Zollverein Essen + Update

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Met het fotoclubje naar Zollverein in Essen geweest afgelopen zaterdag.
Het begon erg regenachtig maar gelukkig klaarde het weer op.
Je bent daar trouwens niet de enige die aan het fotograferen is.

#1

40972

#2

40973

#3

40974

#4

40975

#5

40976

#6

40977

#7

40978

#9

40979

Laatst gewijzigd door 1 op mark.beniers, in totaal 19 keer gewijzigd.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Gezien het feit dat alle opnames verder wel scherp zijn, neem ik aan dat je bij foto 1 bewust hebt gekozen voor een onscherpe focus op de voorgrond en alleen wat scherpte op dat ijzer daarachter. Ik vind dat echter een foto van niks. De andere foto's spreken mij wen enigszins aan omdat ik van technische objecten hou, maar ik vind de composities niet goed doordacht. Die komen heel willekeurig en slordig over. De kleuren vind ik wel mooi.

Henriëtte
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Als eerste bedankt voor het kritisch kijken naar de foto's, Ik denk dat deze tak van fotografie niet zo geliefd is als bv macro oid.

Klopt foto 1 is bewust gekozen met op de voorgrond onscherpte en het scherpte punt achter het raam, Ik wilde op die manier het gezichtsveld naar binnen trekken.
de kleuren spraken mij ook erg aan bij deze foto. Maar zou ik op deze plek nu nog een keer staan dan zou ik het scherpte punt zeker naar voren verleggen en dieper maken om zo te kijken of het beeld nog meer pakken wordt.

composities niet goed doordacht, willekeurig en slordig is iets wat ik niet direct kan plaatsen. Hoe zou jij deze objecten dan vastleggen?
elke foto heeft wel bijzondere elementen, wat wel is dat deze foto's op dezelfde locaties is genomen maar elk op een eigen manier, hier zit dus geen constantheid in, is dat wat je bedoelt met slordig?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Je foto's worden wel veel bekeken zie ik, maar inderdaad weinig reacties.
In mijn geval reageerde ik in eerste instantie ook niet, simpelweg omdat ik dan even niet weet wat ik zou moeten schrijven.

Zal de tak van sport zijn wellicht inderdaad.

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook andere Urbex foto's gezien heb welke ik interessanter vind om naar te kijken.

Foto 2 en 7 hebben wel iets, maar de rest daar heb ik niet echt iets mee
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Mark, ik kan je serie wel waarderen, de kleursetting vind ik in elk geval zeer geslaagd. Qua omgeving lijkt het veel op het Landschaftspark in Duisburg.
enkele opmerkingen,
foto 1, ik kan er - sorry - geen scherp punt in ontdekken
foto 2, erg mooi, compo, standpunt, kleurgebruik
foto 3, vind ik redelijk druk en jammer dat je de herhaling van de torens niet terugziet. Verder mis ik een lekker punt om naar te kijken
foto 4, iets te centraal genomen, hij staat scheef naar mijn mening. Misschien had je door een iets ander standpunt iets meer van de omgeving kunnen meepakken en de pijp uit het midden kunnen plaatsen ?
foto 5, mooi lijnenspel van de trap
foto 6, heb ik een tijdje naar zitten kijken, lijkt wel een Escher :lol: , ik vind hem geslaagd omdat je ogen/hersens volgens mij soms even op het verkeerde been worden gezet
foto 7, mooi ! lekker rauw
foto 8, geslaagd door de weerspiegeling.
hoop dat je er wat mee kan
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

@DavevdrH
was ook mijn eerste keer om Urban te gaan, wat ik wel merk is dat HDR hier goed in past, en HDR ligt me dan weer wel goed.
Composities maken was moeilijk om dat wij nergens naar binnen konden en er overal hekken met borden stonden van VERBOTEN :evil:
maar dat is zeker een punt wat nu meer aandacht gaat krijgen.

@Road8
in Duisburg ben ik niet geweest maar kan me wel voorstellen dat het ongeveer vergelijkbaar zal zijn.
bedankt voor de kritische noot.
foto 1 zoals ook hierboven al gezegd als ik nog een keer zo iets tegen kom maak ik deze anders, opzet is niet helemaal geslaagd.
foto 3 was ook bedoelt als een drukke foto door het vele leiding werk wat er te zien is, herhaling van de torens was wel de bedoeling maar een net iets anders standpunt stoorde de horizontale balk
foto 4 ben ik op de pc bezig geweest om deze recht te krijgen. maar kwam er niet goed uit, zal de eeuwig lastige perspectief vervorming wel weer zijn.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mark.beniers schreefCOLONin Duisburg ben ik niet geweest maar kan me wel voorstellen dat het ongeveer vergelijkbaar zal zijn
binnenkort heb je een kans...http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 9&t=110646" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hee Mark!

leuk dat je ook bent begonnen met Urbex! :)
als er iets is dat ik lastig vind om te fotograferen (in de urbex-scene) is 't wel zulke gebouwen.. industrie.. het is heel lastig om dingen te zien..
je moet goed kijken ook!
ik kan verder alleen maar met Roland (raod8) mee gaan..
jammer van de softe look.. maar goed.. dat is volgens mij persoonlijk! ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

composities niet goed doordacht, willekeurig en slordig is iets wat ik niet direct kan plaatsen. Hoe zou jij deze objecten dan vastleggen?
Met foto 5 kan ik het gemakkelijkste aantonen wat ik bedoel. Rechtsboven in de hoek een klein stukje uit beeld verdwijnende pijp, Over de gehele linkerzijde een scheeflopende onbeduidende spie, rechtsonder ook een onbeduidend stukje driehoek. Bij foto's als deze (met toch strakke elementen) vind ik het beter om ook een zo strak mogelijke afwerking te bewerkstelligen. Door wat te draaien, croppen en eventueel wat weg te klonen.

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

jonggolde schreefCOLON Met foto 5 kan ik het gemakkelijkste aantonen wat ik bedoel. Rechtsboven in de hoek een klein stukje uit beeld verdwijnende pijp, Over de gehele linkerzijde een scheeflopende onbeduidende spie, rechtsonder ook een onbeduidend stukje driehoek. Bij foto's als deze (met toch strakke elementen) vind ik het beter om ook een zo strak mogelijke afwerking te bewerkstelligen. Door wat te draaien, croppen en eventueel wat weg te klonen.
Gr. Henriëtte
Kijk daar kan ik iets mee.
Hieronder een update van foto 5, waarbij ik LR het heb laten recht trekken en aan het croppen ben geweest.
valt wel op dat je zo veel van de foto verliest.

#5

40976

#5 update

41045

gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar