The Blue Lighted Bridge..

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hallo! :mrgreen:

weer een foto uit m'n HD genomen en bewerkt..
deze brug ligt gelegen in Kanne.. een plaatsje in Belgie provincie limburg.
Gebouwd naar een ontwerp van het ingenieursbureau Greisch, in 2005.

fijn om te fotograferen..
je kunt er vele kanten mee uit maar ik had het te koud om te blijven.. haha

Afbeelding
Blue Lighted Bridge.. by Michel_n90, on Flickr

hoop dat jullie het iets vinden :)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Mooi hoor, ik blijf kijken...
Alleen dat boompje rechts stoort mij een klein beetje.
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Zeer mooie foto, tis alleen weer zo jammer dat de Belgen allles zo laten vergroezelen en verloederen (zie de pilaren)
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Sven, Bedankt voor het leuke commentaar! stiekem moest ik wel lachen van je reactie over het boompje.. Details, Details.. goed gezien! :mrgreen:

Flevospotter, tsjah, dat is idd toch wel herkenbaar aan Belgie.. (hier in NL kunnen ze er ook wel wat van.. maar minder snel ja) bedankt voor je reactie! :D

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Flevospotter schreefCOLONZeer mooie foto, tis alleen weer zo jammer dat de Belgen allles zo laten vergroezelen en verloederen (zie de pilaren)

Inderdaad, in Nederland zie je dat nooit... :roll:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hmm.. ik begin me langzaam af te vragen wanneer je wel commentaar krijgt..
doe ik 'ns geen urbex foto's plaatsen krijg ik alsnog "maar" 3 reacties waarvan 1tje nog niet 's op m'n foto.. :s
ik vraag me af wat ik fout doe..
graag wil ik leren daarom plaats ik ook foto's.. ik kan me niet voorstellen dat ik alles perfect heb in deze foto..

aan Sven en Flevospotter: Bedankt voor jullie reacties! (nogmaals! ;) )

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Apparaat
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2011 12:33
CONTACTCOLON

Heel mooie plaat Michel, het resultaat was de moeite om in de kou te staan zeker waard ;)
Bekijk gerust mijn photostream: http://www.flickr.com/photos/PaulDNL/
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Dankjewel Paul! :mrgreen: :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

Ik vind het een mooie foto!
Mooie blauwe kleur en het licht van de lantaarnpaal rechts naast de brug geeft een apart effect.

Waarom weinig reacties...ik heb je opmerking eerder gelezen bij een van jouw foto`s bij de urbex locatie.
Ik denk dat er veel mensen zijn die de foto`s van jou bekijken en denken, wauw! Ik ben er een van :wink:
Maar daarbij denk ik, ik hoop dat mijn foto`s ooit ook zo mooi worden als die van jou (ik ga er wel vanuit, oefening baart kunst zegt men).
Dus momenteel denk ik dat ik jouw foto`s nog niet van commentaar kan voorzien waar je iets aan hebt. En om nou steeds alleen maar een bericht te posten van, mooie foto, heb je ook niet veel aan...denk ik dan. En misschien een hoop anderen hier ook wel, vandaar misschien?
Maar zoals ik al zei, een ding staat vast (wat mij betreft) je maakt erg mooie foto`s!

Groeten Nick
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Mister Cramer schreefCOLONWaarom weinig reacties...ik heb je opmerking eerder gelezen bij een van jouw foto`s bij de urbex locatie.
Ik denk dat er veel mensen zijn die de foto`s van jou bekijken en denken, wauw! Ik ben er een van :wink:
Maar daarbij denk ik, ik hoop dat mijn foto`s ooit ook zo mooi worden als die van jou (ik ga er wel vanuit, oefening baart kunst zegt men).
Dus momenteel denk ik dat ik jouw foto`s nog niet van commentaar kan voorzien waar je iets aan hebt. En om nou steeds alleen maar een bericht te posten van, mooie foto, heb je ook niet veel aan...denk ik dan.
Nou, heb je niets aan... Ik heb een tijd geleden wat foto's geplaatst en daar 0,0 commentaar op gekregen en dan ga ik juist denken "zijn ze dan zo slecht dat niemand iets durft te zeggen?!"
Dan zou ik het juist wel fijn vinden als iemand alleen zegt "mooie foto". Opbouwende kritiek is natuurlijk erg belangrijk en fijn om te krijgen, maar ook een "wow mooi" is wel erg leuk...

En dat terwijl ik op deze foto zelf nog geen commentaar heb gegeven, zal ik dat dan nog maar alsnog doen:
Ik vind hem prachtig!! Wist niet eens dat deze brug bestond en dat terwijl ik in Maastricht woon... Het zwart van de lucht had zelfs nog iets zwarter gemogen, maar dat is wellicht niet haalbaar.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

fijn om te lezen dat je zo over mijn foto denkt Nick!
doet me goed!
ik kan me niet voorstellen dat de mensen hier geen commentaren kunnen leveren op mijn foto's.. ;)

hoe Aniras ook al zegt; ik heb liever dat mensen 100x zeggen op m'n foto's: Mooie foto!! .. dan helemaal niets.. opbouwende kritiek vind ik het fijnste.. maar om te lezen: "Wauw! mooie foto!" of, "wat een topper" of gewoon heel makkelijk: "Mooie foto, Michel" vind ik zeker niet vervelend!! hehe beter gezegd: doet me goed!

bedankt nogmaals! :mrgreen:
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

je hebt in elk geval een mooie dieptewerking gecreerd, dat blauwe licht is wel apart en ook de straatlantaarn die als een sterretje straalt, is mooi gedaan.
ik zou de foto aan de rechterzijde ook iets hebben gecropt zodat het boompje eraf zou zijn, het zijn details, ik weet het, maar daar ben ik wel gevoelig voor :mrgreen:
als laatste vraag ik me af of je de trap er niet iets meer op had kunnen krijgen door een stapje naar links te maken ?
maar misschien mis je dan in de verte weer de bocht van de brug zelf, die er nu juist voor zorgt dat je oog de brug volgt en de diepte in gaat.
mooi gedaan Michel !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

bedankt voor de uitgebreide uitleg Roland! :D

het boompje is (nogmaals) goed gezien! ik had 't niet gezien eerlijk gezegd.. :P
de trap, ja.. ik had 't geprobeerd maar dan verloor ik het stukje brug achter een pilaar dus het was kiezen voor de trap.. of de brug..
en ik heb toch voor de brug gekozen gezien dit ook het hoofdonderwerp is.. ;)

Bedankt Roland! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Als je dan graag opbouwende kritiek wilt 8): de plaatsing van de elementen in de foto vind ik goed en ook de hdr vind ik technisch goed uitgevoerd (los van het feit dat ik niet erg kapot van "automatische" hdr ben). Ik vind deze uitvoering aangenamer dan wat je typisch uit de urbex voorgeschoteld krijgt. Toch zou ik deze plaat niet aan de muur willen hebben (als dat een criterium is, uberhaupt) en wel vanwege het volgende. Doordat je met HDR werkt krijg je alles goed belicht te zien in de plaat, daarmee krijg je dus automatisch alles te zien in de plaat. Hierdoor wordt de plaat m.i. ontzettend druk, te druk, m'n ogen vliegen alle kanten op en vinden geen rustpunt. Ik denk dat het al zou helpen de brug iets ruimer te kaderen en ervoor te zorgen dat de aandacht op de brug, en dan vooral het lichtgevende deel komt te liggen. Tot zover mijn twee centen.

(en aan geen commentaar krijgen wen je vanzelf. Of gewoon niet posten, hoef je ook niets te verwachten :p)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dankjewel voor de reactie MMK! :mrgreen:
ik snap je punt dat je ogen alle kanten op gestuurd worden..
hier was ik zelf ook al een beetje bang voor.. ik zal het later nogmaals proberen! :)

wel wil ik er dan even bij vermelden dat dit géén HDR is.. :p


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Billie-90 schreefCOLON
... een foto uit m'n HD genomen ...
Ik werd op het verkeerde been gezet... :oops: :oops: :oops:
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

mmk schreefCOLON
Billie-90 schreefCOLON
... een foto uit m'n HD genomen ...
Ik werd op het verkeerde been gezet... :oops: :oops: :oops:
hahah kan gebeuren he.. :P
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar