Beschadiging camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Nog een vraag over 1dsiii. Een verkoper beschrijft de camera als zijnde in perfecte conditie. De koper -ik- krijgt het volgende binnen: zie foto. Is dit reden om te eisen dat hij hem terugneemt en de aankoopsom retourneert? Wat vinden jullie?

Afbeelding
Spiegel1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2013 01:05

Ik zou zeggen met zichtbare lichte gebruikssporen. Perfect is hij niet. Nog maar eens praten over de prijs.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Had je niet om meer en vooral recente foto's gevraagd.?
Dat is wat ik doe, en vaak valt dan al de helft af.
Of men reageert er niet eens op.

Retourneren, voor die paar krasjes?, ligt er maar aan wat de prijs uiteindelijk was.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Prijs was 1600 Euro.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Tja of het een camera in perfecte conditie is kun je over twisten. Technisch kan deze wel in orde zijn. Ik zeg altijd "bij twijfel niet inhalen". Als je er over twijfelt terug brengen en geld terug vragen. Er komt er voor dit geld vast nog wel een langs.

Persoonlijk zou ik dit soort aankopen 2e hands nooit doen zonder de camera en de persoon er achter ter zien. Meestal kan je aan een persoon en hoe hij woont al zien of dit gebruikssporen zijn of dat het slordig is met z'n spullen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik neem aan dat je voor €1600 wel even bent gaan kijken onder het genot van een kopje koffie? En dat je gezien hebt wat je nu werkelijk ging kopen?
Of heb je het toestel 'blind' gekocht?
Als je er niet mee akkoord gaat, kan je altijd proberen het geld terug te krijgen.
Voor minder geld heb je een 1D3 bij cameraland met een paar maanden garantie, als je dan alsnog twijfelt kan je er gewoon mee terug.

Ik zou het zeker overwegen!

in ieder geval succes!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Los van het feit of je hem "in persoon" aangekocht hebt of niet

Vind hem voor een "werkbeest" van een camera van ongeveer 6 jaar oud er idd prima uitzien.
Als hij technisch ook in die staat verkeerd zie ik geen reden om met succes te kunnen reclameren.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Bedankt voor de reacties.

Ik heb hem gekocht via Ebay.UK en hem dus niet van te voren gezien. Inmiddels heb ik wel gereclameerd en ben ik met de verkoper overeen gekomen dat hij het bedrag terugstort en ik de camera retourneer.

Ik voelde me een beetje bedonderd dat hij de beschadigingen niet vermeld had en begon toen aan de hele camera te twijfelen. Nadat de dampen wat opgetrokken waren, begon ik me af te vragen of ik niet wat over-gereageerd heb. Volgens hem heeft de camera niet meer dan 20.000 clicks en verder ziet hij er inderdaad goed uit.

Een goede les: ik koop nu alleen nog iets als ik het werkelijk kan zien en uitproberen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jij bent niet bang :wink: Ik zou dit soort zaken nooit ongezien kopen als ik vooraf moet betalen. Fijn dat de verkoper mee werkt. Gewoon geduld dan komt er hier in nederland ook wel weer zo'n kans.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ebay werkt ook wel erg goed mee. Ze nemen contact op met de verkoper en 'eisen'een oplossing. Ze blokken zelfs de eEbay account en de Paypal rekening. Toen ging het opeens heel snel met het overleg tussen mij en de verkoper. Ze blijven het monitoren totdat ik het geld binnen heb en springen zonodig nog meer in. Voorwaarde is wel dat je Paypal voor de betaling hebt gebruikt. Had ik gelukkig gedaan.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Wellicht als je nog een paar van dit soort, toch enigszins frivole, klachten neerlegt dat ze toch ook naar jouw account gaan kijken.... en je zal vast geen positieve aankoop review gaan krijgen.

De manier om te informeren hoe de (buitenkant) van een camera eruit ziet is toch echt wat handiger om vooraf te doen, met een paar foto's. Beschrijvingen zijn altijd enigszins subjectief en de technische staat is toch ook echt wat anders als wat gebruikssporen na een aantal jaren gebruik. Die zijn zelfs bij voorzichtig gebruik amper te vermijden. En doen ook weinig af aan het gebruik van de camera... en dat is bij de professionele modellen toch de hoofdzaak. Ik zou meer belang hechten aan een onderbouwde gebruikshistorie en documentatie over het eventuele onderhoud.

Maar de koper had zich natuurlijk ook wel kunnen realiseren dat het slim is om een goede en volledige beschrijving te geven. Nu is vast niemand blij met al de extra moeite en kosten.
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Je hebt gelijk. Ik had trouwens wel om meer informatie en foto's gevraagd, maar de foto's die ik kreeg lieten deze beschadigingen niet zien. Had ik het geweten, had ik de camera misschien toch gekocht, maar dan tegen een lagere prijs. Het blijft altijd een beetje 'guesswork'met gebruikte apparatuur. In het vervolg toch maar via een zaak als Cameraland, zoals martindd suggereerde. Je betaalt dan iets meer, maar hebt wel garantie en de mogelijkheid om de apparatuur te bekijken en uit te proberen.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ik verbaas me altijd over de hoge 2e hands prijzen bij officiële zaken... maarja, dat zal vast met de handling, marges en dingen als garantie te maken hebben.
En als je foto's kreeg waar de krassen niet opstaan dan is het wel een heel stuk logischer om de zaak niet te accepteren. Of met een korting.
Dutchcorps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 11:56

Mwa, ik heb ze nog wel erger gezien, beetje matzwarte verf en je ziet er (bijna) niks meer van. Verder ziet ie er volgens mij wel goed uit. En als ie verder goed werkt, heb ik die liever als één die er mooi uit ziet en altijd binnen gestaan heeft maar wel +200k klikies op de teller heeft staan, die zijn er ook. Eerlijk gezegd ziet het er ook nog wel een beetje stoer uit, alsof je er mee in gevaarlijke oorden bent geweest. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Just my 2 cts.
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Een paar krasjes hoeft niets te betekenen, maar als deze camera bijvoorbeeld val schade heeft gehad en daar die krassen van op heeft gelopen...
Aantal kliks, stof binnen in, lenskoppeling en zo zijn er nog wel wat dingen waar je op moet letten.

Blijft een risico via Ebay, het lijkt me beter als je kunt gaan kijken en testen bij iemand thuis.
Succes.
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Dat was mijn zorg ook. Hij moet toch een behoorlijk harde tik hebben gehad en binnenin kan ik niet kijken ..
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Fijn om te horen dat er iets geregeld kan worden.
Nu op zoek naar een zelfde model in Nederland of misschien kijken naar z'n nieuwere broertje? :D
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Oef, dat wordt me iets te gek. Ik heb wel mijn oog laten vallen op twee andere dsiii-en. Die kan ik in ieder geval wel 'in the flesh' zien.
mdbphotography

alabaster schreefCOLONBedankt voor de reacties.

Ik heb hem gekocht via Ebay.UK en hem dus niet van te voren gezien. Inmiddels heb ik wel gereclameerd en ben ik met de verkoper overeen gekomen dat hij het bedrag terugstort en ik de camera retourneer.

Ik voelde me een beetje bedonderd dat hij de beschadigingen niet vermeld had en begon toen aan de hele camera te twijfelen. Nadat de dampen wat opgetrokken waren, begon ik me af te vragen of ik niet wat over-gereageerd heb. Volgens hem heeft de camera niet meer dan 20.000 clicks en verder ziet hij er inderdaad goed uit.

Een goede les: ik koop nu alleen nog iets als ik het werkelijk kan zien en uitproberen.
Jij verwacht een top of the line werkpaard voor 1600 euro zonder krasjes of gebruikssporen? Hmm, deze camera's worden gebruikt om op de gekste plekken foto's te maken en zijn niet voor niks zo stevig gebouwd. Plus het is vaak alleen de verf die er af is, heb ik ook bij wat stukjes op die van mij maar geloof me die camera's geven geen krimp ;)

De clicks count van de 1Ds III is trouwens niet af te lezen met software/websites whatever, daarvoor meot je echt naar Canon zelf toe. Het is dus altijd maar de vraag of die claim klopt, hij ziet er uit of hij wel iets meer heeft meegemaakt (maar nog steeds gewoon prima).

Altijd gewoon heen gaan en kijken inderdaad ;)
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ik was er inmiddels ook achter dat het aantal clicks niet met vrij verkrijgbare software is uit te lezen. Het is me trouwens een raadsel waarom Canon dit doet. Bij de 1dsii kan je het zo achterhalen en ik meen bij de D1x ook.

Wat me uit bepaalde reacties wel opvalt is dat men nog bagatelliserend doet over beschadigingen. Misschien omdat het niet de eigen camera betreft?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar