de goede weg. Tot zover mijn gezeur.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Bedankt voor de feedback.

1. Lucht inderdaad erg scherp maar ik wou het model optimaal belichten. Tegen zo'n lichte lucht kan dat niet echt anders toch? Model wordt anders snel donker.

2 is eerder gemaakt toen de zon nog achter de wolken zat, dus minder oranje gloed. Daarna kwam de zon terug maar stond erg laag. Leek op dat moment leuk maar achteraf kloppen de kleuren niet meer.

3. en 4. Die randjes zijn wel erg duidelijk en komen door het verklein script. Ik gebruik niet veel schuifjes behalve rechtzetten en croppen. Voor het forum worden ze automatisch verkleind. Ik zal eens kijken of ik qua kwaliteit meer uit het verkleinen kan krijgen, dit is wel erg slecht inderdaad.

4. Crop is bewust zo gedaan. Vanuit het vlieg perspectief zie je zo de grond vaak, net de bovenkant van gebouwen. Heb ik gedaan om een besef van hoogte toe te voegen. Ik wou juist zoveel mogelijk lucht overhouden. Zal er de volgende keer eens op letten.

2. 3. en 4. waren eigenlijk bij te weinig licht. Zal exif data erbij zetten (verklein script verwijderd dat ook...).
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

VFRood schreefCOLON 3 en 4 let op randjes om het vliegtuig. ligt dit aan de verkleining? Of net even teveel aanschuifjes getrokken?
Ik schat dat de standaard kwaliteit van het verklein script rond de 80% zat.... da's wat weinig. Staat nu op 100 en de foto's zien er beter uit :)
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik zie 2, 3 en 4 niet meer :) Even terugzetten? Zo kan niemand anders commentaar leveren. Ik zou graag wat meer commentaar op deze foto's zien, maar zo gaat het niet lukken :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

VFRood schreefCOLONIk zie 2, 3 en 4 niet meer :) Even terugzetten? Zo kan niemand anders commentaar leveren. Ik zou graag wat meer commentaar op deze foto's zien, maar zo gaat het niet lukken :)
Heb het probleem (hopelijk voor goed) opgelost. Fout zat in het verklein script. Op de 1 of andere manier ging dat met caching fout vermoed ik. Is ook wat sneller nu.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Niemand die hier op wil reageren?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik krijg de foto's niet te zien, dat reageert lastig ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

MarcoEOS550D schreefCOLONIk krijg de foto's niet te zien, dat reageert lastig ;)
Doen het net weer.... Linux blijft instabiel, zal het op Windows zetten nu....
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

MarcoEOS550D schreefCOLONIk krijg de foto's niet te zien, dat reageert lastig ;)
Staan er bij mij weer....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Nog wat foto's van 31-07-2014:

5. (licht van achteren, wordt niet echt mooi)
Afbeelding

6. (licht van rechts, wordt al beter)
Afbeelding

7. (mooie achtergrond)
Afbeelding

Van 24-07-2014

8. (erg lastige foto met weinig licht)
Afbeelding
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Vanuit RAW kan je toch een hoop meer met de foto's :) Dit zijn wat recente blijvertjes:

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

zozo hele verbetering inderdaad.
Gaaf hoor.
Vooral nr 12 springt er voor mij uit (met name omdat daar blauwe lucht is ipv wit/grijs)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

De lucht was bij 10 en 11 grijs en grauw. Bij 10 komt dat wel weer mooi uit (achtergrond is niet aangepast, kwam door tegenlicht zo mooi uit :))
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Als er in no.11 nog een figuurtje in de cockpit zou zitten, was ie niet van echt te onderscheiden.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hoe verder ik kijk in de serie des te meer spreken ze mij ook aan. De actie in de foto is naar mijn mening steeds beter vastgelegd en dat maakt het veel leuker om naar te kijken.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Eens met Richard: het wordt steeds beter. Ik vind foto 11 een toppertje, doet me sterk denken aan de Red Arrows!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Bedankt. De piloten ontbreken bij een hoop piloten vaak en dat is erg jammer. Gelukkig hebben we op de club mooie toestellen en goede piloten zodat er vaak gefotografeerd kan worden.

Omdat ik qua sluitertijd nog omlaag ga komt de actie ook beter uit.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar