Ik hou er van....UpDate + extra foto met vraag.

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

...om op stap te gaan en een geweldige zonsondergang mee te maken. En dat ook nog eens samen met mijn mannetje.
Met dank aan Roland voor de info.


1.
Afbeelding
meetpaal 2 14-7-14 by Rianne Langewouters, on Flickr

2.Lichte hdr om wat meer detail op de meetpaal te krijgen.
Afbeelding
meetpaal 1 14-7-14 by Rianne Langewouters, on Flickr
Laatst gewijzigd door 1 op Rianne l, in totaal 18 keer gewijzigd.
Groetjes Rianne.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Beide erg mooi, maar net niet... Favoriet is nummer 2!
De combinatie zou het perfect maken:
- HDR van foto 2
- Kleuren en algemene beeld van foto 2
- Maar, dichter bij de grond als foto 1
Bij foto 2 houdt de paal nu op op dezelfde hoogte als de bomen.
Daarom zou een lager standpunt denk ik mooier zijn, dat de paal echt apart komt van de achtergrond.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

MichielBroerse schreefCOLONBeide erg mooi, maar net niet... Favoriet is nummer 2!
De combinatie zou het perfect maken:
- HDR van foto 2
- Kleuren en algemene beeld van foto 2
- Maar, dichter bij de grond als foto 1
Bij foto 2 houdt de paal nu op op dezelfde hoogte als de bomen.
Daarom zou een lager standpunt denk ik mooier zijn, dat de paal echt apart komt van de achtergrond.
+1, daarnaast vind ik de voorgrond niet echt inspirerend. Getuige je titel moet het iets moois zijn, maar de begroeiing in de voorgrond matcht hier voor mijn gevoel niet mee. De voorgrond had wat meer aandacht verdiend, een paar mooie waterplantjes bijvoorbeeld.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Lekkere kleuren!

#1 vind ik een beetje in onbalans. Er zijn twee onderwerpen die de plaat boeiend maken ten eerste de zon (met weerspiegeling, leuk!) en ten tweede de paal (knap hoe je er tekening in weet te houden). Beide staan erg dicht bij de kant en er is geen logisch verband tussen de twee.

Eigenlijk los je dat in plaat #2 prima op. de paal is nu een steunpunt in de foto geworden voor de kijker die op weg is naar de de zon te sturen (bij een normale leesrichting). Als je zo kijkt kom je links binnen (bij de riet blaadjes) gaat naar de paal om vervolgens naar linksboven af te buigen naar de onder gaande zon. Tenminste, zo kijk ik door deze foto. Dit betekent ook dat de lucht boven in eigen lijk niet mee doet. Die is feitelijk niet spannend genoeg om de aandacht te trekken. Vandaar dat ik denk dat een iets hoger standpunt waarbij je de horizon ongeveer op 1/3 van boven legt een betere keus was geweest. (scroll de foto maar eens iets naar boven zodat de bovenste rand van de plaat afvalt).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Eerst antwoord op de voorgrond. Helaas stond de wind onze kant in en was alle viezigheid naar ons komen drijven. Anders een mooie spiegeling.
Foto 2 even beetje bewerkt om het effect van lager standpunt weer te geven. En tevens de lucht wat gecropt wat mmk aangaf.
Bedoelen jullie dat een beetje of verkeerd geinterepeteerd.
Bij foto 1 geprobeerd of de meetpaal of de zon in de foto te laten maar dan worden ze beetje saai.
Foto 2 word dan zo.
Afbeelding
meetpaalboomsnoei by Rianne Langewouters, on Flickr


Volgende foto had ik ook nog zie nu dat de blaadjes hebben bewogen en wat ruis op de boom door bewerking( :oops: ). Maar wil hem toch graag laten zien. Om er een vraag aan te hangen. Hoe kan ik bij dit soort foto's de boom scherp en licht houden? En de ruis beperken?
Afbeelding
tree by Rianne Langewouters, on Flickr
Groetjes Rianne.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ja, voor mij is het die 2e foto die je hebt aangepast.
Prachtig :-)
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dat is precies wat ik bedoelde, wat vind je er zelf van?
Wat betreft de nieuwe plaat, het is best lastig vanwege het tegenlicht. Mij valt de ruis niet zo op (stoort me niet, maar ben ook alles behalve een pixel peeper), om je vraag te beantwoorden: in dit geval een belichtingstrapje maken en thuis lekker in elkaar poetsen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Of inflitsen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Of inflitsen inderdaad! Is trouwens ook een hele mooie manier om te die techniek te leren, want moet best subtiel hier! (en je blaast het onderwerp niet meteen omver :)).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie setting zeg en wat levert het mooie plaatjes op zeg.
Die HDR doet het prima!

Zoiets wil ik ook al een poos proberen, maar wil me nog niet lukken.
Genoeg te oefenen dus :)
En inflitsen... hmmmm
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar