Zwangere zus

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Mijn hoogzwangere zus wilde nog even op de foto voordat de kleine er is.
Voor mij was dit de eerste keer dat ik een zwangere vrouw (in dit geval dan mijn zus) ging fotograferen in mijn kleine studio.
Mijn zus had een paar kleren mee wat ik best jammer vond want met een zwarte achtergrond zie je zwarte kleren niet, vandaar de foto's met de witte/grijze achtergrond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste foto is een idee van mijn zus.
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Even een vraagje tussendoor. Waarom heb je gekozen om op f16 te schieten?
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Dit was de 2e keer dat ik mijn flitsset gebruikt hebt. Waarom ik daarvoor gekozen heb? omdat ik het er mooi uit zag zien op het scherm.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt?
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Omdat je op f/16.0 een schertediepte zou hebben die totaal niet nodig is. Buiten het feit dat je op f/16.0 wel een heel goed objectief moet hebben om geen last te krijgen van onscherpte door dat geknepen diafragma.
Daarnaast heb je relatief zoveel flitslicht nodig terwijl je met twee of drie stops minder wel uit de voeten kon.

Zwarte kleren op een zwarte achtergrond is helemaal niet zo lastig hoor.
Als je je achtergrond niet belicht, dan blijft deze ook zwart. Als je dan wel een beetje licht op je zus laat komen, dan komt deze los van de achtergrond en valt ze niet weg in de achtergrond. Zie ook: [url=ttp://www.fotojeroen.nl/fotografietips/zwarte ... studio.php]een zwarte achtergrond in de studio[/url]

Om geen foto in je topic te plaatsen, maar wel te laten zien dat het kan:
"" link verwijderd ivm dode link ""
1 lampje aan de linkerkant en een reflectieschermpje aan de andere kant
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 21 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Dank je wel fotojeroen voor je feedback!

Erg mooie foto die je laat zien! Ik ga thuis even verder je site bekijken!
Heb jij misschien nog tips voor een cursus/workshop voor studio fotografie?
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja hoor, gewoon veel doen en veel kijken naar anderen, en daarnaast ook veel lezen/leren via boeken of internet kunnen je al heel veel brengen. Zorg dat je plezier hebt in het fotograferen en dat je iedere keer iets wilt verbeteren (hoeft niet groot te zijn, kleine stapjes kunnen je ook ver brengen)
Wanneer je een bepaalde basis hebt, dan kun je gaan kiezen of je je eigen weg blijft volgen of wat workshops gaat doen bij gevorderde fotografen wiens stijl jouw aanspreekt.

Van andere fotografen kun je ook in een beginstadium veel leren, maar ik zou iemand zoeken in je buurt met wie je een dag op kunt trekken dan het volgen van een beginnersworkshop. 1:1-aandacht werkt vele malen beter dan een workshop waarin je met 10 man de basis over je heen gestort krijgt. Natuurlijk steek je er wel wat van op, maar veel elementaire dingen gaan te snel voorbij.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

xxmanonxx schreefCOLONDit was de 2e keer dat ik mijn flitsset gebruikt hebt. Waarom ik daarvoor gekozen heb? omdat ik het er mooi uit zag zien op het scherm.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt?
Zie antwoord Jeroen :wink:

Ik denk dat mijn uitleg een stuk minder duidelijk zou wezen :D
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

400 iso is ook niet echt nodig tenzij je te weinig flitsvermogen heb (wat waarschijnlijk niet het geval is)
Sluitertijd kan ook makkelijk op 1/125.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

xxmanonxx schreefCOLONDit was de 2e keer dat ik mijn flitsset gebruikt hebt. Waarom ik daarvoor gekozen heb? omdat ik het er mooi uit zag zien op het scherm.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt?
Zal maar niet reageren op je foto's met zo een direct nergens op slaande reactie.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Bollie schreefCOLON
xxmanonxx schreefCOLONDit was de 2e keer dat ik mijn flitsset gebruikt hebt. Waarom ik daarvoor gekozen heb? omdat ik het er mooi uit zag zien op het scherm.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt?
Zal maar niet reageren op je foto's met zo een direct nergens op slaande reactie.

Waarom, is toch een normale vraag en TC geeft toch uitleg?
xxmanonxx schreefCOLONDit was de 2e keer dat ik mijn flitsset gebruikt hebt. Waarom ik daarvoor gekozen heb? omdat ik het er mooi uit zag zien op het scherm.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt?
Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

@ bollie: Ik snap jou reactie echt niet hoor. Topic starter stelt gewoon een vraag om er iets van te leren. Ze snapt zelf nog niet waarom deze vraag gesteld wordt.

Ik snap niet waarom je zo'n demotiverend antwoord moet geven. Geef dan geen antwoord.
Dat slaat gewoon nergens op.

@ topic starter: Ga vooral door met vragen op dit forum. Iedereen heeft moeten leren en de meeste hier zijn hier om te leren.
En laat je vooral niet ontmoedigen door zulke domme reacties.

Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik moet zeggen dat ik soms ook twijfel om iets op dit forum te zetten. Ik ben geen professionele fotograaf maar een beginnende hobby fotograaf.
Het fotograferen moet ik nog onder de knie krijgen en ik vind het leuk om mijn foto's met jullie te delen.

groetjes,
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Helaas woon je erg ver weg.
Anders mocht je gerust een dagje bij mij meekijken en doen...

Wat de resultaten betreft; De eerste is voor mij de beste.
Bij bedekt naakt is het vaak juist de kunst van dingen niet laten zien en met licht/schaduwen spelen en , zeker bij zwangerschap shoots, met vormen spelen. Die twee nu erg vlak belicht, waardoor er geen spanning en gevoel ontstaat in de foto. En wat huidverzachting maakt het vaak iets aangenamer kijken.

De laatste zou ik eventueel nog vierkant maken door het been half af te snijden.
Dan is er meer nadruk op de buik van je zus.

Als zoals al genoegd, probeer volgende keer als basisinstelling gewoon 100 iso bij 1/125 en f11. En pas daar je licht op aan tot het goed is. In 9 van de 10 gevallen werkt dat prima.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

xxmanonxx schreefCOLON Ik moet zeggen dat ik soms ook twijfel om iets op dit forum te zetten. Ik ben geen professionele fotograaf maar een beginnende hobby fotograaf.
Ik verdien mijn brood inmiddels wel met fotografie. Maar ook ik ben ooit begonnen en heb onder andere ook hier vragen gesteld. Laat je door je niveau niet afhouden maar je enthousiasme gewoon de vrije loop gaan
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

@Frank64 bedankt voor het aanbod, helaas woon je ver weg. Maar mocht ik in de buurt komen dan geef ik wel een gil!

@fotojeroen dank voor je positieve reacties
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik wil mijn kennis en ervaring ook best een keer met je delen door eens samen te fotograferen in m'n studiootje...woon wat dichterbij ook btw :-)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Dank je wel voor de uitnodiging Erik! Ik kom graag een keer langs!

groetjes,
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste van deze foto's ook het beste... Met name de naaktfoto's vind ik wat te somber/grijs.. dit speelt bij de eerste ook wel, maar daar is het minder storend. Bij een blote buiken shoot past m.i. wat meer tederheid, en dan kijkt het prettiger als de foto ook wat lichter is. Daarnaast zou de huid, zoals reeds gezegd, ook iets verzacht kunnen worden. Nu is haar huidstructuur op haar been bijvoorbeeld nog goed zichtbaar.

Blijf vooral lekker posten, daar leer je tenslotte van! En geniet van het fotograferen en het uitproberen ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar