Bezoek aan AWD

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik ben vandaag met mijn fotografie buddy in de Amsterdamse Waterleiding Duinen geweest (http://awd.waternet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;). Dit was ons tweede gezamenlijke uitje. Het idee was om eens een landschapsfoto te maken tijdens het gouden uurtje in de ochtend. Vroeg op (gelukkig valt dat in de winter mee) en naar de AWD (het schijnt zo afgekort te worden). En als we er toch zijn, ook maar proberen of er wat andere interessante onderwerpen te vinden zijn (zoals de dieren aldaar).

Wat ik mij niet helemaal gerealiseerd had, is als je nog nooit op een locatie geweest bent, het wel erg lastig is om op tijd een geschikte plek te vinden voor een dergelijke landschapsfoto. De zon had ons dus al snel ingehaald (officieel mag je niet voor zonsopkomst de AWD in, dus veel tijd was er echt niet).

Toch heb ik (en Elvin ook) een aantal plaatjes kunnen schieten, ik zal beginnen met de zonsopkomst:

1.
Afbeelding

Exposure: 1/13
Aperture: f/18.0
Focal Length: 20 mm
ISO Speed: 320

En dan nog wat andere plaatjes (meer staan op mijn Flickr pagina):

2.
Afbeelding

Exposure: 1/25
Aperture: f/5.6
Focal Length: 70 mm
ISO Speed: 640

3.
Afbeelding

Exposure: 1/400
Aperture: f/5.6
Focal Length: 300 mm
ISO Speed: 1250

4.
Afbeelding

Exposure: 1/400
Aperture: f/4.0
Focal Length: 80 mm
ISO Speed: 1250

5.
Afbeelding

Exposure: 1/3200 sec
Aperture: f/4.0
Focal Length: 21 mm
ISO Speed: 100

Bedankt voor het kijken (en de tips - ik leer graag :) )
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Foto 3 de mooiste zou hem alleen iets croppen zo dat het hert minder centraal staat + even het groene geval weg toveren met Photoshop .

Gr. jan
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ondanks dat je net iets te laat was, een hele mooie plaat van de zonsopgang. Alleen, ik zou er geen groothoek voor gebruiken, je hebt nu namelijk een lelijke voorgrond.
De tweede doet mij niets, het is onduidelijk wat het onderwerp van de foto is.
Nummer drie had ik gecropt, maar een baby damhert doet het natuurlijk altijd goed.
Vier is aardig, ik vind zelf het gras links storend, maar ik kan mij voorstellen dat iemand anders dat wel geslaagd vindt.
En de laatste, die is er bijna. Ik was waarschijnlijk naar rechts gestapt zodat de zon vol door de takken schijnt.

Wat betreft de afkorting, die staat voor All Wheel Drive.... ;)
Zonder gekheid: ik vind het gebruik van AWD voor de Amsterdamse Waterleidingsduinen verwarrend!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Jan, addy101, bedankt voor jullie feedback! Ik neem het mee voor de volgende keer :)
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Martijn, ik vind de eerste zeer geslaagd, maar zou wel meer dan de helft van die groene voorgrond wegsnijden. Dan komt dat paadje mooie vanuit de onderkant van de foto in plaats van de zijkant.

De derde is ook een leuke; door die vuilnisbak weet ik precies waar het is (heb groene ding ook al eens weg-geshopt).

De andere drie foto's vind ik helaas niet zo boeiend; sorry...
Groeten, Jaap
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik sluit me aan bij eerdere commentaren.

Aan foto 2 en 5 moest ik eerst even wennen, maar naar mate ik er meer naar kijk ga ik ze steeds mooier vinden.

Ik weet niet hoe oud je bent maar ze doen me denken aan die oude serie van Dick Turpin.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Bedankt Jaap en MvdE voor je jullie reactie.

Hoe zouden jullie 'm croppen, want als ik het dier verder naar links plaats dan wordt de foto onderbroken door de bomen, en te ver naar rechts en de dieptewerking door het pad wordt minder naar mijn gevoel.

Dit is de ongecropte foto:

42770

En de zonsopkomst heb ik ook gecropped nav de tip van Jaap (is dit wat je bedoeld Jaap?):

42771

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar