Hoge Veluwe

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Gisteren was het weer zover, samen met 4-tal collega's naar de Veluwe vertrokken om de edelherten weer eens vast te leggen. Het burlen was nog niet echt aan de gang en zal wss volgende week op zijn hoogtepunt zijn.

Na vorige jaar een tegenvaller te hebben gehad met de Canon 70-200mm/f2.8 non IS icm de ext. Canon 1.4 II en 2.0 II( slechte kwaliteit platen), was het dit jaar tijd om met de Canon 300mm/f4 icm de Canon 1.4 II het te proberen( de 2.0 II had ik vorig jaar al verkocht).
Het geluk wilde dat 1 collega niet mee kon en ik zijn canon ext. 2.0 III mee kon nemen om die eens te testen.

Deze 2.0 type III schijnt zo goed als geen verlies te hebben en dat moest ik natuurlijk proberen met mijn 300mm/f4. Het diafragma komt dan op f8, maar met mijn 1d levert dat geen probleem op met de AF. Mijn combinatie werd dus een 600mm/f8 en mijn god, als je dat niet gewend bent, is dat een heel groot bereik.

Deze combi overtrof mijn verwachting. Ik had niet gedacht dat er zulke platen uit zouden rollen. Maar mss draaf ik iets door en daarom plaats ik deze serie, zodat jullie mij evt kunnen afremmen in mijn enthousiasme. :wink:
Maar dit is een combi waarmee ik wel zou kunnen leven.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding


Bedankt voor het kijken en reactie zijn altijd welkom. 8)

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
eoshen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2011 05:05

ja mooie plaatjes mankeert toch niks aan
Canon 550d /Canon EF-S 18-55 /Canon EF-S-17-85/ Canon EF 50mm/ Canon EF 35-105mm/ Canon EF 75-300mm/
Canon Speetlite 430EX Tamron AF 18-200/ Tamron AF 19-35mm
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Zeker mooie platen geworden!
Volgens mij ben je terecht enthousiast.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie serie, maar merk je verschil in kwaliteit tussen de 1.4 II en de 2.0 III op je foto's?
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Hij staat er erg mooi op bij foto 1 en 2 :) .
Bij foto 4 is het jammer dat je niet beide kopjes er helemaal opstaan.
Maar ik denk dat je met deze serie terecht blij mag zijn.

Gr. Jan
Canon materiaal
Nicole30

ik vind ze mooi :) mooie kleuren ook!
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

ze staan er heel erg mooi op.

gr. Monica
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

geslaagde combi op je 1D, niets meer aan doen :mrgreen:
mooie platen Jeffrey, inderdaad jammer dat op 4 het koppie van de tweede er niet opstaat, want dat was een mooie tweeling geweest.
het blijven prachtdieren om te zien en je haalt ze lekker dichtbij, dat ga ik niet redden met mijn 70-200 :(
moet ik dan toch maar die 100-400 een keer in huis halen....:wink:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Je zet hier een mooie reeks neer, <Jeffry>.
v.w.b. foto #4 ga ik met Jan en Roland mee....

met plezier naar gekeken....

Rob 8)
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Schitterende platen. Mooie composities en standpunten. Scherp. Heerlijk om naar te kijken. Ik ga niet mee met foto 4. Ik vind het niet storen.

Ik was vanochtend in het Weerter Bos. Ook daar lopen enkele (23 in totaal) edelherten rond. Maar helaas met mijn 70-200 .......u u dat gaat nie.:( Vergeet het maar.
Dus Roland ik ga met je mee, krijgen we misschien korting :)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Wauw zeg, heel mooi! Die combinatie is dus zeker een blijvertje. Ik denk niet dat ik eerder zo'n mooie, scherpe foto's heb gezien die zijn gemaakt met een extender. Ik ben met jouw beschrijving alleen in de war: welke extender heb je nu gebruikt? De 1,4 of de 2,0? Je schrijft eerst dat je de 2.0 vorig jaar verkocht hebt, maar later lijkt het alsof je juist deze hebt gebruikt. Of vergis ik me nu? Super foto's in elk geval, dat is zeker! Een favoriet heb ik niet eens, ik vind ze allemaal zeer de moeite waard.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Jasper B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2011 14:45

Zie je wel! Ik zocht een reden om de 2.0 III aan te schaffen, en niet de II. Vorig jaar op Assen met de III geschoten icm de 70-200 F2.8 IS USM II, en was toen al aangenaam verbaasd over de kwaliteit op 400 mm. Tussentijds wel gekeken naar de II, maar toch nog twijfel...............Nu dus niet meer.

Retescherpe platen!
50D, 50mm F1.8 II, 70-200 F2.8L IS USM II, , 580 EXII
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie serie en aan de foto's en scherpte te zien een geslaagde combi.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties. Goed om te horen dat jullie deze combinatie ook geslaagd vinden.

Vwb foto4, deze heb ik bewust geplaatst. Dit omdat ik het wel mooi vond dat ze samen op 1 lijn staan zowel met het lijf als de kop.
kiran schreefCOLONEen mooie serie, maar merk je verschil in kwaliteit tussen de 1.4 II en de 2.0 III op je foto's?
Er is zeker verschil tussen deze twee, afgezien het bereik.
De 1.4 II heeft aanzienlijk meer contrastverlies dan de 2.0 III. Ook qua scherpte lijkt de 1.4 II heel iets minder.
Jasmino schreefCOLONIk ben met jouw beschrijving alleen in de war: welke extender heb je nu gebruikt? De 1,4 of de 2,0? Je schrijft eerst dat je de 2.0 vorig jaar verkocht hebt, maar later lijkt het alsof je juist deze hebt gebruikt. Of vergis ik me nu?
Deze foto's zijn gemaakt met de 2.0 III.
Vorige jaar had ik idd ook de 2.0 gebruikt, alleen was dat het type II. Die heb ik door de mindere resultaten verkocht.
Deze serie die hier nu staat zijn gemaakt met de 2.0 type III, dus het nieuwere type. Deze kon ik dus van een collega lenen.
Jasper B schreefCOLONZie je wel! Ik zocht een reden om de 2.0 III aan te schaffen, en niet de II. Vorig jaar op Assen met de III geschoten icm de 70-200 F2.8 IS USM II, en was toen al aangenaam verbaasd over de kwaliteit op 400 mm. Tussentijds wel gekeken naar de II, maar toch nog twijfel...............Nu dus niet meer.
Retescherpe platen!
Ik heb ze nu ook beide gehad en kan je zeker aanraden om voor het type III te gaan. Deze is toch echt wel veel beter de zijn voorganger.

@Peter en Roland

Met een 70-200mm kom je idd iets aan mm te kort. Heb zelf het 1e jaar ook daarmee gefotografeerd, het kan wel, maar echt dichtbij kom je niet. Soms komen ze wel dichtbij, maar het grootste gedeelte staan ze verder weg.
Met een ext 1.4 kom je iets dichterbij, maar vind uit ervaring nu dat je toch wel minimaal 400mm nodig hebt om deze dieren mooi op de plaat te krijgen.

Dus wie weet als jullie samen gaan om een 100-400 aan te schaffen, dat jullie wat korting krijgen :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor de toelichting, nu begrijp ik het. De kwaliteit van deze extender is echt subliem!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
gertjan ketel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 17:51
WoonplaatsCOLON brabant
CONTACTCOLON

prachtige serie met mooie natuurlijke tinten en 1 is mijn favoriet wat straalt dit mannetje overwicht uit.

Gr. Gertjan
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

" Er is zeker verschil tussen deze twee, afgezien het bereik.
De 1.4 II heeft aanzienlijk meer contrastverlies dan de 2.0 III. Ook qua scherpte lijkt de 1.4 II heel iets minder. "

Dank Jef. Die vernieuwde versie III ziet er heel goed uit.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Gertjan ook dank voor je reactie.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

zweuds schreefCOLONDus Roland ik ga met je mee, krijgen we misschien korting :)
Jef-W schreefCOLON@Peter en Roland
Met een 70-200mm kom je idd iets aan mm te kort.
Dus wie weet als jullie samen gaan om een 100-400 aan te schaffen, dat jullie wat korting krijgen :wink:
oke, wat spreken we af Peter :mrgreen: ???
hij staat op mijn verlanglijstje voor het einde van het jaar......:wink:
waar gaan we shoppen ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Succes heren :mrgreen:

De Canon extender 2.0 III komt iig op mijn verlanglijstje. :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar