Mag je nu wel of niet optredens fotograferen?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Excuses mocht deze topic al bestaan. Excuses mocht ik het verhaal niet geheel duidelijk maken en/of iets verkeerds zeggen.
De vraag is ingewikkeld om te stellen omdat ik geen algemene term weet voor dit alles. Dus daarom neem ik hem wat ruimer in uitleg.

Persoonlijk gezien, zodat het makkelijker voor mij is om uit te leggen wat ik wil vragen.

Binnenkort ga ik samen met mijn ma naar Riverdance toe. Dit is een heel mooi iets (ik weet nu niet of je het een optreden/concert/presentatie of zo moet noemen). Het is muziek, maar dan net even wat anders, ouderwets misschien, Ierse afkomst, geweest op de Eurovisie Songfestival en meestal rond Oud & Nieuw op tv te zien. T is een grote menigte aan mensen die gaan tapdansen. Met hun schoenen kloppen op de vloer waarbij klanken klinken die tesamen een zeer mooi verhaal in geluid schetsen. Het is dit jaar bij de Heineken Music Hall te Amsterdam.

Nu, ga ik er dus op 19 april naar toe, daarom heeft deze vraag misschien ook een beetje haast.

Maar, zou ik hier foto's van mogen maken of iemand weet? Zo ja, gelijk de vraag iemand tips? Zo nee, waarom eigenlijk niet? (Immers je ziet van tich concerten, theaters, tegenwoordig zelfs bioscopen en al dat gedoe foto's verschijnen op t internet, gemaakt met mobiele telefoon die bijna net zo goed is als een normale camera hedendaags).

Om het geld gaat t me zeker niet. Om de bezoekers op mijn site ook niet. Het gaat me er meer om dat ik zeg maar mijn gevoelens over deze ervaring kan delen met de wereld. En vooral om t als permanente geheugensteuntje heb. Tevens kan ik niet zonder mijn camera dus moet ik deze wel kunnen meenemen xD

Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het is heel simpel: de organisator en het management bepalen wat wel en niet mag. Het zijn geen dingen die openbaar zijn, je moet er voor betalen. Dus de regels van de aanbiedende partijen gelden.

Je moet het even nazoeken op hun site, maar ik denk dat ik je wel kan vertellen dat een camera met verwisselbare objectieven waarschijnlijk niet toegestaan zal zijn zonder accreditatie.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Vaak staan de regels ook op je kaartje. Denk dat het niet mag. En dat je wel veel foto's ziet heeft er mee te maken dat veel mensen het toch doen maar dan wel met een mobieltje. Een DSLR loopt wel erg in de gaten dus dat zou ik niet doen.

Je kan het vragen aan de organisator maar nee heb je ja kan je krijgen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Gisteren nog een paar mensen in het theater de hele avond naar hun telefoonschermpje zien kijken.... ik kijk toch liever rechtstreeks naar een show!

Volgens mij heeft fotojeroen gelijk. Je zou natuurlijk kunnen vragen of het mag, je weet nooit, misschien zeggen ze ja!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Ik denk dat de meeste organisatoren geen problemen hebben met een mobieltje en wel met een DSLR, is de kwaliteit van de gemaakte foto.
Daarmee voort vloeiend een foto van een mobieltje is meestal niet interessant te bekijken behalve op het mobieltje zelf
en met een DSLR foto kun je desgewenst commercieel gewin behalen, en dat willen ze meestal niet.
een DSLR is inderdaad ook stukken groter dan een mobieltje dus makkelijker te spotten bij binnenkomst en dan te weren
en om iedereen met een mobieltje te weren dan hou je een lege concert over.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik heb even gegoogeld en vond binnen 3 seconden de FAQ:
http://www.heineken-music-hall.nl/info/faq" onclick="window.open(this.href);return false;

Mogen (digitale) camera’s naar binnen?
Hoewel het fotograferen met mobiele telefoons nauwelijks is tegen te gaan, is fotograferen bij een concert officieel niet toegestaan. Het meenemen van digitale fotocamera's is niet toegestaan en de camera's worden bij binnenkomst door de security tijdelijk in beslag genomen. Na vertrek is uw camera vanzelfsprekend weer op te halen bij de security.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

En accreditatie krijg je meestal alleen als je voor een medium werkt (ik schijf meestal, want de band/artiest kennen wil ook wel eens helpen).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik zou mijn spulletjes mooi thuislaten Herdervriend. Een DSLR mag eigenlijk nooit op grote concerten.
Heb een aantal jaren terug al eens mijn camera bij de security in moeten leveren bij binnenkomst van een concert.
Vond het een vervelend gevoel en heel de avond heb ik daar last van gehad, waardoor het genieten van het concert een stuk minder werd.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Riverdance mag je (weet het bijna zeker) niet zonder voorafgaande toestemming fotograferen.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar