Weekendje brandweer oefening...

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gri77ie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2012 13:08

Voor de brandweer een weekend aan het oefenen geweest met diverse straalpijptechnieken oa tegen een flashover. Met de details zal ik jullie niet belasten. Erg leuk en leerzaam weekend gehad. Had uiteraard de camera mee...
Foto1
Afbeelding
Mijn helm net voor de schoonmaak

Foto2
Afbeelding
Vlak voor het opruimen

Foto3
Afbeelding
ok... en nog eentje in actie

Foto 4
Afbeelding
Een van de oudere auto's op de oefenplaats.

Graag hoor ik feedback. Doe het net aan anderhalf jaar en leer nog elke dag als ik de camera gebruik ! In ieder geval bedankt voor het kijken !
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Leuk om te zien en vooral de actiefoto... mooi zeg.

1: Hier heb je F/10 gebruikt zie ik, maar ik denk dat F3.5 mooier uitgepakt zou hebben. Dan waren de collega's en de auto meer achtergrond geworden en waziger met wel een blauwe lucht. Misschien rechtzetten, maar dat is een keuze.
2: Scherp waar de bedoeling was. F2.8 kan je lens niet denk ik? Wellicht het spuitstuk verder van de wagen af leggen...
3: Mooie foto! Enige puntje wat me opvalt zijn de 2 grote cirkels (lens flares?)
4: Had je wellicht beter weg kunnen laten. Scherpte zit niet vooraan op de spuitmond waardoor hij voor mij niet lekker kijkt. Verder is het scheve hier niet prettig.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Leuke serie en leuk gespeeld met scherptediepte.
Verder ga ik mee met de feedback van Dave.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Leuke foto's met deze scherptediepte. Enige punt wat mij een beetje stoort is dat de achtergrond schots en scheef staat wat niet prettig kijkt.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Zelf vind ik foto 3 het mooist:) Enigste foto namelijk waar ik me niet stoor aan de onscherpte, maar goed dat laatste was vast de bedoeling. De foto's lijken ook niet helemaal recht.

Welke oefening was dit? (Ben gek op de brandweer:))
Gri77ie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2012 13:08

Thanx voor de feedback. Zal binnenkort eens kijken of ik de foto's kan rechttrekken, moet in lightroom wel lukken denk ik !

De flares in foto 3 komt door roet wat op de lens was gewaaid. Zonde maar zo handig ben ik (nog) niet met PS om dat weg te werken.

Betrof trouwens een weekend oefenen in Baak, met de brandweer van Zaanstad. Dit ivm de houtgestookte oefenruimtes de mogelijkheden die daar zijn om met water te blussen. Dat kan niet op elke locatie. Hierdoor kun je heel goed oefenen met rookgaskoeling en brandbestrijdingstechnieken. Veel geleerd.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Dank voor het delen GriLLie, ook wij hebben ervan geleerd.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar