Camera niet herkend in finder op een Mac?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ik bedacht me dat het gebruik van een kaartlezertje ietswat onzinnig is en sluit mn 7d nu met een USB kabel aan op de Mac. Hij wordt gewoon herkend in Lightroom om te importeren maar de camera komt niet in de finder te staan zodat ik een foto simpelweg naar een plekje op mn harde schijn kan slepen mocht ik dat willen. Wanneer ik de kaartlezer gebruik kan dit wel.
Ik had hier al voor gezocht op google, ik vind een oud forumbericht op fok.nl ofzo waar gezegd wordt dat dit gewoon echt niet kan op een Mac. HELP?? Kan toch niet waar wezen?

Iemand een tip hoe dit evt wel kan?
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Dat heeft niks te maken met de Mac; op een Windows PC werkt dat ook niet.
Veel Canon camera's doen niet aan het "Mass Storage" device protocol via USB.
Dat is wat je nodig hebt om je camera als een schijf te zien in de Finder.

Je kunt wel het "Foto Lader" ("Image Capture") programma gebruiken om foto's direct via USB in te laden vanaf je camera. Of een van de vele andere fotobewerkingsprogramma's.

Vanaf een SD-kaartje werkt het wel zoals je zelf gemerkt hebt.
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Behalve de wijze met de kaartlezer, kun je je foto's op je camera niet direct in Finder terugvinden. Rechtstreeks vanaf de camera kun je de foto's bijv. laten inlezen met de EOS Utility en deze dan naar een map in de Finder laten zetten. Andere manier is het programma "Fotolader", dat standaard op je Mac zit. Dit werkt dan feitelijk net zo als de EOS Utility, maar kan de bestanden ook direct laten inlezen naar een programma, zoals Lightroom, iPhoto, enz. Een derde manier is het programma "Voorvertoning", wat ook een import-functie heeft voor camera's.
Kortom, mogelijkheden zat, maar niet rechtstreeks vanuit je camera naar Finder.
Anoniem 4

Pieterr schreefCOLONDat heeft niks te maken met de Mac; op een Windows PC werkt dat ook niet.
Weet je dat wel heel zeker, Pieter. Mijn 7D zie ik gewoon in de Windows verkenner met een camera icoontje gevolgd door Canon EOS 7D. Klik ik daarop dan zie ik mijn CF kaart en alles wat daarop staat.
Hoe dat bij de Mac zit, weet ik niet. Ik ben maar een arme Windows PC gebruiker. :D
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Waarom zou je je foto's überhaupt via een kabeltje aan je camera binnen willen halen vraag ik me dan af. Deurtje open en kaartje eruit gaat 10 x eenvoudiger dan rubber-klepje-aan-wakko-rubber-draadje-openen-en-klein-stekkertje-in-klein-gaatje-frotten... :shock:
Maar ja, zoveel mensen, zoveel meningen... :)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Bedankt voor de reacties. Ik vrees dat ik me er bij neer zal moeten leggen dan, maar blijft raar dat zoiets simpels blijkbaar niet kan. Via EOS utility of de fotolader zal allemaal vast ook wel werken maar dan kan het net zo goed via Lightroom. En ach, ergens maakt het natuurlijk geen bal uit of ik het via Lightroom doe of direct in de finder. De foto's worden toch eigenlijk altijd wel een beetje bewerkt.

@ Dward: de reden dat ik het direct via het kabeltje wil doen is dat ik dan niet steeds het kaartje er uit hoef te halen. Waarom zou je zo'n extra handeling willen doen? Daarnaast lijkt het me ook beter voor de levensduur van de kaartingang op de camera.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als je LR gebruikt zie ik er helemaal het nu niet van in om het eerst via Finder binnen te halen. Je moet ze daarna toch weer in LR importeren, dus het geeft alleen maar extra handelingen
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Illuminatus schreefCOLON
Pieterr schreefCOLONDat heeft niks te maken met de Mac; op een Windows PC werkt dat ook niet.
Weet je dat wel heel zeker, Pieter. Mijn 7D zie ik gewoon in de Windows verkenner met een camera icoontje gevolgd door Canon EOS 7D. Klik ik daarop dan zie ik mijn CF kaart en alles wat daarop staat.
Hoe dat bij de Mac zit, weet ik niet. Ik ben maar een arme Windows PC gebruiker. :D

bij mij is de 7d ook te zien op mijn windows xp / vista / W7 systemen, dus zomaar iets roepen van dat het helemaal niet werkt vind ik wel kort door de bocht.
M.vr.gr Bert
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Nou je hoort het Nemi, gewoon een Windows bak kopen en je probleem is opgelost! :D
(Met dank aan Bert voor deze briljante suggestie. :mrgreen: )
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

:lol:
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Parallels ;-)
Johnalb

MvdE schreefCOLONParallels ;-)

+1 (dan zie je windows ook eens stabiel draaien :lol: )
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je reageert op een 7 mnd oud topic :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar