Balijbrug

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Eerste keer dat ik in deze tak van fotografie waag. Er zullen dus vast verbeterpunten zijn. Die hoor ik graag dan uiteraard.

1

35230

2

35231

3

35232

4

35233

5

35234

6

35235

7

35236

8

35237

Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Niks mis mee,een mooie serie en foto 3 en 6 springer er voor mij uit.
Alleen de naam hoeft voor mij niet zo.
groeten Resias
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dank voor de reactie! Het watermerk is een blijvend terugkerende discussie hier. Gelukkig valt ie hier in de meeste gevallen weg.. ;-)
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooie brug hoor. Ik ken em als de Westergo brug, maar hij heet Balijbrug? Heb ten tijde van die brug nog gewerkt bij het bedrijf dat em ontwikkelde. Ik zat zelf bij de divisie 'stalen bruggen' dus daar waren nogal wat mensen best wel trots op het resultaat. Er was in eerste instantie nog een gerechtelijke procedure ivm het ontwerp. Een concurrerend ontwerpbureau had Movares (destijds Holland Railconsult) van plagiaat beticht. Dat hield de gemoederen wel bezig hoor! :roll: Of dat nu terecht was of niet laat ik maar even in het midden...

Een ontwerp als dit vraagt/smeekt wat mij betreft om een groothoeklens waarmee je de gebogen lijnen extra kunt aanzetten. Wel leuk dat je met foto 6 een standpunt hebt gevonden waarbij alles mooi strak en recht lijkt te zijn :mrgreen:

#1: Tja... een brug... Ik had em liever iets ruimer gekaderd gezien. Het laatste stukje dat over de A12 gaat is nu echt op het randje van het beeld.
#2: Lijkt wel een schedel van een mammoet zo hè :wink:
#3: De ruimte die je bovenin de foto vrijlaat zou ik wat minder doen. Je plaatst de brug in het midden om de symmetrie te benadrukken, maar voor mij komt het niet over. Iets breekt dit beeld. Misschien is het de schaduw op de linker buizen valt, misschien zijn het de lantaarns. Ik weet niet wat het nu precies is...
#4: Deze foto heeft meer impact dan #3, de brug is meer beeldvullend. Helaas heb je gekozen voor een vierkant beeld, ik had graag hier meer van de top van de brug in beeld gezien. De lantaarn helemaal rechts in beeld is voor een gevalletje geoorloofd Photoshoppen. Weg met dat afleidende element.
#5: Ja mooi. Abstract. Mooi de kleur van de lucht ook. Jammer alleen van die akelige lantaarns. Dat brengt je weer terug naar de realiteit... of is het een verwijzing naar een functie?
#6: Prima shot, zoals ik al eerder vermelde valt hier niet op hoe krom de brug is. Erg leuk gevonden.
#7: Hiervan zou ik meer willen zien. Maar houdt de brug wel in beeld. Nu vormt het wel een erg klein deel van de foto. Kijk wel uit met elementen die verstoren zoals in de rechter onderhoek.
#8: Mooie overzichtsfoto. Ik vind deze beter dan #1 al heb je em bovenaan wel erg krap gesneden.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dank! Het is een beetje afhankelijk van aan welke kant je van de snelweg woont hoe de brug heet geloof ik. Officieel is de naam volgens mij Balijbrug, omdat hij grenst aan het Balijbos. Echter aan de andere kant ligt het Westergo, of de Westergo, een straat in een andere wij,. Vandaar.

Een dankbaar onderwerp, zeker met het weer wat we vorige week hadden.

Maar goed, samenvattende, iets meer op kadering en hinderlijke objecten letten. Al weet ik persoonlijk niet hoe ik in #4 de lantaarnpalen weg shop.
In #5 heb ik expres de palen opgenomen in het beeld. Het viel mijn op hoe ze de symetrie verstoren en eigenlijk hinderlijk aanwezig zijn, maar er toch wel weer bijhoren, al zijn ze foeilelijk.. Ik heb meer zoals #7, zal ze als update toevoegen. Maar daarvoor moet ik wachten tot mijn pc gerepareerd is.

Tot slot #6, zeker tevreden over, is soms best handig gewoon omhoog te kijken. Mensen verklaren je voor gek, maar hierdoor zag ik dit beeld wel wat je niet zou verwachten..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar