Gestalkt

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Op een mooie juni-avond in Kruger in Zuid Afrika reed ik wat rond over wat onverharde weggetjes.
Heerlijk weer graadje of 24, mooi licht. Even stoppen wat te drinken pakken en ik hoorde dat de vogels wel erg stil werden.
Deze jonge Leeuwin was daar de oorzaak van. Kwam door de bush mijn richting op en keek me strak aan. Dan ben je wel prooi dus, meestal negeren ze je en kijken ze je nooit aan.
Snel een paar foto's maken en raam gauw dicht. Ze liep voor de auto snuffelde even en liep toen voor me het weggetje af en verderop de bush weer in.
Voorzichtig doorgereden en kijkend of ik de rest nog zag want ze zijn meestal niet alleen maar nee dit was het.
Ik had haar helemaal voor mij alleen en dat is in Kruger meestal niet het geval.

Afbeelding
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Prachtig!
Lijkt wellicht iets over verscherpt? Of is hij erg gecropped?
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Wat een ongelooflijke foto, en wat een goed verhaal. Lijkt me geweldig zoiets te kunnen meemaken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Prachtig dier en een bijzonder moment.
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Het verhaal erbij maakt het tot een spannende en sfeervolle plaat.
De foto is zeker geslaagd wat mij betreft. De leeuwin gaat op in het landschap, prachtig.
Mooi dat je gebruik kon maken van tegenlicht.

Menig fotograaf en natuurliefhebber zou zo'n moment ook willen beleven. Fototechnisch kunnen we nog wel opmerkingen maken maar je moet op zo'n moment ook maar net alles meehebben en je kennis kunnen toepassen. Daar komt nog bij dat je dit moment niet alleen door de zoeker van je fototoestel wilt beleven, dus ik kan me goed voorstellen dat je even je camera weglegt om even puur te genieten. ;)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Schitterend! Verhaal maakt de foto wel af, mij lijkt die ook wat veel verscherpt of het is een flinke crop maar uit je verhaal blijkt dat laatste niet.
Gr,
Remco.

Flickr
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Heel fraai licht, mooi warm, ècht Afrika. Die tak rechtsboven is schitterend met dat licht wat erdoorheen schijnt maar de tak links is jammer, onscherp en stoort een beetje. Verder zou ik kijken of je nog iets met de plaatsing van je onderwerp in de ruimte kan doen, hij staat erg centraal waardoor je totaal beeld, ondanks onderwerp en licht, nog niet zo spannend oogt als zou kunnen.
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar