Kim (models and fruit)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

(was wel effe zweten)

Afbeelding
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Geinig idee en mooi uitgevoerd.
Voor mij wel een tikje over the top.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Idd grappig gedaan, maar krijg het gevoel dat ze omvalt.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuk gedaan hoor.
twee handen aan de kruik nog een optie.
grt,bouk.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Erg mooi, veel aandacht aan besteed. Het totaalplaatje ziet er geloofwaardig uit. Misschien slagschaduw van het model op de druiven? Wat m'n aandacht afleidt is de (voor de kijker) linker-onderkant van de handdoek, dat stukje vind dat onnatuurlijk ogen. En de pose met de hand voor de borst ziet er een beetje krampachtig uit (persé 18- zegmaar)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Bijna, maar net niet helemaal.

Het idee is goed, de uitwerking ook wel. Maar het had denk ik iets beter gekund. Zoals Apist0 al aangeeft is de hand voor de borst een beetje krampachtig. Dit komt denk ik omdat de bovenarm tegen de borst drukt. Ik denk dat je misschien beter een hoek had kunnen zoeken waarbij de tepels achter de arm zaten inplaats van de arm tegen de borst gedrukt. Of beiden moeten accepteren dat een zichtbare tepel niet verkeerd hoeft te zijn. (en als het minimaal is, is daar eventueel ook nog Photoshop voor)
Persoonlijk had ik de pose nog iets meer Griekse Oudheid willen zien. Dus het hoofd iets meer gebogen op de vaas en de vaas iets meer naar beneden gietend gericht. Maar dit is natuurlijk smaak.

Betreft de druiven, daar val ik eigenlijk het meest over. Geef gewoon knaken uit bij een teler en bedek alles met echte druiven. Dit is te duidelijk gesjopt.
Een kilo druiven kost een euro of 5 in de supermarkt. Daar moet op een ander adres toch zeker goedkoper aan te komen zijn als je ze in grotere hoeveelheid koopt. Wie weet hoeveel kilo je bij een boer meesleept voor 5 tientjes, misschien wel 20. Daar moet je een aardig eind mee komen (leg er wel een zeiltje onder :D)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Dat had me een vermogen gekost :)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja, misschien wel. Maar denk eens aan het resultaat. Ook ik geef soms geld uit aan props. Voor zondag hebben we een shoot met onder andere doeken in de planning. Voor die vier stukken stof tikte ik totaal 200 euro af. Daar zat een stuk zijde van alleen al 100 euro bij. Maar het is wel zoals ik het wil, tot in de puntjes.

Ik ben misschien een beetje een perfectionist (in mijn eigen kunnen dan) en merk bij een hoop shoots die ik het Afgelopen jaar heb gehad dat het gewoon meer naar mijn zin is als ik dingen als kleding zelf regel. Ik zoek dus soms ook geen kleding voor modellen, maar eerder modellen voor specifieke kleding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

De druiven staan gewoon niet in verhouding...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

CrisM schreefCOLONDe druiven staan gewoon niet in verhouding...
Dat was ook niet de opzet, is natturlijk een beetje een gimmick :oops:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

PP schreefCOLON
CrisM schreefCOLONDe druiven staan gewoon niet in verhouding...
Dat was ook niet de opzet, is natturlijk een beetje een gimmick :oops:
Ah zo ...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar