Camera tas voor Camera, Lenzen en Laptop?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

In Augustus/September ga ik met mijn vriendin naar de USA om daar een roadtrip te maken van LA naar Yellowstone en via Las Vegas en San Fran weer terug naar LA. Duur 21 dagen. Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een (grote) camera rugzak waar onder andere het volgende in moet passen:

- Eos 6D
- Samyang 14mm plus filterset
- Canon 24-105 L
- Tamron 150-600
- Macbook Pro
- 1,5 liter water

Iemand ervaring of suggesties?
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Hou rekening met de afmetingen als je hem als handbagage mee wil nemen!
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik zou voor een rugzak gaan, vanwege het draagcomfort.

Het lijkt me wel persoonlijk. Daarom zou ik een keer naar een grote fotowinkel gaan en kijken wat ze hebben in het segment dat aan jouw wensen voldoet.

Hierbij een testje waar de Lowepro het beste uit komt. Volgens mij is dat sowieso een goed merk waar je niet snel door teleurgesteld zal worden. Zelf heb ik een Crumpler en daar ben ik ook zeer tevreden over. Alles wat je noemt zou daar in moeten passen lijkt me en het is een hele degelijke tas.

Succes.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Wat voor tas je ook neemt. Ik zou nooit mijn water bewaren in de fototas................ Als het gaat lekken dan...........
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Zoals hier wel vaker gezegd is: Je spulletjes meenemen naar een winkel en passen. En dan niet alleen of je spul in de tas past, maar vooral ook of de tas goed op jouw rug past (helemaal als je van plan bent wat te gaan hiken).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Simpel: F-stop Loka. Deze heeft zelfs een doorvoergat voor een camelbak waterzak. + ruimte voor de rest van apparatuur.
Met de beschikbare units (ICU) kan je zelf bepalen hoe je de zaak indeelt. Verkrijgbaar in zwart, blauw en grijs/groen.
Ik heb 'm zelf ook dus ik weet wat er ongeveer in kan. Ik heb de Loka + de large ICU. Daar gaat standaard de 5D, 16-35mm, 24-70mm 70-200 + diverse filters/zonnekappen etc in. Dan heb nog ruimte over voor m'n oude 20D met 17-85 mm. Laptop kan evt. tussen de ICU en de tas zelf. Kies je voor een ICU die minder hoog is dan de Pro Large, bijvoorbeeld de Shallow of de Slope series, dan gaat je laptop er nog makkelijker in.
http://shop.fstopgear.com/us/products/m ... /loka.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.fstopgear.com/us/products/icu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Ik heb een Tenba Shootout rugzak. Een kleintje en een grote. De grote had ik mee tijdens Amsterdam-Dakar en daar zat het volgende in: 5Dm2+grip, 24-70 2.8, 70-200 2.8, 50 1.4, sigma 15-30 en een 580EXII in. En dan nog ruimte over voor een 17" laptop met oplader en nog filters, batterijen enz... Woog bij elkaar ruim 14kg, maar door de wieltjes was het makkelijk meenemen. En, hij mocht op de terugweg mee in de handbagage!

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Iedereen raad je de tas cq. rugzak aan die hijzelf heeft ik dus ook! :)
Gevolgde procedure: ben naar mijn favorite fotozaak gegaan nadat ik door de tassen het tassenbos niet meer kon zien! Oude tas met mijn apparatuur erin meegenomen. Daar kreeg ik een tas geadviseerd die een heel hoog draag comfort heeft, Merk Lowe Pro de Runner 350 AW.Het volgende past er in:Camera 40D met 18-85 mm. objectief, verder een 100 mm. Macro, 70-300 mm. 50 mm. allen met zonnekap. Een 480 EX II flitser een Bynolit Tern 8 x 32 cm verrekijker, speciale ruimte voor een Note book Pro en dan acculader diverse snoertjes kabeltjes, filters exra CF en accu’s, handleidingen voor Camera, objectieven en flitser plus enkele gesloten vakken waarin onder andere een grote lege vuilnis zak en Micro Fiber doekjes kunnen. Heel makkelijk om er een statief aan te hangen. Erg goed beveiligd tegen poging tot diefstal. En was veel goedkoper dan ik wilde uitgeven! En inderdaad een die heel erg goed draag comfort heeft. Gekocht bij CameraNu te Urk! Overigens geen aandelen in dat bedrijf! Volgens fabrieksopgave voldoen de afmetingen aan de norm voor hand bagage maar dat zou ik toch controleren bij de luchtvaart mij waarmee je vliegt! Fles water kan er aan de zijkant ook nog in/aan.
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Bedankt voor de vele reacties, denk dat ik binnenkort eens bij KE langs ga.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Let er bij een rugzak goed op hoe de indeling is. Ik heb wel eens een rugzak gezien waar de camera onderin gaat, dan een rits of touwtje om dat deel te sluiten en dan gaan je andere spullen erboven. Als je dan je camera wilt pakken moet je eerst je rugzak leegmaken, zeer onhandig dus.
Zelf heb ik ook de Lowepro 350 (niet AW) en ben er zeer tevreden over: niet te groot en een aparte ruimte voor laptop, apart vak voor camera met diverse accessoires en een apart vak voor andere spullen. Heerlijk voor op reis of tijdens lange wandelingen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar