D7, liveview en AF

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Afgelopen week liep ik er weer tegenaan: avondfotografie in Rotterdam ALs ik de D7 op statief heb en met liveview wil werken, doet de AF het niet en moet ik de lens op MF zetten.
Is dit nu een eigenschap van de D7 of is het een fout van mijn kant, dat ik iets vergeet in de instellingen? Ik kom er maar niet achter of dit normaal is ( lijkt mij niet eerlijk gezegd) of dat ik een fout maak.
Ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://www.imaging-resource.com/PRODS/E ... VEVIEW.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

De AF sensoren zitten tussen de spiegel en de zoeker in. Voor live view klapt je spiegel omhoog zodat het licht naar je beeld sensor gaat. De AF sensoren zijn er dan dus tussen uit en dan is het niet meer mogelijk om er gebruik van te maken.

Er is wel een (trage) manier van AF beschikbaar in live view, volgens mij met de AF on knop, dat werkt niet op basis van AF sensoren maar volgens mij op basis van contrast in het beeld op de beeldsensor. Voor video is deze praktisch onbruikbaar.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Ik gebruik bij mijn 7D met live view (tijdens urbexen) gewoon de AF via de ontspanknop hoor...
Laatst gewijzigd door 1 op edwardmila, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Ja, mijn fotomaatje stond ook gewoon met liveview en de AF. Dan zouden bij haar toch ook de sensoren er tussen uit zijn? Het is gewoon vervelend om de zoeker te gebruiken bij bepaalde standpunten, dus ik hoop echt dat ik het fout doe....en dat er een oplossing is.
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Bij de 500D gaat het via de *knop dacht ik, maar bij de 7D gewoon via de ontspanknop.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zie dit filmpje voor meer info: http://www.youtube.com/watch?v=hN4SfVxWAzA" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Ik ga straks de link en filmpje bekijken, voor nu alvast bedankt! En ik zal ook de handleiding nog eens extra bestuderen, wie weet zie ik toch iets over het hoofd, want het moet gewoon kunnen toch?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar