Aygo

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Naresh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011 15:35
WoonplaatsCOLON Groningen

Vorig weekend heb een aantal foto's gemaakt van onze nieuwe Aygo :wink:

1.

39229

2.

39230

3.

39231

4.

39232

Nog tips ? Wat kan er beter en waarom ? :D
Canon 500D + Grip - 17-85 - 50 - 70-200L
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Netjes belicht, 2 en 4 de betere voor mij. 1 laat niet echt Aygo zien naar mijn mening.

Wat kan er beter/tips;

Er kan denk ik nog wel wat verbeteren aan de compositie en beeldvulling.
2 zou ik juist in portretstand genomen hebben en 3 in landschap.

Op beide is de omgeving onnodig storend aanwezig.
(op 4 voegt het nog wat toe, is de compositie ook bewuste keuze geweest schat ik zo)

Met 2 in portretstand had je nog meer details van de auto in beeld gehad, eventueel incl. wiel.
En op 3 had de aygo in landschapsperspectief meer ruimte gehad, nu staat ie erg in het midden met boven en onder veel ruimte.
Bovendien helt ie wel erg over en bij een meter naar voren rijden had het gebouw achter de auto kunnen verdwijnen.

Ik denk al met al iets meer tijd en aandacht geven voor de algehele beeldvulling en niet alleen aandacht voor je hoofdonderwerp.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Als aanvulling op Frank64 zou je bij foto 1 juist meer afstand moeten nemen om een mooiere reflectie in het loge te creëren. voor de rest een mooie auto :)
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
Gebruikers-avatar
Angelique1304
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2013 18:48
WoonplaatsCOLON Nieuw Weerdinge

Leuke serie!

Wat kan er beter/anders en waarom...jmho

1) Leuke foto, maar teveel reflectie. Ik maak deze altijd vanuit een iets andere hoek, zodat het logo schoon is van reflectie. Ik neem dan ook meestal een klein stukje grill mee om wat perspectief in de foto te krijgen.

2) Ik vind de achtergrond niet zo, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Verder een leuke plaat.

3) Wederom een smaakkwestie, ik zie liever een rechte horizon. Wel had ik die lantaarnpaal die uit het dak groeit en de volgende paal en hekje achter de auto even weggeshopt.

4) An sch niets mis mee. Ik mag in het kader van "show your rims" nog wel graag het wiel iets uitgedraaid zien als de auto onder deze hoek gefotografeerd wordt.

De luchten op 3 en 4 lenen zich er wel goed voor om flink nabewerkt te worden om zo een wat dramatischer ogende plaat neer te zetten. Maar dat is ook ieder zijn smaak natuurlijk:-)
https://www.flickr.com/photos/lique1304/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar