Regenhoes

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Regen Regen Regen...

Het regent. Ik zit lekker warm achter de pc info te zoeken over regenhoezen.
Een hele opgave. er is weinig te vinden.
Ik heb deze wel gevonden.
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... eve-flash/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn vraag is:
Zit er een minimum aan de groote van de lens?

Bij dit voorbeeld zie ik mezelf bij een kleinere lens de (mouw, die over de lens heen gaat) opstropen, en met het schijfje vast zetten.
Er staat echter niks bij over de lens groote.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Deze passen eigenlijk bijna wel overal op, behalve op de grote primes. Ook met een camera en grip is het wat proppen (mijn ervaring)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONDeze passen eigenlijk bijna wel overal op, behalve op de grote primes. Ook met een camera en grip is het wat proppen (mijn ervaring)
Mijn 1100D moet wel passen met kitlens of 55-250 dus (zonder externe filtser dat wel) Maar dat zal niet het probleem zijn
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat moet wel passen.

Maar toch werk ik liever met een paraplu buiten, als het regent. Het allerliefste blijf ik natuurlijk binnen. Maar ja, comes with the job
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Dick, 50D met 70-200 past er met gemak in, heb dezelfde rainsleeve. Dus jouw combi past ook.
Overigens voor 11,95 bij cameratools.nl
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik heb er zelf 1 besteld met 2 "mouwen" aan de zijkant zodat de camera in de hoes makkelijk bedienbaar blijf.
Daarin past een 70-200 2.8 en camera met grip + flitser vrij makkelijk
Groeten,

Jichem
martin68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008 18:40
WoonplaatsCOLON hillegom
CONTACTCOLON

Hey jeroen ooit op schiphol toen het begon te regenen pakte jij een theedoek met delfsblauwe tegeltjes erop die over de apparatuur legde en ons vertelde dat dit ook hartstikke goed werkte heb je wat meer vrijheid

martin
eos 50D | 350D | 70-200 f2.8/L |sigma 24-60 f2.8 ex | 18-55 kitlens | 50mm 1.8 een monopod een driepoot en een tamrac rugzak
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Klopt ja. Tegenwoordig heb ik een bruin/witte in de auto daarvoor. Maar die delftsblauwe was ook leuk.
Maar harde buien waar je lang inzit, nee dat zou ik niet zomaar doen. Maar een beetje regen waarvoor je wat dieper on je jas kruipt wel.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

't Zal wel geen toeval zijn dat ik ook aan het kijken ben naar zo'n regenhoes. Het is bepaald treurig buiten met al dat gemiezer. Grrr...
Cameranu heeft ook een hele verzameling waar ik op het moment in aan het bladeren ben, van goedkoop naar peperduur: http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/r ... s/h404_r16" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik gebruik bij regen nooit een regenhoes! :shock: :wink:

Condens, is voor een camera nog veel gevaarlijker dan regendruppels. Condens, onstaat door zo'n regenhoes...

Wat ik doe: Ik fotografeer (camera SPATwaterdicht) door met regen, dep af en toe wat druppels (niet vegen!) weg, doe camera en objectief niet in de tas, neem het zo mee naar huis en dep het daar weer (niet vegen!) droog en daarna zet ik de camera gewoon in een kamer op huiskamer temperatuur en laat 'm daar de eerste 24 uur (of ik moet tussendoor moeten fotograferen...) staan.

Eigenlijk, heb ik m'n camera's nooit in een tas. Een enkele keer met het vervoer ervan. Vaak, gaat het dan om reserve/back-up body's.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Waarom alleen deppen en niet vegen?
Hans
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Heb deze rainhoes in het verleden gebruikt en mijn ervaring ermee was dat hij niet heel erg stevig was. Er zit een naad in de cover die kinderlijk eenvoudig scheurt. Per verpakking zitten er geloof ik twee in en na een keertje proefpassen en voor het echie kon ik er meteen al eentje weggooien. Als je heel incidenteel in de regen komt te staan en toch iets meer zekerheid wilt hebben is het misschien wat. Als ik zelf nogmaals een regenhoes zou kopen zou ik deze links laten liggen.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb deze onlangs gekocht. Weliswaar is ie het bedoeld voor de 70-200 mm F4, maar omdat ie aan de onderzijde open is en met drukkers sluit, kun je hem ook wel voor andere lenzen gebruiken.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hdb schreefCOLONWaarom alleen deppen en niet vegen?
Hans
zodat je t vocht er niet in wrijft, neem ik aan.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLON
hdb schreefCOLONWaarom alleen deppen en niet vegen?
Hans
zodat je t vocht er niet in wrijft, neem ik aan.
Yes! :)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar