Zussen

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wernerfotografie

Hallo allemaal,

Van de week mijn toekomstige vrouw en schoonzusje ff op de foto gezet. Vaak schiet ik portretten in mijn studio met natuurlijk licht, maar heb eens met softbox buiten gespeeld tegen de muur van mijn garage. Niet heel spannend maar leuk om eens te proberen.

Alle 3 de foto's wat met wat verschillende toningen gespeeld, dus de foto's niet zien als serie maar als 3 separate foto's.

Bij foto 1 en 3 is het " haarlicht" de natuurlijk zon.

Zoals altijd negatieve als positieve feedback welkom !


Groeten Werner

Extra info: 1x studioflitser met softbox, 5d2 incl. 70-200 2.8L

1.

43851

2.

43852

3.

43853

Brell

Foto 1 en 3 vindt ik persoonlijk wat te flets, 2 is mooi scherp en helder.
jocola

Foto 1 spreekt mij echt aan, omdat die vanuit een iets lager camerastandpunt is geschoten.
Ik vind dat fletser van 1 en 3 niet bepaald storend, maar dat is een persoonlijke smaak.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie foto's alle 3.
Iets trekt mijn oog naar de stenen muur maar steeds ook weer kei hard terug naar die ontzettend mooie ogen van beide dames.
De toning bij 1 komt misschien wat flets over, maar wel mooi. Heeft iets "ouds" qua kleur.
Bij foto 3 zou ik links een klein reepje weghalen zodat je dat donkere hoekje linksonder kwijt bent die wat aandacht trekt.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
wernerfotografie

Thnx allemaal! Ik vind ze persoonlijk niet heel flets maar dat kan ook aan mijn smaak liggen hoor :D ! Kleine donker plekje heb je helemaal gelijk in Dave ! Thnx voor jullie reacties.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Werner,

Net je foto's zitten bekijken en ik vind ze stuk voor stuk mooi scherp mooi belicht en voor zover ik weet fototechnisch best wel in orde.

Ik weet dat het geen serie is maar 3 aparte foto's, maar wat ik echt een afknapper vind is dat die muur er ook zo scherp op staat :D bij elke foto.

Wat de toning betreft van de eerste en de laatste foto, dat zou perfect passen bij een buitenshoot die je lekker dromerig over wil laten komen.

Je site heb ik ook even bekeken, deze ziet er heel netjes uit.

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Geslaagd experiment lijkt me, even los van de muur.
Ik zal geen uitspraken doen over de modellen.. Hihi
Bewerkingen niets mis mee, behalve dat de kleur van de voeg op de laatste niet mooi uitkomt.

Wat ik iets minder vind is het "haarlicht"..
Nou is de zon lastig afstellen, maar ik had iets meer balans gezocht tussen natuurlijke inbreng en kustlicht om "inbranden" van de haren te voorkomen op het moment dat je die mogelijkheid toch hebt geschapen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind 1 absoluut de mooiste. Want ik wil niet alleen een mooi plaatje, het object moet ook aansprekend zijn en dat vind ik bij nr 1 het meest.

Ik vind qua kleur 1 en 3 het mooist.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar