Oefening 'Lightpaint' * UPDATE

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Een oefening, m'n eerste op dit gebied.
Ik was benieuwd hoe ik deze trappenhal kon vastleggen zonder natuurlijk licht of flash.
Donkere hal 'beschilderd' met ledje van iPhone. 20 sec op F8.
Zes opnames die ik achteraf op elkaar heb gemonteerd in PS.
Volgende oefening zal een nachtopname zijn outdoors.

Afbeelding

Groeten.
Laatst gewijzigd door 1 op CrisM, in totaal 12 keer gewijzigd.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

leuk en strak, lekker kleurtje op de muur :)
ik had alleen de leuning linksonder weggelaten

groetjes,
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Het was me eigenlijk niet zo te doen om de compo, wel om de techniek aan te leren wat schilder-belichting en PS-techniek betreft.
Toch bedankt om je reactie ;-)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Oefening geslaagd ljkt mij :lol:
Wat had je precies aan input van ons verwacht :?:

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

peter1970 schreefCOLONOefening geslaagd ljkt mij :lol:
Wat had je precies aan input van ons verwacht :?:

gr
Peter
Mensen die hier ervaring in hebben en dit willen delen met deze gemeenschap.
Voorstellen om in groep outdoors wat te experimenteren zou in een later stadium ook een optie zijn.

Schilderen met licht... goh, i have a dream ;-)

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

De foto als geheel is goed geslaagd, vindt het een mooie plaat.
Je hebt de lichten netjes weg gewerkt want je hebt onder de trap gestaan, voor de trap en op de trap op de volgende verdieping.
Enigste wat me "stoort" is nu de muur achter de trap (bij de trap naar beneden) welke nu die donkere schaduwen heeft van de belichtingen terwijl op de trap stond. Als deze ook mooier belicht was dan was de plaat nog mooier.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Aerowswift schreefCOLONDe foto als geheel is goed geslaagd, vindt het een mooie plaat.
Je hebt de lichten netjes weg gewerkt want je hebt onder de trap gestaan, voor de trap en op de trap op de volgende verdieping.
Enigste wat me "stoort" is nu de muur achter de trap (bij de trap naar beneden) welke nu die donkere schaduwen heeft van de belichtingen terwijl op de trap stond. Als deze ook mooier belicht was dan was de plaat nog mooier.

Precies. Goed gezien.
Ik heb achteraf een andere setup gebruikt in PS waar ik die donkere schaduw simpel onzichtbaar heb gemaakt. ( volgorde van layers, en GEEN stukken gegumd in die layers )
Ik blijf oefenen en leren. ( hopelijk toch :mrgreen: )
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

UPDATE:
Tweede oefening:

Mijnwagon Winterslag. 18 foto's anders belicht, 8 selecties, belicht met zaklamp op F9 ISO 100 18 seconden.

Afbeelding
20130112_mijnwagon_0089 by Martinez Cris, on Flickr
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar