Galgenberg

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Gister even de Hei op geweest. Het doel was een zonsondergang, maar dat zat er helaas niet in. Gelukkig zijn er nog zat andere onderwerpen te vinden. Een tweetal, compleet verschillende, platen. Jullie reacties zijn meer dan welkom.
De eerste is een tegenlicht experiment, waarbij ik het gevoel van de koude winterzon wilde behouden. Bij het maken van de tweede viel het me op dat een moszode eigenlijk een landschapje op zich is dat zeker in de bijna ondergaande zon een best interessant plaatje op kan leveren.

1. Galgenberg (een tegenlicht experiment)
Afbeelding

2. Ruig Haarmos (?)
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Akumal

2 hele verschillende foto'.s Mooi licht op de moesjes met een mooie lijn. Witte achterin lijdt wat af. Wellicht iets dichterbij, andere hoek?
Fraaie compo bij 1, pad mooi gekaderd in de compo. Fraai (be)licht.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Beide heel aardig gelukt!

1- Hier zou ik links het struikje wat net in beeld komt weghalen
2- Hier zou ik inderdaad de witte tak weghalen
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind ze all twee mooi. Misschien zou je die witte tak wat onscherper kunnen maken zonder dat het opvalt. Zo te zien zou dat wel moeten lukken.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie platen,
1 vind ik mooi door de lichtval en het pad dat in de achtergrond wegloopt.
en 2 ook door het licht dat op het mos valt, voor mij valt de witte tak ook erg op, maar met nabewerking kan je daar nog veel aan doen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Bij foto 1 geeft het pad mooi diepte aan de foto. Het stukje boom links boven de horizon zweeft, zou je kunnen overwegen weg te halen.... :wink:
Foto 2 heeft een mooie lichtval op het mos, is de tak in de achtergrond al genoemd ? :mrgreen:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties.
Ik zal nog eens naar het omgevallen berkje kijken. Ik denk zelf dat hij nodig is om een gevoel van diepte en grootte in de plaat te krijgen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

nr 1 is een gelukt tegenlicht experiment, en nr 2 is zonder berk nog veel mooier en dan echt een mini landschapje.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik vind ze allebei mooi!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Foto 2 springt er qua kleur erg lekker uit! Ik blijf lekker naar die mosjes kijken.

Foto 1 is erg mooi. Zo kijkende naar die foto vraag ik mij af hoe deze het zal doen ik zwart/wit omzetting. Ik zie alleen wat flinke kleur in die mosjes onderin de plaat. In de rest is vergeleken met dat wat kleurloos (dit bedoel ik niet negatief). Vandaar dat ik mij afvraag hoe deze plaat het zal doen in zwart/wit.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties weer.
@Kolkkie. Ik snap je redenering. Het doel van de foto was de sfeer zo goed mogelijk vast te leggen en ik denk dat die niet overduidelijk aanwezige kleurtjes stiekem best bijdragen aan die sfeer. Omdat ik je vraag een verwacht had:

Afbeelding

De uitsnede heb ik ook wat aangepast waardoor je m.i. wat meer in de plaat komt, dat is bij ZW wel belangrijk (neemt niet weg dat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar plaatje 1;)). Overigens heb ik ook nog eens naar plaatje #2 gekeken, zoals ik belooft had. Ik zal vanavond eens kijken hoe ik de update kan plaatsen zonder twee versies op Flickr te hebben.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Twee mooie foto's naar mijn mening.
Foto twee vind ik echt super, zou wel nog iets aan de tak op de achtergrond doen. Als ik hem 'eraf' scroll vind ik de foto in ieder geval beter.
Van foto 1 vind ik de kleurenfoto mooier dan de z/w.
Gr,
Remco.

Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar