Rupeltunnel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Vorige week heb ik de kans gehad om met mijn werk de werken in de Rupeltunnel te Boom (België) te bezoeken. De verlichting, verluchting en nooduitgangen worden vernieuwd. Elke avond tussen 21u en 6u wordt de tunnel afgesloten voor de werken... de ideale moment om een bezoek te brengen en de camera mee te pakken. Hopelijk vinden jullie er wat van!

Hier het resultaat:

1. ... de eenzame man in de tunnel
Afbeelding
Ruppeltunnel by GitVG, on Flickr

2. de tunnel
Afbeelding
Ruppeltunnel by GitVG, on Flickr

3. de andere koker waar het verkeer nog wel doorvloog
Afbeelding
Ruppeltunnel by GitVG, on Flickr

4. de collega's
Afbeelding
Ruppeltunnel by GitVG, on Flickr

5. werken in het donker
Afbeelding
Ruppeltunnel by GitVG, on Flickr


Meer foto's kunnen jullie op mijn Flickr pagina terugvinden.

Bedankt om te kijken!
Groetjes,
Githa
Laatst gewijzigd door 1 op Git, in totaal 13 keer gewijzigd.
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ziet er zeker niet verkeerd uit. Foto 3 was denk ik mooier geweest met een sluitertijd die ongeveer 4 a 5 keer zo lang was.
Foto 2 als enige in de serie doet mij persoonlijk niet zo veel.

misschien heb je voor foto3 nog een kans?
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dus op het moment dat de tunnel wordt gesloten om aan het werk te kunnen ga jij niet werken maar foto's maken..?
Geen wonder dat dat vaak zo lang duurt... hihi

Zonder gekheid, mijn stem gaat naar nr 4. Die foto is sterk wat compositie betreft en verteld eigenlijk je hele verhaallijn.

Dat mis ik op 1 een beetje.

Bij het rijdend verkeer op 3 had ik gekozen voor een langere sluitertijd. Zodat de auto's wazig worden of het licht zelfs een lijn.
Nu werkt de beweging wat storend.

De laatste is net iets te donker omdat je niets van de omgeving/activiteit ziet.
Misschien nog wat oplichten, dan liever wat overstraling in de lichte delen. Krijg je ook wat meer details te zien in de auto.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

@Jichem: foto 3 had inderdaad beter geweest met een langere sluitertijd maar ik had niet echt de tijd om mijn statief open te zetten aangezien er verkeer tegen +120km/u voorbij raasden :-s ... was eigenlijk ook een beetje gevaarlijk dus denk niet dat ik hem opnieuw ga proberen doen :-)

@Frank64: wij konden inderdaad de werken bezoeken dus zelf niet werken :-) ... en fotograferen is toch veel leuker niet? Foto1 vond ik wel grappig eigenlijk, het lijkt of de persoon alleen in een lege tunnel zit diep verzonken in zijn werk ... wat betreft foto 3 heb ik de uitleg al geschreven bij mijn antwoord op Jichem (te gevaarlijk gewoon) ... voor foto6 zal ik proberen de foto wat meer licht te geven als ik nog eens een beetje tijd vind :-)

alvast bedankt voor jullie commentaar!
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 Om de eenzame werkende man te benadrukken had ik de foto gecropt, zodat hij wat groter in beeld was gekomen. bij de huidige foto ligt de nadruk toch heel erg op de dieptelijnen van de tunnel
#4 Ook bij deze foto had ik gecropt, zodat het groepje mensen dat staat te overleggen meer nadrukkelijk in beeld was gekomen. Dan waren ook de herhalende telefoonbordjes (wat ik een leuk detail in deze foto vind) wat beter in beeld gekomen.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

@peter1970 Bedankt voor je commentaar! Ik zal eens zien of ik de aanpassingen kan uitvoeren als ik nog eens een beetje tijd vind.
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

foto 1 trekt het beeld inderdaad eerst naar de eenzame man maar daarna ga je kijken naar de slecht verlichte vrachtwagen in de verte.
en dan is de vraag wat wil je laten zien op de foto.
foto 2 is wat dat betreft beter in balans. maar voor sommige minder interessant.
foto 3 al genoeg besproken en inderdaad langere sluitertijd mooier maar op dat punt dus wel gevaarlijk.
foto 4 door het weidse beeld vindt ik mooi de verschillende licht invloeden (wit en geel licht)
foto 5 te donker en daarbij meer een zoek plaatje wat doen ze daar nu eigenlijk.

Stonden ze niet raar te kijken toen jij kwam fotograferen?
Ik stond een keer auto's te fotograferen met een lange sluitertijd om zo de licht strepen te krijgen
en toen vroegen voorbijgangers of ik van de politie was en bekeuringen aan het uitschrijven was.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

@mark.beniers: Bedankt voor je commentaar ... de personen die aan het werken waren in de afgesloten koker keken wel raar maar die hebben niet echt iets gevraagd en toen ik in de andere koker stond om de voorbijrijdende auto's te trekken leek het in veel gevallen niet of ze mij zagen staan ... niemand remde plots snel af ... alhoewel mijn collega's het wel leuk hadden gevonden dat ik mijn flash gebruikte :-p
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar