Landschatfspark Duisburg-Nord, wie wilt mee?

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Wanneer kan je mee gaan?

Zondag 28 april:
4
11%
Zaterdag 4 mei:
4
11%
Zondag 5 mei:
5
14%
Zaterdag 11 mei:
5
14%
Zondag 12 mei:
5
14%
Zaterdag 18 mei:
7
19%
Zondag 19 mei:
7
19%
 
Aantal stemmenCOLON 37
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben van plan om volgende maand of zo naar Landschatfspark Duisburg-Nord te gaan.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar het schijnt een groot urbex/natuur gebied te zijn.
Meer info hier: http://www.landschaftspark.de/der-park

Ik wil even inventariseren of er mensen zijn die hier mee naartoe willen gaan. Mijn voorkeur is in het weekend, liefst op een zondag.


Interesse? laat het dan hier op dit topic weten.


Groeten Steven L
Laatst gewijzigd door 1 op steven l, in totaal 4 keer gewijzigd.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Als ik in de gelegenheid ben wil ik wel mee!

Check evt wel even bij het management van het park hoe het zit met fotograferen aldaar? http://en.landschaftspark.de/press/phot ... g-location" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Klinkt leuk heb ook wel interesse in dit uitje. Volg even je plannen en kijk dan of ik in de gelegenheid ben om aan te sluiten.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Steven, op zich hebben wij (ondergetekende + Moontje) ook interesse, dus we volgen dit topic even en het moet natuurlijk ook qua agenda uitkomen.
Het gebied leent zich goed om een flinke zondag te vullen volgens mij. ik weet niet of je echt kan urbexen (maar dat weten anderen vast wel) en of dat je doel is. Een collega van mij is er een weekend geweest, er is in elk geval ook veel kunst te zien en lenen de gebouwen en de industrie zich voor mooie platen.
gr.
Roland

ps: heb je voor dit gebied een milieusticker op je auto nodig ??

[edit] volgens mij inderdaad een sticker nodig en ook zijn er wat regels omtrent fotograferen.
zolang het geen cursus of workshop kan het, maar als een hele grote groep met flink wat apparatuur daar verschijnt, kan ik me voorstellen dat het wat vragen oproept.
Ter info.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Dutchcorps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 11:56

Ik neem even een abbotje, heb ook wel interesse alleen niet in het weekend?

Gr,
René.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik heb nog nooit problemen gehad met fotograferen bij Landschaftspark. Het mooiste is ook om de avond mee te pakken omdat het in het weekend ''s avonds verlicht is.

Ook een aanrader is dan om even naar de Krupp Villen te gaan. Dit is ook de moeite waard van het fotograferen (ze zijn het wel aan het restaureren geloof ik) en je kan er zo het terrein oplopen. Is gewoon openbaar.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met leuke (legale) lokaties in het Ruhrgebiet.

Landschaftspark is zeker een aanrader.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Volgens mij kun je daar best met een paar mensen rondlopen. Diverse clubs doen dat. De link wijst alleen naar professioneel fotografie- en filmwerk.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuk plan.

Ik heb daar toevallig in mei ook een shoot gepland samen met wat mede-fotografen en modellen.
Dus wie weet tot ziens... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONVolgens mij kun je daar best met een paar mensen rondlopen. Diverse clubs doen dat. De link wijst alleen naar professioneel fotografie- en filmwerk.
Beter voorkomen (berichtje naar management over onze komst, en dat er geen commerciele bedoelingen zijn) dan genezen (beveiliging, want die loopt er rond, op de dag zelf tekst en uitleg moeten geven)...toch?

Ben benieuwd naar de nog vast te stellen datum...of ik dan kan.
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

lijkt me leuk, alleen kan ik niet op een zondag ivm werken..
en jullie vast niet op een Maandag?
dan moet ik maar met iemand anders mee gaan naar Landschaftspark.. ;)

gr michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Afhankelijk van de datum ga ik graag mee!
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik heb ook interesse. Volg dit topic op de voet.
Kan ook eventueel mensen zonder vervoer meenemen vanuit het Zuiden. Ik pleit wel voor enig "voorwerk", zodat we daar niet voor verrassingen komen.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Goed plan Steven! Dit staat ook al enige tijd op mijn lijstje om deze locatie te bezoeken.
Ben benieuwd naar de datum en je plannen dan kan ik kijken of ik in de gelegenheid ben om mee te kunnen.
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Volgens mijn moet dit echt geen probleem zijn, want er zijn ook al veel mensen van het forum Zoom.nl daar met groepen geweest, en hoefden zich niet aan te melden.
Alleen wel omdenken, als je met de auto gaat, dat (volgens mij) wel een milieusticker dient te hebben.
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Wat veel reacties! Dat had ik niet verwacht, leuk!

Je mag inderdaad gewoon foto's maken, zolang het niet voor commerciële doeleinden is. Dus je mag voor jezelf foto's maken, posten op het internet en delen met anderen zolang je geen geld vraagt voor de foto's. Voor professionele fotografie moet je toestemming vragen.
Wanneer we een datum gaan prikken, moeten we wel erop letten dat we niet tijdens een event gaan (of misschien juist wel).
Openingstijden maandag tot vrijdag van 9.00u tot 18.00u
zaterdag, zon- en feestdagen van 11.00 tot 18.00u
Avond fotografie zal afhangen van een eventueel event. Daar moet je dan wel van te voren voor aanmelden.

Marcel174, jij bent hier eerder geweest zeg je? Zijn er nog dingen waar we op moeten letten?

Milieusticker is wel nodig, heb ik niet, zou ik nog moeten/kunnen regelen. Of we moeten carpoolen met auto's met stickers.

Ik heb de agenda erbij gepakt. Zoals ik al zei, wil ik het liefst in het weekend. Mochten er mensen zijn die liever door de weeks gaan, meld het dan even. Dan kan er misschien een tweede groep gaan. Voor nu heb ik de volgende data:
Zondag 28 april:
Zaterdag 4 mei:
Zondag 5 mei:
Zaterdag 11 mei:
Zondag 12 mei:
Zaterdag 18 mei:
Zondag 19 mei:
25 en 26 mei kan ik niet. Dan zijn wij 6 jaar getrouwd en zijn een weekendje weg.
Zoals ik net heb gezien op de website, zijn dan geen evenementen.

Wie kan en wil op welke datum en wie heeft vervoer?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het lijk me erg leuk om mee te gaan, maar net als steven heb ik geen sticker, moet ik ook nog regelen. Tenzij dat ik ook met iemand mee kan en mag...
mijn voorkeur is wel een weekend en het liefst op een zaterdag, zodat ik zondag nog lekker bij kan komen.
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Volgens mij zijn er niet echt dingen waar je op moet letten.

Wat wel leuk is wat ik een keer heb gedaan is een fakkeltocht over het terrein met een gids die je dan alles uitlegt.

Ik heb nooit geweten dat er openingstijden zijn. Voor zover ik weet kan je er gewoon dag en nacht overheen lopen en zijn de openingstijden enkel voor het bezoekerscentrum. Wel loopt er ''s nachts een nachtwaker rond om in de gaten te houden dat er geen rare dingen gebeuren. Tenminste destijds.

Net even vlug gekeken op de site maar kan ook enkel maar openingstijden van het bezoekerscentrum vinden. In de weekenden is het 's avonds volop verlicht staat er. Doordeweeks 's avonds minimaal. Het beste kan je dus in het weekend gaan.

Het is echt erg leuk om rond te lopen. Vooral omdat je ook helemaal naar boven kan in de toren.

Als je 's avond op de toren staan en je kijkt dan naar de Krupps fabriek kan je daar, ik dacht zo rond 21.30uur (ik zal het eens navragen. Iemand die ik ken werkt daar) het afgieten van het (vloeibare)staal zien. Dan heb je ineens een hele grote vuurbal. Best indrukwekkend.

Zorg wel voor een paar goede schoenen en neem niet te veel mee. Gewoon een rugtas met je toestel en een statief. De beklimming van de oven is op sommige punten best wel smal.

Als je Duits of Engels kan zou ik echt een rondleiding adviseren zodat je ook echt weet wat je ziet. Hoeft natuurlijk niet maar vind ik persoonlijk altijd wel interessant.

Mocht je tijd over hebben kan je ook nog naar de Zeche Zollverein. Is ook erg leuk om te kijken maar dat is wel een stuk verder weg.

Onderstaand nog even vlug een linkje van foto''s die ik jaren geleden heb gemaakt.
Geeft je in iedergeval een indicatie.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ABSJRBCN" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast heel veel plezier.

Gr Marcel
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Steven, hoe ga je de data bijhouden en wie op welke datum wil en hoe het gaat met carpoolen ?
doe je dat in dit topic ? of ga je een lijstje bijhouden ?
wij kunnen alle weekenden maar liever niet op 18/19 mei.

als aanvulling op de milieusticker, onderstaande even geleend van de ANWB site:
Iedereen die wel eens naar Duitsland reist, kan te maken krijgen met zogenaamde "Umweltzones". Deze milieuzones hebben als doel de luchtkwaliteit te bevorderen. U mag zo'n gebied alleen inrijden wanneer uw auto een milieusticker heeft. Deze milieustickers (Umweltplaketten) kunt u persoonlijk ook in de ANWB-winkel aanvragen. De sticker wordt dan binnen 5 werkdagen thuisgestuurd.

gr.
Roland
Laatst gewijzigd door 1 op Road8, in totaal 10 keer gewijzigd.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb een poll gestart voor de datum vast te leggen. (meteen even het stemmen geprobeerd) Je kan eventueel meerdere dagen aanvinken. Als de datum geprikt is, zal ik de logistiek proberen te regelen. Je kan eventueel, net als Road8 op dit topic laten weten of je wilt carpoolen en vanuit welke omgeving.
Ik heb zoiets nog nooit geregeld, dus tips zijn welkom. Ik zal een mailtje naar het landschaftspark sturen:
Wat zijn de openingstijden? We zijn met een groep, niet professionele hobbyfotografen. Wat wordt er aanbevolen?

Nog meer vragen?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

15 april sluit ik de poll. Daarna hebben we de tijd om e.e.a. te regelen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar