info

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

De tiffen filters die konijnehol in Den Ham verkoopt is dat nog wat ? Ben leek op dat gebied alle info welkom
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Takki

heb gehoord dat de filters van Tiffen heel betaalbaar zijn. maar aan de andere kant zijn ze niet top.

ook volgens vele mensen is het raadzaam om dure/goede filters te gebruiken VOORAL als je met top lenzen werkt. Te duur is ook niet goed.

hoya en B&W zijn goede filters.
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

dank je Ben maar ga zaterdag ff kijken bij konijnehol hij heeft leuke setjes voor weinig
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik ben dus niet de enige "achterlijke" die een roteind rijdt voor een paar speeltjes :lol:
Takki

kom je daar aan...zeggen ze opeens: die hebben we niet meer.

maar je belt van tevoren toch?
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

woon er vlakbij half uurtje rijden ben er zo en ga niet alleen voor de filters , ik wilnog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer.
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

body grip,cf kaart,zonnekap voor de kitlens,paar batterijen, mijn broer een tele 400mm die mooie witte van Canon dus met andere woorden daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag vakantiegeld
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

De platte schreefCOLONdaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag vakantiegeld
Dat klinkt bekend. Ook ik was een getal van 4 cijfers kwijt afgelopen zaterdag bij Konijnenberg. En ik woon dus op 2 uur rijden afstand :cry:
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

echt die mensen van konijnenberg mogen blij met jullie zijn. Daar is echt goed geld mee te verdienen.

Misschhien dat ik zelf maar zoiets op moet gaan richten? :idea:
Rene Br.

Is het NIET beter om gezamenlijk een boodschappenlijstje te maken, en dan naar "DE KONIJNEN" om vervolgens nog een beetje korting op te strijken !! :roll:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Rene Br. schreefCOLONIs het NIET beter om gezamenlijk een boodschappenlijstje te maken, en dan naar "DE KONIJNEN" om vervolgens nog een beetje korting op te strijken !! :roll:
Gezien hun prijzen geloof ik niet dat ze dat doen.

Voorbeeld: objectief 55-200 USM II
Dixons: € 359,- (enige die hem ook op voorraad had)
Konijnenberg: € 245,-

Dus vandaar dat ik het er wel voor over had om 200km te karren.
Takki

koop geen lenzen bij een gewone winkel, maar bij de speciaalzaak/profess.cam.store ofzo...

Bij speciaalzaken weten ze wat concurrentie is. Daarom loopt Dixons (geen spec.zaak) wat achter met de prijzen. En deze zijn vaak hoog.

Een keer ging ik bij een winkeltje (met multimedia stuff, dig.camera's etc.) bij Schiphol (naast dat ene vliegtuigwinkeltje) de camera's en lenzen bekijken. Wow! die ene 75-300mm IS USM was DUURRRR!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Bedoel je dat winkeltje op Schiphol Plaza. Die is duur inderdaad. Wat vind jij trouwens duur voor de 75-300 IS USM??? Ik heb net geen 500,- euro betaald bij Konijnenberg.
Takki

das GOEDKOOP! ik kocht de mijne in de stad, bij Rokin, voor EUR 679,00!!! In dec.'03 was dat!

maar ik kreeg een B&W UV filter d'r bij, lensdoekje en een spuitbusje luchtspray voor 679 EUR.

2 weken later zag ik bij de konijnen die lens voor 550 EUR! oeps...
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

Wat heerlijk om te lezen dat jullie ook allemaal zo hebberig zijn. Ik dacht dat het een vrouwelijk trekje was, maar zie dat ook niets menselijks jullie vreemd is. Misschien wel leuk om eens in groepsverband naar dat konijnenhol te gaan. Ik moet er denk ik ruim een uur voor rijden, maar dat heb ik er wel voor over..... ff wat van die 'zooi' bekijken. 8) 8) 8)
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

In Den Ham krijg je niks kado ja alleen de koffie afgelopen zaterdag hebben we daar voor 2000 eurie gekocht jente helemaal niks erbij .Wel goede uitleg en dat is ook belangrijk .
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb zelf in een meubelwinkel gewerkt en daar vroeg men ook altijd om korting. Mijn antwoord: "Ik verkoop meubels, geen korting."

Als iemand makkelijk korting geeft, dan heeft 'ie waarschijnlijk z'n prijzen zo gecalculeerd, dat het kan. Voor iedere klant die dus geen korting vraagt, berekent 'ie te veel. Dat noem ik de klant belazeren. Daar komt bij dat veel verkopers helemaal geen verstand van zaken hebben.

Dan liever de volle mep betalen bij Konijnenberg. Ze bieden service (ik mocht zo met een leenlens buiten oefenen om te kijken of 'ie beviel). Ze hebben verstand van zaken. En ze behandelen iedereen gelijk. Probeer het als winkel nog maar eens te "verkopen" als je de ene klant wel korting geeft en de andere geen korting geeft. Dat komt een stuk ongeloofwaardiger over dan de lijn die Konijnenberg trekt in deze.

Hollanders moeten eens meer op kwaliteit en kennis van zaken letten dan alleen op de centen. En als de centen dan zo belangrijk zijn, zeur dan niet over gebrek aan service, kennis en kwaliteit van het geleverde.

Zo, ik moest m'n ei even kwijt... en ja, ik ken de foto die sommigen nu in gedachten hebben :D
MDVS

Mensen Ytos heeft helemaal gelijk, vraag er altijd naar wij deden het ook nog voor dat er over prijzen was gesproken vroeg de klant meestal al om korting, je telt er 10% boven op en zegt vervolgs dat je wel een mooie deal kunt maken en daarnaweer op de orginele prijs terug valt.

VRAAG altijd eerst de prijs en daarna een korting, niet geschoten is altijd mis, zet jezelf over die drempel, we leven in het EURO tijdperk.

Suc6


Michael.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De platte schreefCOLONWel goede uitleg en dat is ook belangrijk.
Klinkt beetje raar misschien, maar op internet is meer te lezen en te vinden waar je je conclusie mee kan trekken.

Voor de winkels is het een kwestie van het voor de laagste prijs leveren.

Of een verkoper nu goed of slecht uitleg geeft, maakt me niet uit. De ware info heb ik al gevonden, hij kan me hoogstens iets anders aansmeren dat voor zijn kassa ten goede komt.....

want eerlijke verkopers zijn er niet zo veel.

Ik geef meestal artikelnummer door en vraag prijs op, het liefst per mail, daarna ff googelen, tweakers.netten en beetje spieken in buitenland. Dan kwestie van goedkoopste selekteren en meteen laten leveren.

deze manier is 5 halen 3 betalen ;)
www.studio111.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar