Flits "busy"

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
DenizKusu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013 14:46

Ik heb laatst een familie mogen fotograferen met baby. Echter heb ik heel wat foto's geschoten, waardoor ik snel moe was.
Na 300 foto's ben ik overgestapt naar de (p) functie op de camera, ipv de tv of av. Hierbij heb ik flits gebruikt.
Toen ik paar foto's achter elkaar had gemaakt en weer een foto wilde maken stond er al snel op mn scherm "busy" met een flits teken. Ik kon geen foto's maken met deze stand. Ook toen ik de camera uit en aan had gezet, na 4 foto's kwam dezelfde melding.

Mijn vraag aan jullie: Is dit normaal? Hoe kan ik dit voorkomen? Of is er iets aan de hand met mijn camera?
Alvast bedankt!

Amateur EOS 600D
Trotse tante van neefje (2) en eentje nog onderweg :)
EOS 600D
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

wat zegt je handleiding hier over ?

ik denk dat de camera bezig is om je foto weg te schrijven op je geheugenkaartje (dat kost nu eenmaal even tijd) en gelijktijdig bezig is om je flits te laden voor een nieuwe foto.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Zou het niet kunnen dat de batterijen van je flitser bijna leeg zijn na 300+ foto's?

gr
Frank
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik denk dat TS de interne flitser bedoelt, heeft die een aparte accu/batterij ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
DenizKusu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013 14:46

De interne flitser bedoel ik ja.
Ik zal even kijken op de handleiding!

Handleiding:

"Terwijl de flitser wordt opgeladen, wordt in de zoeker ' teken busy' en op het LCD-scherm [BUSY teken] weergegeven."
Trotse tante van neefje (2) en eentje nog onderweg :)
EOS 600D
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dat is je antwoord. Een losse flitser is een optie, krijg je ook mooiere foto's ;)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

DenizKusu schreefCOLONDe interne flitser bedoel ik ja.
Ik zal even kijken op de handleiding!
Handleiding:
"Terwijl de flitser wordt opgeladen, wordt in de zoeker ' teken busy' en op het LCD-scherm [BUSY teken] weergegeven."
gevalletje RTFM dus :mrgreen: :mrgreen:
sorry, kon het niet laten om de voorzet in te koppen :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb het in het verleden ook gehad. Bij projecten buiten, als het erg warm was en ik veel paaltjes moest fotograferen. Paaltjes van een vangrail (die werden door ons bedrijf uitgetest en ik bracht dat in beeld) Ieder paaltje moest op de foto en soms stond je dan tegen de zon in. Met de interne flitser gaf ik dan een kleine invulling. De paaltjes stonden soms echter om de 1.10m en dan schoot ik in rap tempo door. Dat ging de eerste 30 paaltjes goed en daarna kreeg ik ook iedere keer 'busy'. De interne flitser is dan te warm en moet gewoon afkoelen. Een warme omgevingstemperatuur zorgt er natuurlijk voor dat deze afkoeling wat langer duurt. Maar ook veelvuldig flitsen laat de temperatuur snel stijgen.

Een losse reportageflitser heeft dit minder. Die flitsers zijn krachtiger en gemaakt om veelvuldig te kunnen flitsen. Maar ja, dat kost natuurlijk ook weer extra geld
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
DenizKusu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013 14:46

Bedankt jeroen! Het was daar inderdaad heel warm (voor de baby), nu snap ik het!
Trotse tante van neefje (2) en eentje nog onderweg :)
EOS 600D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar