Welk SD kaartje voor een 70D?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik snap het even niet met de SD kaartjes.

Als ik straks een 70D bestel (echtgenote overtuigd! :wink: ) moet ik er ook SD kaartje bij bestellen. Op de site van Canon kom ik niet zoveel verder, hier op het forum vond ik deze nuttige info: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... s#p1191363" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar hoe zit dit met een 70D? Voor fotograferen zal de snelheid niet zoveel uitmaken zolang je niet in RAW op burst-mode fotografeert, maar voor filmen zal de snelheid wel uitmaken. Daarnaast zullen de bestanden veel grote zijn dan dat ik nu met de 400D gewend ben.

Welke kaartjes gebruiken de 70D fotografen op het forum, en zijn ze er tevreden mee?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

K'heb dan wel geen 70D, maar mijn voorkeur gaat uit naar Lexar.
Anderen kiezen voor SanDisk.
Beide merken hebben een goede reputatie.

Heb vooral 32GB kaarten (zowel cf als sd) met de hoogst mogelijke snelheid.
Want snelheid is ook een voordeel bij het overzetten van bestanden van kaart naar iMac of pc.

Zie het zeker ook als een investering in de toekomst :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik heb de Sandisk Extreme 30mb/s erin zitten (8Gb). Haal hier een burst van zo'n 15 foto's mee voordat die vertraagd. De extreme pro's (95mb/s) halen zo'n 20 foto's. Ik wilde me altijd nog deze extreme pro's halen maar na mijn ervaring op Spa Francorchamps ben ik geen enkele keer tegen een volle buffer aangelopen dus ze zijn voor mij snel genoeg. Sandisk heeft de kaartjes nu geüpdatet dus dezelfde namen hebben nu andere snelheden volgens mij.

Op dit filmpje zie je het verschil een beetje voor bursts. https://www.youtube.com/watch?v=TuEtZb3ZNLA En een tabelletje hier: Klik

Sandisk heeft nu zelf Uhs-2 kaartjes welke 280 mb/s doen maar ik weet niet of de 70d hier ook nog een beetje extra uit kan halen omdat die maar uhs-1 compatibel is. Maar van de 7d heb ik wel eens gelezen dat snellere kaarten toch nog een beetje extra's geven. (ik ben overigens bekend met het verschil tussen schrijf en leessnelheid maar dit zijn de aanduidingen van de kaartjes) Snel leeg lezen in de computer is ook prettig overigens dus als je een wat sneller kaartje pakt heb je daar nog een voordeel.

Video heb ik niet langer dan wat 10 sec. clipjes gedaan maar dat ging in ieder geval prima.
Gr,
Remco.

Flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

kijk naar de mb/s die een kaartje heeft. 30mb/s is wel het minimum, 45 mb/s is wenselijk. class 10 is minimaal 10 mb/s dus dat zegt niets. Je wilt dus een UHS Class 3 kaartje of een UHS-I of UHS-II kaartje. Welkom in de wondere wereld van SD (en, echt CF is veel prettiger).

Kijk met name naar de mb/s en kies bij voorkeur 45 mb/s. Kies een gerenommeerd merk zoals Lexar of Sandisk. Goede B-merken zijn Transcend en Kingston.

En neem twee kaartjes in plaats van een hele grote, want als er eentje kaduuk gaat heb je de andere nog.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volgens de handleiding blz. 3 (http://software.canon-europe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) ?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Als je iets meer over SD kaartjes in het algemeen en het testen van hun snelheid wilt weten is dit wellicht lezenswaardig
http://nl.hardware.info/reviews/4527/49 ... n-op-tafel" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor fotografie gaat mijn voorkeur uit naar Sandisk of Lexar, maar Samsung levert tegenwoordig ook heel goede producten (kijk ook naar SSD's).
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

XXXL schreefCOLONWelke kaartjes gebruiken de 70D fotografen op het forum, en zijn ze er tevreden mee?
Ik gebruik in mijn 70D een paar kaartjes van Sandisk (Extreme 30mb/s 16GB), en dat werkt prima. In burst schiet ik zelden meer dan een foto of 10, 12 achter elkaar, en dat is geen probleem. Ook filmen in hoogste kwaliteit gaat prima.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar