Vraagje over camerastraps

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

In de Optech strap in ieder geval niet en in de standaard straps ook niet. Volgens mij zit deze metalen draad er meer in om diefstal tegen te gaan. Ze kunnen dan niet je strap doorsnijden en de camera meenemen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON...Volgens mij zit deze metalen draad er meer in om diefstal tegen te gaan. Ze kunnen dan niet je strap doorsnijden en de camera meenemen.
Groet,
Richard
Die mening deel ik.
De website van optech geeft trouwens wel aan wat de 'recommended load' is voor een strap. Waarbij ze de kanttekening maken dat dit niet de maximale draagcapaciteit is. Dit in tegen stelling tot websites van veel webwinkels hier in NL waarbij ze deze recommended load als max belasting opgeven.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

IngridM schreefCOLON Er hangt toch een aardig gewicht aan en ik zou best een beetje "bang" zijn dat zo'n band of de aansluiting op de camera niet sterk genoeg is voor al het gewicht......
http://www.youtube.com/watch?v=bUK7G5Gy5B4
Hier wordt een bevestigings oog getest op treksterkte. En als de standaard nekband het al houdt dan zal een strap het zonder metalen draad ook wel houden denk ik.
En je ziet dat de tripod aansluiting en de nekbandoogjes van de camera sterk genoeg zijn.
Rijk schreefCOLONVolgens mij zit deze metalen draad er meer in om diefstal tegen te gaan. Ze kunnen dan niet je strap doorsnijden en de camera meenemen.
Anderen zijn van mening dat als er al iemand achter je staat met een mes om je strap door te snijden en hij/zij komt de metalen draad tegen, wat zal hij/zij dan gaan doen met het mes.
Een camera en lens zijn binnen 1 of 2 dagen te vervangen, de gezondheid niet zo snel.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

In de sun-sniper versie zitten bij sommige een staaldraad in, Ik gebruik deze nadat bij mij de black Rapid al vrij snel slijtage plekken begon te vertonen, bij het gedeelte waar je camera met lens hangt als je loopt. bij de sun sniper heb ik dit niet. Ik gebruik de sun sniper "pro"
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Ja dat metaal is tegen het stelen.

Maar nu las ik ook alweer dat het metalen draad wat erin zit soort van kapot gaat en daardoor je kleding kapot maakt.

Ik zit nu toch te denken aan de vrouwelijke versie van Black Rapid. Niets zo irritant als om opeens 3 borsten te hebben whahaha
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zowel Yentl als ik hebben ook de BR female strap en we vinden hem erg fijn, aanrader Ingrid!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

ik heb deze strap nu anderhalf jaar, en nog steeds geen problemen mee gehad Ingrid, ook niet dat de staaldraad kapot gaat. Ik weet niet waar jij die verhalen leest. Maar ik kan ze niet vinden.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ook de mijne is nog helemaal heel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Nog geen ervaring met slijtage, maar wel weer wat meer ervaring met mijn BlackRapid RS sport: geweldig! Hij is mee geweest naar Wales, waar ik hem een week lang echt altijd om heb gehad behalve als ik sliep of zat te eten, heerlijk mee gewandeld, alles mee gedaan, totaal GEEN last, zit heerlijk stabiel, camera lijkt niets meer te wegen (ongeacht welk objectief ik erop had), echt superfijn vond ik het! Heb op een gegeven moment zelfs rondgelopen in bikini met strap en camera (ik was foto's van de golven aan het maken, en kreeg het daarbij uiteraard voor elkaar dat er een golf over me heen spoelde en broek en shirtje kletsnat waren, dus die moesten even drogen op de rotsen), en zelfs dat werkte uitstekend. Heel, heel tevreden dus, en ik zou hem iedereen aanraden.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb mijn BlackRapid nu al zeker 2 jaar, misschien al 3 zelfs... Maar van enige slijtage is nog niks te merken in elk geval! Nu gebruik ik hem ook niet dagelijks, maar toch wel zeer regelmatig ;)
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Ik weet echt bij god niet meer op welke site ik dat had gelezen.....

Als ik weer wat geld heb ga ik voor de female versie; de Elle :-)
Fijn te lezen dat iedereen zo blij is met z'n strap !
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ik heb een Sun-Sniper-strap (daar zit idd een staaldraadje in in t midden); maar nog niet veel ervaring mee, zoals je in de dierentuin al had gezien :+ Gewend als ik was dat de draagriem aan de body zat had ik er bij t wisselen van lens even niet bij stilgestaan dat ik de strap aan de lens had bevestigd....Gelukkig viel de body op mn tas!!!

Op zich draagt het, ook met de zware 2.8 lens heel wat comfortabeler!
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Ja Ans dat was effe een schrikmomentje OEPS :-)
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

nog meer keuzes:

https://peakdesignltd.com/leash-cuff" onclick="window.open(this.href);return false;
https://peakdesignltd.com/capture" onclick="window.open(this.href);return false;
http://joby.com/camera-straps/ultrafit- ... ap-for-men" onclick="window.open(this.href);return false;
http://joby.com/camera-straps/ultrafit- ... -for-women" onclick="window.open(this.href);return false;
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Waar 'oude' topics al niet goed voor zijn!
Dankzij deze informatie heb ik zojuist een BlackRapid Double gekocht. Helaas zijn de leuke female modellen er niet in een double-variant, anders was ik natuurlijk voor het 'vrouwelijke printje' gegaan :lol:
Maar omdat functionaliteit uiteraard vóór gaat, ben ik heel blij met deze 'gewone' strap!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar