Photoshop CC iets goedkoper

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het ziet er naar uit dat Adobe geluisterd heeft naar het geklaag van fotografen.
Voor een, uiteindelijke prijs, van ongeveer 30 dollar kon je een abonement nemen op Photoshop CC; de opvolger van Photoshop CS6. Dit hield in dat je voor dat geld wel alle updates kreeg en ook wel meer programma's (waar je misschien helemaal niet op te wachten zat, in ieder geval een hoop mensen niet)

Maar 30 dollar was omgerekend veel duurder dan eens in de twee of drie jaar een upgrade kopen van de nieuwste versie Photoshop. En dit schopte tegen het zere been van de fotograferende wereld.
Adobe heeft toch gereageerd en biedt, onder bepaalde voorwaarden, nu Photoshop CC en Lightroom aan voor nog geen 10 dollar per maand. Dat is een prijs die ongeveer gelijk ligt met om de drie jaar upgraden. Plus daarbij nog Lightroom.

Iets waar ik nu wel over na wil denken.

Zie ook
http://blogs.adobe.com/creativelayer/in ... y-program/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Kijk dat is aantrekkellijk, ik heb alleen CS6 windows en niks op mijn macs.
Als dit zo blijf ga ik ervoor.
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Als ik bij adobe cc kijk,dan kost het me nog steeds €24,59, als goedkoopste pakket?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vanaf volgende week gaat Adobe inschrijving toestaan. Nu is het dus nog eventjes duur, straks goedkoper.
Inmiddels is wel de europeesche prijs bekend: € 9,99 ex btw. De BTW is 23% aangezien Adobe een Iers bedrijf is
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En het is verkrijgbaar: https://creative.adobe.com/?sdid=KIHZP# ... +lightroom" onclick="window.open(this.href);return false;
€ 12,29 per maand, da's dus € 9,99 ex 23% btw
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

mooie update... Ik was een maandje geleden nog ingestapt voor enkel PS, maar kon nu vandaag gelijk LR updaten naar v5.2 :)
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Dat is jammer, helaas is de aanbieding niet van toepassing op onderwijslicenties. Daarmee voor mij weer volledig onbruikbaar en blijft de cc oplossing veel te duur.
Anoniem 4

Rocker schreefCOLON... maar kon nu vandaag gelijk LR updaten naar v5.2 :)
Hé, dat lukte mij ook zonder CC. :D
Overigens is die PS CC voor € 12,29 per maand niet echt duur als je dat afzet tegen de reguliere update prijs.
Gemiddeld is er elke twee jaar een grote update. Voor PS en LR ben je dan zo'n € 420,00 kwijt en dat is gerekend over 24 maanden € 17,50.
Ten opzichte van een een gejatte versie is het weliswaar extreem duur en als je wel eens een versie oversloeg wat duurder.
Ach, ik gebruik het al vanaf versie 2.5, de eerste versie voor Windows (op diskette) en ja ik heb ook een enkele keer een versie overgeslagen, maar vanaf CS3 niet meer. Na de eerste CS (versie 8.0) uit 2003 heb ik in 2005 CS2 overgeslagen.
Ik overweeg om het te doen, maar heb nog even de tijd. Misschien komt Adobe nog met iets extra's voor heel trouwe klanten. :roll:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik kreeg dus nergens gevonden of AdobeCC ook op twee computers kan. Met de licentie van mijn CS5 (en ook met CS6 op het werk) kun je Photoshop installeren op twee computers. Men gaat er bij Adobe vanuit dat je niet op twee computers tegelijk werkt. Maar ik kon dus nergens vinden of dit voor CC ook kon (of ik lees er overheen)

Net eventjes gebeld (de voordelen als je legale software hebt, maar vooruit ik zal de illegale users hier misschien ook mee helpen) en de vraag voorgelegd. Ik kan Photoshop CC ook op twee computers (desktop en laptop) installeren en gebruiken.
Kans dat ik overstap 99.9%
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Maar wat na een jaar, kan het maandbedrag dan weer naar €24,95 pm gaan?
Deze aanbieding vind ik ook wel aantrekkelijk, als dit bedrag dan na een jaar wel ongewijzigd blijft.. ;-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Er is gezegd dat dit geen tijdelijke prijs is, maar zo blijft.. maar zou het even op moeten zoeken om het zwart op wit te kunnen tonen ;)
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Als ik bij de voorwaarde leest, weet ik dat zo net niet :

Verlenging
Na de eerste 12 maanden wordt je contract automatisch verlengd op basis van de dan geldende prijs.

Dat kan weer het zelfde bedrag zijn, maar eventueel ook weer de normale prijs zijn..
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het aanbod gaat in vanaf het moment dat Adobe Lightroom 5.2 introduceert. Dat is naar verwachting over enkele weken. (UPDATE: In de Veelgestelde vragen op de site staat dat het abonnement ingaat op 17 september.) Kies je voor dit abonnement op uiterlijk 31 december 2013, dan blijft dit je vaste maandbedrag. Het is dus geen tijdelijk lagere abonnementsprijs, aldus Adobe.
Uit een artikel bij de product aankondiging hiervan: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... rogram.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Customer security alert:
What happened?

Adobe's security team recently discovered sophisticated attacks on our network, involving the illegal access of customer information as well as source code for numerous Adobe products. We believe these attacks may be related. We are working diligently internally, as well as with external partners and law enforcement, to address the incident. Read the FAQ.
http://helpx.adobe.com/x-productkb/poli ... moid=KHQGF" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Bonsai
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2013 06:13
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik zit er ook aan te denken om een maand abbonoment te nemen.. echter twijfel ik nog omdat er ik er ''nog'' niet dagelijks mee werk...en bovendien ben ik nog maar een redelijk (amateur) beginner ;P

zijn er al mensen die het gedaan hebben?
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ik vind het een raar concept.
Je least in feite een programma.

Vroeger kocht je iets en dan was dat van jou, kon je het gebruiken wanneer je maar wilde.
Ik hou het dus lekker bij CS6 ;)
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Bonsai schreefCOLONIk zit er ook aan te denken om een maand abbonoment te nemen.. echter twijfel ik nog omdat er ik er ''nog'' niet dagelijks mee werk...en bovendien ben ik nog maar een redelijk (amateur) beginner ;P

zijn er al mensen die het gedaan hebben?

Ja, ik heb de stap genomen, is nog te doen voor een Hobbyist, en hopen dat de prijs na een jaar ook nog t zelfde blijft, je zit er nu een jaar aan vast, en daarna is t altijd opzegbaar, dus dat scheelt dan ook :-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bonsai schreefCOLONzijn er al mensen die het gedaan hebben?
Ik heb de gok ook gewaagd.. Was van tevoren ook redelijk sceptisch, maar gezien de verbeterde prijsstelling (had CS5 al) toch maar gedaan, zodat ik met PS en LR weer up-to-date was. En ik heb er tot nu toe geen moment spijt van gehad!
Er zitten in CC toch wel weer een aantal nieuwe dingen tov CS5 die het net wat makkelijker maken. Waar ik zelf erg enthousiast van ben is bijvoorbeeld het feit dat je je Camera Raw instellingen ook naderhand weer aan kan passen.. Voorheen stelde je het in bij het openen van een foto, en als je tijdens het bewerken dan toch nog ergens tegenaan liep kon je het niet veranderen en moest je overnieuw beginnen. Nu kan je het tussentijds gewoon weer opnieuw tweaken. Daarnaast zijn er nog wel meer verschillen, en ook alweer regelmatig wat (kleine) updates langs gekomen voor CC.
Bonsai
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2013 06:13
WoonplaatsCOLON Rotterdam

tnx, voor jullie reactie... !

Ik ben wel iig aan het overwegen om het te doen.. zeker ook omdat je daarnaast updates krijgt, die je anders neiet zou krijgen of zou moeten wachten tot de volgende cs versie ?!

Is voor de gebruikers nu trouwens nog makkelijker/sneller gemaakt t.o.v. CS6?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

ik heb geen ervaring met CS6, ik denk dat de verschillen dan nog niet zo groot zijn eerlijk gezegd... maar ja, dat kan over een jaar alweer heel anders zijn! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar