Concertfoto's Spike van The Deaf en Di-Rect

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sharkbite
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2012 10:21
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Ben afgelopen Donderdag 18-10-2012 naar het concert van The Deaf geweest.
Was weer lekker ouderwets rocken, speed beat zoals ze het zelf noemen.
Ik heb gekozen voor een zwart/wit omzetting, omdat deze de sfeer goed weergeeft.
Ben benieuwd of ze in de smaak vallen.

1

33388

2

33384

3

33379

4

33387

5

33383

6

33380

7

33386

8

33385

9

33381

10

33382

40D, 7D, 20-35 F2.8L, 70-200 F2.8L, 85 F1.8
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dit bandje is heel leuk om te fotograferen inderdaad. De energie en het enthousiasme springt er van af. Dat vind ik over het algemeen ook van deze serie. Ik heb wel het gevoel dat de ZW omzetting niet altijd optimaal is. Hoe heb je die gedaan?

#1 Een detail is altijd aardig Ik vind de plaat op zich niet zo heel sterk, ik denk dat dat komt omdat ik context mis.
#2 Heel gave plaat! mooie omzetting ook, hij knalt
#3 leuk overzicht, de streep (kabel?) in het midden vind ik enorm storend.
#4 het omgekeerde van plaat #2. m.i. een niet gelukte ZW omzetting (vandaar mijn vraag hoe je het gedaan hebt: als je een kanaal mixer gebruikt, kun je vaak ook dit soort platen wat oppeppen).
#5 Ook mooie omzetting. De compo vind ik ook niet verkeerd. Het moment is m.i. echter niet goed, ik zou even gewacht hebben totdat de mond bij de microfoon weg is (en dat gebeurt bij hem vaak genoeg)
#6 prima
#7 leuk moment, maar door de omzetting een zoek plaatje. Op zich houd ik wel van dit soort "bewogen" plaatjes, maar ik mis voldoende tegen licht om het silhouet stevig neer te zetten. Of te weinig front-licht om spike los te maken van de achtergrond, dat kan natuurlijk ook.
#8 Te donker
#9 ik mis een moment en/of compo. (een lampje van boven o.i.d.)
#10 Mooi moment, maar ook hier is de omzetting niet optimaal (meestal wel lastig met drummers).

Het klinkt misschien allemaal wat erg kritisch, maar het is opbouwend bedoeld. Ik hoop dat het je helpt bij een volgende serie iets aan hebt.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
sharkbite
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2012 10:21
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONDit bandje is heel leuk om te fotograferen inderdaad. De energie en het enthousiasme springt er van af. Dat vind ik over het algemeen ook van deze serie. Ik heb wel het gevoel dat de ZW omzetting niet altijd optimaal is. Hoe heb je die gedaan?

#1 Een detail is altijd aardig Ik vind de plaat op zich niet zo heel sterk, ik denk dat dat komt omdat ik context mis.
#2 Heel gave plaat! mooie omzetting ook, hij knalt
#3 leuk overzicht, de streep (kabel?) in het midden vind ik enorm storend.
#4 het omgekeerde van plaat #2. m.i. een niet gelukte ZW omzetting (vandaar mijn vraag hoe je het gedaan hebt: als je een kanaal mixer gebruikt, kun je vaak ook dit soort platen wat oppeppen).
#5 Ook mooie omzetting. De compo vind ik ook niet verkeerd. Het moment is m.i. echter niet goed, ik zou even gewacht hebben totdat de mond bij de microfoon weg is (en dat gebeurt bij hem vaak genoeg)
#6 prima
#7 leuk moment, maar door de omzetting een zoek plaatje. Op zich houd ik wel van dit soort "bewogen" plaatjes, maar ik mis voldoende tegen licht om het silhouet stevig neer te zetten. Of te weinig front-licht om spike los te maken van de achtergrond, dat kan natuurlijk ook.
#8 Te donker
#9 ik mis een moment en/of compo. (een lampje van boven o.i.d.)
#10 Mooi moment, maar ook hier is de omzetting niet optimaal (meestal wel lastig met drummers).

Het klinkt misschien allemaal wat erg kritisch, maar het is opbouwend bedoeld. Ik hoop dat het je helpt bij een volgende serie iets aan hebt.
Allereerst bedankt voor het beoordelen.
Ik heb de omzetting gedaan met silver effex pro2 van Nik software als plug-in in Lightroom4.
Heb de kabel weggeshopt in nummer 3

nummer 4 in de herkansing:

33414

En heb er nog een paar die meer aan jouw eisen voldoen denk ik.

1

33410

2

33411

3

33412

4

33413

40D, 7D, 20-35 F2.8L, 70-200 F2.8L, 85 F1.8
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Zou je voor de plaat 4 update eens kunnen proberen de achtergrond donkerder te houden? Dan springt ze er meer uit.
en dan je update. Als ik eerlijk ben vind ik die veel beter dan je originelen, en dat komt door de moment keuze en door de uitwerking. alle 4 goed.
Maar, die eerste plaat van de update. WHOOOOOOOTTT die is zo gaaf en zo precies de sfeer die ik bij deze band verwacht! Waarom post je die niet meteen. :)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar