Bloemenweide

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Op een vroege ochtend begin juni kwam ik bij dit bloemenveld uit.
Het zachte licht en de nevel maakten het voor mij de moeite waard om er een paar foto's van te maken.

39649

Gr. Jan
Canon materiaal
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Ik snap waar je met je foto heen wil. Maar ik denk dat je 'm nog een tikkie moet bewerken om 'm nog wat sprookjesachtiger te maken.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Ik zou zeker nog even wat doen in de nabewerking. Persoonlijk vind ik dat er aan de bovenkant nog wel iets lucht vanaf kan. Kijk ook even naar de kerktoren. Als ik hier naar kijk heb ik het idee dat je foto wat scheef staat.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Hey Jumper, foto heeft m.i. wel potentie. Ik denk dat een wat mindere scherptediepte beter werkt bij dit soort foto's. Het scherpe van de kerk leidt alleen maar af, verder zou er wat meer separatie moeten zijn tussen de bloemen en het gras. Hoop dat je het niet erg vind, maar ik heb je foto even bewerkt om een poging te wagen te laten zien wat ik bedoel. De aandacht wordt m.i. nu meer naar de bloemen getrokken en dat leek mij het onderwerp. Alles blijft een kwestie van smaak, maar wie weet vind je het zo mooier.

Laszlo

39672

Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Laszlo, geen probleem hoor wat jou versie betreft. Dank je voor het meedenken :) .

Wat de voorgrond betreft ga ik wel mee dat die wat krachtiger wordt. Het torentje zie ik liever toch scherper. In deze omgeving is dat kenmerkend en dat wilde ik ook zo weergeven.
Ik was zelf ook al bezig geweest om te zien wat het beste overkomt, maar kwam er niet helemaal uit.

# Kolkkie: ietsje scheef inderdaad, goed gezien ga ik aanpassen op het origineel.
En allen bedankt voor het reageren.

Jan
Canon materiaal
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

ik vind het eigenlijk wel een mooi plaatje
idd even rechtzetten ( en het witte randje bovenin niet vergeten)
en misschien lokaal wat kleur verzadigen
scherpte op kerktorentje stoort mij niet
mooi veldje bloemen !

groetjes,
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Erg bedankt nog Jacques voor je reactie :) .
Heb het origineel aangepast.
Deze bloemenweide is door een natuurclub aangelegd enkele jaren geleden.
Ik heb ze een grote afdruk gegeven waar ze wel blij mee zijn.

Gr. Jan
Canon materiaal
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Mijn voorkeur gaat toch naar de originele foto, ik vind hem heel mooi. Zulke plekjes zie je tegenwoordig nog veel te weinig, gelukkig zijn er nog natuurverenigingen die er wat aan doen.
Paul
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie plaat. Niet super spannend, maar dat hoeft toch ook niet altijd? Je blijft wel kijken. Ik vind de bloemen op de voorgrond goed gekozen, en het kerkje vind ik in het origineel ook mooier dan in de versie van lassie. Bovendien valt de heiige gordel op de 2e foto weg, dat vind ik wel jammer. Ik zou in het origineel ook nog proberen de lucht iets meer contrast te geven, zonder in te boeten op de heiige gordel.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar