Leven langs de spoorlijn.

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
vofot
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011 23:04

Hier wat foto,s die ik vorig jaar in Hanoi heb gemaakt.
De avond foto,s zijn ook uit de hand genomen van daar de wat (te) lange sluitertijd.
Vaak stel ik de iso dan in op 1000-1600, en onderbelicht de foto met ± 1 stop, is dit een goede werkwijze of kan ik de iso net zo goed op automatisch of 3200 zetten ?

1

36230

2

36231

3

36232

4

36233

5

36234

Anoniem 3

Mooie sfeerbeelden, waarbij de eerste voor mij de beste is, omdat daar de meeste nadruk op het spoor ligt.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

1e vind ik wel mooi, maar als hij symmetrisch en recht zou zijn met beter licht zou het een topper zijn.
2 vind ik een interessant beeld, het is zo krap dat je je afvraagt of de scooters de vrouw gaan raken. Het licht is ook beter, maar toch heb ik't gevoel dat je door'n andere compo nog meer nadruk op de vrouw had kunnen leggen.
3 Normaal beeld, lekkere compo. Misschien dat nabewerking (gradient/vignet) nog wat sfeer erbij kan doen, maar da's smaak.
4 vind ik de mooiste van allemaal. Moment is ook prima (idealiter rechts nog iemand in het beeld), en de licht/schaduwwerking trekt mij wel. Ook de sluitertijd vind ik goed gekozen.
5. De minste, maar heeft wel potentieel. Onderbelicht, zodat ook het onderwerp (de vrouw en haar waren) erg donker zijn. Het standpunt kan denk ik ook beter; paar stappen naar voren en 2 naar links zodat je een mooi doorkijkje op de andere vrouw en de alley krijgt.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Voor mij 4 als mooiste foto en dan 1 zoals Gabriël al zei dat hier het spoor centraal staat en je goed kan zien hoe dichtbij ze erlangs wonen. Dit spoor is nog in gebruik? Aangezien het oppervlakte nog blinkt.
Op foto 2 is ze dollar biljetten aan het verbranden?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooie serie.
Zowel de dag als avond platen.
Bij foto 2 had ik - rechts - misschien nog wat meer rails meegenomen. Het bochtje zichtbaar zou nmm wat toevoegen.
En je hebt mooie herinneringen vastgelegd. Daar gaat het om.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je kunt gewoon je camera op 3200iso zetten, want wat je doet is precies hetzelfde..... Dit is vaak ook het probleem wanneer mensen klagen over ruis bij lagere ISO's.

De eerste drie foto's zijn goed, mooie sfeervolle foto's. de laatste twee zijn minder geslaagd. Bij foto vier weet ik niet wat het onderwerp is. Bij foto vijf zou ik haar graag van wat dichterbij zien.

Bedankt voor het delen van de eerste drie!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Wat is de vrouw in foto 2 aan het verbranden, geld?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Voor mij ook de 1e 3. 4 ook nog wel trouwens.
Heel bijzonder om te zien, dank voor het mee mogen kijken.
Het moment op 2 roept idd veel vragen op...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik vind het een heel bijzondere weergave van leefomstandigheden waarbij wij ons niets kunnen voorstellen, dat denken we wel.... maar als je het dag in dag uit zo moet
ondergaan kun je er pas over meepraten. Stuk voor stuk pakken ze mij.
Het zijn beelden die voor zich spreken doordat je er de juiste sfeer in hebt weten te leggen, met andere woorden, je hebt het goed gezien.
Fototechnisch valt er zeker nog wel wat op aan te merken, maar dat is voor mij bij deze foto's even van ondergeschikt belang.

Als ik dan toch 1 klein puntje zou mogen noemen: Foto's 4 en 5 zou nog je op een eenvoudige manier nog wat kunnen oplichten met behulp van Photoshop, waardoor deze net iets fijner kijken en daardoor nog sterker worden.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
vofot
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011 23:04

Het verbranden van namaak geld is in boeddistiche landen een niet ongewoon ritueel, je kan het zien in tempels maar ook gewoon op straat zoals hier op de foto en is bedoeld als een offer aan overledenen.

De spoorlijn op de foto,s wordt nog dagelijks gebruikt, in de avond en de vroege morgen rijden er enkele treinen naar het noorden en vice versa.

Foto 5 is gemaakt vanaf de overkant van de straat, het was toen spitsuur met veel voorbij rijdende brommers en auto,s.
Hier nog een andere versie.

36245

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar