[soft] Urbex locaties

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

Hallo Allemaal,

Ik begin al direct met een vraag :D

Urbex fotografie trekt me ontzettend aan, alleen ben ik niet het type om rond te lopen in een gebouw wat op instorten staat waar je op de vlucht kunt slaan met beveiliging of eigenaren achter je aan.

Vandaar ook mijn omschrijving [soft] urbex.

Ik ben op zoek naar mooie urbex locaties die legaal te betreden zijn, liefst omgeving Maastricht. Het mogen dus ook locaties zijn die van buiten al mooi genoeg zijn voor een fotoshoot.

Een paar voorbeelden heb ik al;

De Vendex in Maastricht - Mooi pand van buiten, vooral als je van graffiti houd, leent zich uitermate voor HDR foto's


Het landbouwbelang in Maastricht


De Eben Ezer toren


En fort eben emael

absoluut ongeschikt om alleen te betreden maar er zijn vaak tochten door het fort met een gids, en dan kun je prachtige Urbex foto's maken, [let op het kan wel druk zijn, dus geduld is een schone zaak]
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

Het hoeft niet alleen in de directe omgeving van Maastricht te zijn.
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik ben er zelf nooit geweest maar ken je Station Montzen (onder Vaals) ?
Misschien kom je met deze site verder:

http://www.xerbutri.nl/verlaten/info.ph ... o&lang=108" onclick="window.open(this.href);return false;

Jan
Canon materiaal
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

hallo Jan!

Bedankt voor je reactie! En wat een toplocatie!! Hier ga ik zeker binnenkort heen!
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik vond dit ook nog: http://www.janbrouwers.nl/page3/photos-5/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik meen dat die fotograaf ook bij jullie uit Limburg komt.

Gr. Jan
Canon materiaal
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

Mooie foto's! Kan niet wachten om er aan de slag te gaan :D
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

het is eigenlijk niet de bedoeling om locaties op een forum vrij te geven (al helemaal niet de wat mooiere locaties!!!)
ik moet zeggen, montzen gare is wel nog leuk.. maar absoluut geen topper..
je kunt ook eens op google zoeken naar Urbex locaties limburg ofzo..
daar vind je ook al aardig wat (gewoon heel veel pagina's afgaan).. :)
wat je ook nog evt kunt doen is gewoon urbex forums afgaan en vragen of je met mensen mee mag gaan..
ik ben aantal keer geweest (ook op vrij nieuwe locaties enz.) maar *afkloppend* nog nooit problemen gehad met politie of beveiliging.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

Hey Michel!

Nee dat begrijp ik helemaal. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar wat bekendere plekken :P Zoals de plekken die ik opgenoemd heb.

Ik reed vandaag langs de Vendex en die is helemaal gesloopt, erg zonde!

En ik ben het ook met je eens dat als er adressen bekend worden van urbex juweeltjes dat deze dan binnen no time leeggeroofd of gesloopt worden.

Maar aangezien jij wat meer ervaring ermee hebt, even een vraagje. Ik wil al een lange tijd naar het verlaten autokerkhof in Belgie, [ik weet waar het is] maar weet jij toevallig of de geruchten waar zijn dat dit weggehaald is?

groetjes Joyce
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Dat bestaat al een hele tijd niet meer... :cry:
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

jammer he! dat ze zoiets weghalen!
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
madebysander
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2012 12:55

Volgens mij werkt het met urbex niet op deze manier, locaties vragen is not done. Je zal op deze manier ook geen locaties krijgen denk ik.
Gewoon google door spitten, google earth centimeter voor centimeter bekijken als je de streek weet waar het gebouw ligt.
http://www.flickr.com/photos/sanderclaassen/" onclick="window.open(this.href);return false;
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

Ja inderdaad klopt, maar denk dat ik in mijn eerste post al omschreven heb wat ik bedoelde..

Ben het met je eens dat de Urbex locaties niet veraden moeten worden, heb zelf ook een paar locaties die ik ook niet vermeld.

Waar we het nu over hebben zijn locaties die bekend zijn voor het publiek, zoals het hier boven beschreven station of fort eben emael. En lijkt mij persoonlijk dan ook geen probleem om de locaties dan door te geven gezien dit plekken zijn die dagelijks bezocht worden door toeristen.
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
Gebruikers-avatar
mvbalkom
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2012 10:22
WoonplaatsCOLON Hank
CONTACTCOLON

Misschien moet je eens een kijkje gaan nemen in Hassard Charette in Vise (bij luik), deze oude verlaten kolenmijn is een erg mooie lokatie als wordt het wel snel minder. Ze gebruiken de lokatie ook voor een soort paintbal games). en voor een 10 euro ben je binnen via de voor-ingang en moet je geen capriolen ondernemen om binnen te komen.
===================================================================
Mijn prutswerk is te vinden op : http://www.natuurfoto.biz & http://www.just4moments.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar