24-105 lens

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Daffiedolf

Al een tijd wilde ik een 24-104 F4 IS hebben, maar de prijzen waren behoorlijk, ook tweedehands.
Nieuw is er meestal sprake van een BULK=versie, waardoor cashback van Canon niet geldt.

Vandaag bij camera.nl een exemplaar besteld. Is geen BULK en wel voor een normale prijs en ook in aanmerking komend voor de cashbackactie!
Zo koop ik een nieuwe lens met 2 jaar garantie voor een gangbare prijs voor een tweedehands lens.
Voor wie er één zoekt: foto Klein levert hem ook.

Succes!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie aankoop, daar ga je veel plezier van hebben ! (ik spreek uit ervaring).
ik had de mijne in Apeldoorn gehaald, bij de bekende camerawinkel, ook 2e hands maar ook met 2 jaar garantie.
De prijs lag toen 100 euro boven de gangbare marktplaats prijzen maar dat was het mij wel waard.
Zeker omdat deze lens nog wel eens de berucht error wil geven die duidt op een defect in de diafragma.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je hebt hem nog niet in huis? Camera.nl en foto klein staan niet bekend als erg betrouwbare winkels, dus je zou zomaar een bulk versie kunnen krijgen. Winkels als Cameraland en Cameratools vragen twee tientjes meer, maar dan heb je zeker een originele lens waar de cash-back voor geldt.

reviews camera.nl
reviews foto klein
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
twistersam

Sterkte ermee en ik hoop voor je dat je nooit problemen krijgt met de lens. Aftersales bij camera.nl zijn..........
wat je niet hebt kan ook niet slecht zijn natuurlijk.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Addy101
Winkels als Cameraland en Cameratools vragen twee tientjes meer, maar dan heb je zeker een originele lens waar de cash-back voor geldt.
De Canon Cashback actie is niet van toepassing op bulk objectieven. http://www.cameraland.nl/product/126/17465/

De originele uitvoering kost 999,00 na aftrek cashback actie http://www.cameraland.nl/product/126/1025/

en bij Cameratools staat er niets over de cashbackactie bijvermeld dus dat zegt denk ik genoeg. http://www.cameratools.nl/winkel/produc ... AEF2410540

Dus pas op wat je schrijft.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLONbij Cameratools staat er niets over de cashbackactie bijvermeld dus dat zegt denk ik genoeg. http://www.cameratools.nl/winkel/produc ... AEF2410540

Dus pas op wat je schrijft.
Karin, Cameratools heeft 2 uitvoeringen

één waar de cashback wél voor telt, voor 1019 - 100 = 919 euro's (met originele doos)
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -is-usm-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

en één waar hij niet voor telt, die kost dan 799.
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... 4l-is-usm/" onclick="window.open(this.href);return false;

gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ja, dat klopt, dat is hetzelfde als bij Cameraland maar dan betaal je dus, na aftrek cashback actie nog wel 919,00 -/- 799,00 = € 120,00 euro meer als voor de bulkversie.

Het is dus goed opletten geblazen op wat wijsheid is.
Ik ben dus wel heel benieuwd of Daffiedolf inderdaad recht heeft op Cashback want dit betekent dat Camera.nl en Foto Klein echt een uitzondering vormen.
Ik ga me in elk geval eens goed verdiepen in de reviews van Camera.nl want het is natuurlijk wel heel interessant als alles dat wordt beloofd wordt nagekomen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik ben ook benieuwd of die 100 euro cashback wel geldt op de prijs van 799, kan me niet voorstellen.
Uit de reviews van deze Camera.nl is al heel vaak gebleken dat klanten verkeerd werden voorgelicht, om ze naar de winkel te '' lokken '' en dat gedane beloftes en afspraken niet werden nagekomen.
Affijn, dat mag iedereen zelf nalezen, ik zou er (op basis van wat ik gelezen heb) nooit iets kopen, dat weet ik wel.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ja, ik heb dus zelf ook ernstige twijfels, het lijkt me sterk, ik denk dat de andere aanbieders wel mee zouden gaan met deze prijs,
en de link van Addy101 versterkt mijn gevoel. Maar ik ga me er wel even in verdiepen.
Ik wacht het bericht van Daffiedolf af, of er een aanmeldingskaartje met toebehoren voor aanmelding bij de cashbackactie was ingesloten bij de zending.
En ook ik koop alleen bij een betrouwbare leverancier, dus als er overal zulke slechte reviews staan dan haak ik alsnog af.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Daffiedolf

Uiteraard was ik ook een beetje wantrouwig.
Heb via de mail twee keer de bevestiging gekregen dat het een originele NL-versie is met een barcode voor de cashback! Wat heb ik meer nodig?
Als ik eens kijk naar de prijsstellingen in de cashbackactie, dan heb ik het idee dat er eerst iets bij de prijs komt, voor er wat af gaat.
Ik heb geen reden om te twijfelen en heb straks een mooie lens voor een mooie prijs! Garantie van Canon zal toch voldoende zijn bij problemen!
Ik laat wel even weten hoe dit verder gaat als de lens binnen is.
twistersam

Garantie loopt niet via canon maar via de verkoper, indien nodig sterkte bij camera.nl
Telefonisch iets toezeggen en dan toch iets anders doen is een ervaring die ik bij camera.nl heb gehad dus zou mij niets verbazen als je gewoon een bulk krijgt.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Op de doos van een camera+objectief-bundel staan twee streepjescodes; 1 voor de camera en 1 voor het objectief.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Bij kopen op afstand kan je het product altijd en zonder opgave reden retour sturen en je geld retour krijgen. Het is wel mogelijk dat je de verzend kosten moet betalen.
Op de websites van Kamera Express en Cameranu staat duidelijk aangegeven bij welke lenzen je gebruik kan maken van cashback.
Bij beide is de bulb versie goedkoper dan die met de mooie doos, ook na aftrek van de cashback.

Hans.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

hdb schreefCOLON de bulb versie.
mooie typo, bulk en bulb :mrgreen: :mrgreen:
sorry, kon het niet laten :D :D
beetje melig op de zondagmiddag......
zal me zo maar even melden in de sensuele sensor
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Mijn lijkt dat als je online koopt je nooit risico loopt omdat je altijd 2 weken bedenktijd hebt toch.
Dan mag je het volgens mij zonder opgaaf van reden retour sturen.

Ik heb zelf nog geen ervaring hiermee omdat ik tot op heden altijd goede spullen heb gekregen.

Dus volgens mij maakt het dan niet zo veel uit waar dat je het koopt.

Of zie ik nu iets over het hoofd?
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Volgens mij was je zo gefocust op mijn typo dat je de eerste regel van mijn reactie over het hoofd gezien hebt :D

Wanneer je naar de prijs kijkt maakt het nogal uit waar je koopt.
Ook zou ik alleen maar bij web shops kopen met een goede shop review.

Hans.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Waar zijn overzichten te vinden van goede webshops. De zoekfunctie van het forum is ook niet alles.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

hdb schreefCOLONVolgens mij was je zo gefocust op mijn typo dat je de eerste regel van mijn reactie over het hoofd gezien hebt :D
:D hij was leuk !


fotopapa schreefCOLONWaar zijn overzichten te vinden van goede webshops. De zoekfunctie van het forum is ook niet alles.
ik weet zo geen pagina met overzichten.
maar de eerder genoemde http://www.tweakers.net" onclick="window.open(this.href);return false; is een uitstekende start. daar staan shopreviews met ervaringen van gebruikers.
gr.
roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo, ik heb er ook 1 gekocht. Bij Foto Klein. Vanochtend gebeld en ze hebben me gegarandeerd dat het de uitvoering is die meedoet met de cashback actie.
Mocht het niet zo zijn dan gaat het objectief direct retour. Ik gok er op, het scheelt veel geld. Ik heb nu 775,95 € betaald, en na aftrek van die 100 € cashback heeft ie me dan
€ 675,95 gekost.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar