Jamie

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Roel Jansen schreefCOLONRijk dat is juist het probleem je leert er niets van! Als hongerige bloedzuigers springt men op het slachtoffer om vooral maar te laten blijken, dat zij/hij niet te maken heeft met zomaar een een amateurtje, nee het gaat ogenschijnlijk om de ego van diegene die antwoord! Poster realiseert U zich wel hoe goed ik ben? Dit is misschien erg gechargeerd maar ik kan me niet aan die indruk onttrekken. Maar ik vind het nog steeds leuk op het Forum! :)
Je kon wel eens gelijk hebben dat je niets leert. Om te willen leren moet je je immers openstellen. Pas als je dat doet, kun je leren van tips of kritiek van anderen, ook al vind je die misschien nog zo onzinnig.

Jouw visie op mensen die reageren herken ik totaal niet, zelfs niet als ik het gechargeerde weg probeer te denken. Zegt ook iets over de blik waarmee naar je medeforummers kijkt.

Maar ik ben blij dat je het, net als vele anderen, leuk vindt hier. Laten we er dan ook alles aan doen om dat zo te houden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Mark ( leest gewoon mee natuurlijk) lacht zich inmiddels rot om deze discussie.
Ik zou zeggen Mark, niet zo gauw gepikeerd meer raken en lekker posten. Je bent een volwassen kerel toch?, dus een beetje relativeren hoort daarbij
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Tussen al mijn foto's zitten steeds meer foto's waarvan steeds meer mensen zeggen dat ze hem mooi vinden. Dat komt simpelweg door dit forum (en al die andere forums waar ik op zit). De meningen en commentaren van anderen, laten je toch anders naar je foto kijken. En ik neem elke commentaar serieus.
Soms ben je zo lang aan het werk met een foto dat je het einddoel uit het oog verliest, dan kan een goed geplaatst commentaar je weer naar je eigenlijke doel leiden.
Als je commentaar krijgt op een foto waar je het niet eens mee bent, dan laat je die gewoon langs je heen gaan.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Rijk schreefCOLON@Roel

Dat is toch juist zo leuk aan een forum, ieder zijn eigen visie en mening. Daar leer je juist van. Opmerkingen waar je niets mee kan is ook prima, ieder zijn mening en er is ook niets mee om een mening te laten voor wat het is. Je hoeft niet overal op te reageren.

Groet,

Richard
Richard precies! Maar los van het leer aspect ik heb daar mijn mening over gegeven respecteer dan ook, dat iemand een totaal afwijkende mening heeft dan die van je zelf. Dat doe ik ook! Ik zoek geen gelijk maar wil wel begrip.
Ik fotografeer niet voor anderen ik doe het voor me zelf. Of iemand mijn foto’s leuk of goed vindt is in principe onbelangrijk! Dat wil niet zeggen, dat het niet leuk is wanneer iemand dat zegt, maar het is niet mijn doel.

Wij hebben een snelle Amerikaanse motor cruiser en ik ben actief op een aantal US en Canadese Fora. Daar worden vaak foto’s uitgewisseld en vaak heftig gediscussieerd over hoe wij en zij de water sport uitoefenen en beleven in verschillende werelden. Maar die foto’s worden dan echt niet op kwaliteit beoordeeld. :)
Wat je er wel aan overhoud is een beter inzicht hoe zij en wij bepaalde zaken ervaren. Zo overwin je ook vaak een aantal vooroordelen. Heel leuk is het wanneer je elkaar in levende lijve ontmoet en dat genoegen heb ik meerdere malen gehad.

Waar het ons omgaat is het verhaal achter de foto. Ik kan een foto plaatsen van onze boot in de haven van Medemblik. Een foto vol storende elementen maar met een voor ons leuk verhaal er achter! Waarschijnlijk totaal niet interessant voor een niet water sporter en zeker niet voor op een kritisch fotoforum. Maar de yankees en Canucks vinden het prachtig!

Om die reden zet ik dus inderdaad wel foto’s op flickr, face book en Adobe alleen voor mijn vrienden. Daar is toch niets mis mee?

gr. Roel
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 30 keer gewijzigd.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het lid zijn van een forum kan ook nuttige gevolgen hebben voor een ander lid zelfs in de US. Een van de leden had problemen met zijn dealer over een tafel in een zelfde boot zoals wij hebben. Hij plaatste een foto van zijn tafel met poot. En vroeg me of e.e.a. overeen kwam met de mijne. Nou bepaald niet! Ben toen naar de boot gegaan onder de tafel een aantal foto gemaakt van de constructie. Heb ze gepost en een maand later kwam het bericht, dat aan de hand van de foto’s de dealer van de fabrikant de opdracht had gekregen om een nieuwe te installeren. Dit even als een terzijde! :)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@Roel, daar is de foto een middel en niet het doel. Als je hem hier plaatst is de foto het doel. Door hem hier te plaatsen krijg je gerichte kritiek op je foto en dan behaal je eerder je doel op die andere site.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mark v Velsen schreefCOLONMijn doel is al bereikt... Dat is mensen uitdagen weer eens wat te plaatsen en te reageren.

Grappige is alleen dat zij nogal problemen hebben met het feit dat ik reageer op opmerkingen die zij maken. Iedereen roept hier dat we in gesprek moeten gaan en discussies moeten voeren.
Enige dat me opvalt is dat ze discussies niet breder willen zien dan hun eigen tunnelvisie-achtige gezichtsveld.
Maakt het voor mij alleen maar interessanter om mensen op andere manieren ook wakker te schudden en zoals ik hierboven al aangaf... Dat lukt.

Missie begint te slagen!
[/quote]

Het is de toon die de muziek maakt...
Dit soort discussies doen jou en je bedrijf weinig goeds.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Dward,

Misschien beseft hij niet, dat hier ook mensen mee kunnen lezen zonder dat ze een account hebben, of terwijl: niet ingelogd hoef te zijn.

Ik kan nu al vermelden, dat hier beroepslieden hebben meegelezen, waaronder enkelen die hoog aangeschreven staan, dat ze er niet veel goeds over te vermelden hebben wat betreft Mark. Teksten als: "Al moet ik tig keer meer betalen bij een ander, dat nog liever dan naar zo'n jan l*l, als ik foto's moet hebben." Kortom, hij brengt zijn bedrijf zelf schade toe. En ik vraag (ken ik niet!) me af, of De Roo wel zo blij is met deze actie, want zijn naam wordt hier wel vermeld. Ik zou niet graag in een dergelijke discussie betrokken worden met mijn naam.

Dus er wordt "intern" zeker al over gesproken over deze discussie. En het geluid is constant negatief.

En als ik eerlijk ben: Met zulke ego's kan ik niets.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Mark v Velsen schreefCOLONVind de discussies die anderen ervan maken vele malen leuker en het is een soort Newtonballetjeseffect.
Mijn doel is al bereikt... Dat is mensen uitdagen weer eens wat te plaatsen en te reageren.
Grappige is alleen dat zij nogal problemen hebben met het feit dat ik reageer op opmerkingen die zij maken. Iedereen roept hier dat we in gesprek moeten gaan en discussies moeten voeren.
Enige dat me opvalt is dat ze discussies niet breder willen zien dan hun eigen tunnelvisie-achtige gezichtsveld.
Maakt het voor mij alleen maar interessanter om mensen op andere manieren ook wakker te schudden en zoals ik hierboven al aangaf... Dat lukt.Missie begint te slagen!
Mark, tot nu toe heb ik me niet gemengd in de discussie. Maar als ik lees wat je hierboven schrijft, bekruipt me het gevoel dat je vind dat je zelf erg goed bent en het forum halfdood is (mensen uitdagen weer eens wat te plaatsen...)
Alsof er niet genoeg geplaatst wordt ??
Ja, reacties, daar ontbreekt het af en toe wel eens aan, maar doe je dat zelf ook dan ? Heb jij al eens een comment geschreven of feedback op foto's van anderen ?
Of kom je hier alleen om je eigen platen te promoten en te horen wat anderen daar van vinden ?

Generaliseer niet zo met je opmerking dat dat mensen hier een tunnelvisie hebben.
En je opmerking dat 'je missie aan het slagen is' klinkt alsof je een opdracht had om het forum een flinke positieve injectie te geven. Sorry hoor, het klinkt zo hoogdravend.
Misschien bedoel je het allemaal niet zo, zoals ik het nu beschrijf, maar zeg het dan in elk geval anders, druk je anders uit.
Anders denk ik dat je vanuit je ivoren torentje ons hier wel even gaat vertellen hoe het moet.

In een andere topic las ik dat je vind dat een foto lang niet altijd technisch perfect hoeft te zijn, om te scoren, om iets los te maken, een bepaald gevoel over te brengen of een bepaalde emotie.
Daar zijn overigens hier heel veel mensen het wel over eens hoor. Die opmerking wordt vaker gemaakt en ik kan je wel wat topics laten zien, waar dit gezegd wordt.
Het is hier echt niet zo dat we op zoek zijn naar een technisch perfecte plaat, we proberen hier ook zeker van elkaar te leren door nuttige tips&trucs uit te wisselen.
En dat lukte tot nu toe erg goed.

Jammer overigens dat dit topic gebruikt wordt om deze zaken met elkaar te delen, want je plaatst tenslotte een foto en we zijn nu compleet off-topic.
Wat betreft je foto, ik kan 'm wel waarderen, waarbij ik met de feedback van de anderen een heel stuk meega.

vr.gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Road8,

Lees nu eens goed wat je schrijft, dit topic is n.l. al een tijdje onderweg! :)

Vind je niet , dat de pot de ketel verwijt dat die zwart is?
Nee, nu gaat het beginnen de grote Road 8 betreedt de Arena! Ik hoor Mark al huiveren! :):)

Lieve mensen laten we hier a.u.b mee ophouden alles is nu wel duidelijk lijkt me! Begint aardig op Peyton place te lijken. voor de jongeren onder jullie de never ending story!
Kom op het is weekend ga misschien eens lekker fotograferen en dan zijn we weer echt on topic! :)
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

fotojeroen schreefCOLONZo, de reacties staan weer terug en het topic is weer open

Laat ik even vooropstellen dat de crew niet van mening is dat foto´s die op EOS-Digitaal getoond worden enkel en alleen van commentaar mogen worden voorzien als deze in de secties "feedback" staan. Ook op andere plaatsen, zoals in dit specifieke topic, dient er gewoon over foto's gepraat te kunnen worden.

Verders wil ik vragen of het hier in het topic wel beperkt kan worden tot de foto en inhoudelijke reacties daarop.
Wanneer er problemen zijn, dan mag men een pb sturen, op het rode uitroepteken drukken of op een andere manier contact opnemen. Maar niet openbaar op het forum
Om het welles-nietes spel te doorbreken wil ik een poging wagen om dit topic terug te brengen naar het begin en met een schone lei weer te beginnen. Met bovenstaand, roodgedrukt in het achterhoofd.

Dit is wat ik ergens 2 pagina's geleden heb gefluisterd: "Maar nu over de foto: Allereerst gezegd, ik doe het je niet na. (de beste stuurlui staan aan wal). Ik sluit me aan bij de vorige opmerkingen. Een andere uitsnede zou een sterker beeld kunnen geven. Dat is een keuze. Verder vind ik persoonlijk de "duckface" iets te overdreven. De setting is op zich al sexy en hoeft niet benadrukt worden door getuite lippen."
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Heerlijk plaatje!

Edit : :oops: Ben hier al (te) lang niet geweest dus heb dan ook deze discussie "gemist". Net even de rest van het 'commentaar 'gelezen.
Kan mij ook niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst een foto gepost heb. Het fotograferen schiet er bij mij vaak bij in, andere prio's etc etc. En als ik weer eens schiet, dan kriebelt het, kom ik ook hier oa. terug maar plaats ik eerlijk gezegd behalve commentaar ook weinig.
Vaak omdat ik op dat moment dat ik commentaar/kritiek/verbeterpunten krijg, er niets "mee kan" of wil :oops: . Denk dan soms wel eens, het zal wel...IK vind 'em mooi :twisted: . Toch merk ik dat ik soms later (on)bewust toch tips/tricks/comments meeneem bij een volgende keer dat ik de camera ter hand neem. Is dat leren? Ik weet het niet. De waarheid zal wel in het midden liggen ;) Net zoals bij deze discussie :mrgreen:
marindatempelaars
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2010 18:45
WoonplaatsCOLON Hoogerheide
CONTACTCOLON

Prachtige plaat!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar