Nacht van de nacht in het Noorden

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hoi,

Bart (Bagtjuh), Wieger (Builder) en ik (Kars) zijn van plan (ijs en weder dienende) om tijdens de nacht van de nacht te gaan fotograferen op een leuke donkere plaats in Groningen/Drenthe/Friesland. (in tegenstelling tot de letterlijke tekst van het spreekwoord laten we ons niet wegjagen door lage temperaturen)

Dat is dus op 27 oktober 2012. Voorwaarden: Droog, donker, liefst zo weinig mogelijk bewolking, goed humeur :D Het is geen workshop, we hebben ook geen pretentie om deze te geven. Desgewenst kunnen we elkaar natuurlijk helpen.

Wie heeft er zin om mee te gaan? Idee: Zo tussen half 8 of 8 en 10 lekker foto's maken.

De Groninger waddenkust is natuurlijk een optie (zo'n beetje donkerste deel van Nederland), maar het kan zo maar zijn dat we een leuke locatie in Friesland of Drenthe kiezen. Da's nog even afwachten. :D

En natuurlijk zijn ook mensen met andere merken welkom. Als je een compactcamera hebt, zal het waarschijnlijk niet aantrekkelijk zijn om mee te gaan, tenzij je compactcamera opnames van meer dan 30 seconden kan maken of op hoge iso zonder ruis kan werken. In de praktijk heeft het geven van 2x een workshop namens Schoffie en 1x bij mijn fotoclub dat wel uitgewezen.

Wij horen graag, als je met ons mee wilt.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik heb nog wel een vraagje....wanneer is de zuid Nederland versie? vind het nu te ver weg
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dat moet een van de zuiderlingen maar doen :D
Dit heeft verder niets te maken met de activiteit van Johan van der Wielen. Geen workshop, wel natuurlijk fotografen onderling, waarbij de een meer ervaring met nachtfotografie heeft dan de ander. En dan is de nacht van de nacht natuurlijk uitstekend geschikt :D EN we kunnen waarschijnlijk de volgende nacht een uur langer slapen en bijkomen van de activiteit. (Is de 27ste niet ook de dag dat we overgaan van zomer naar wintertijd?)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Dennis Vs79
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2006 14:07
WoonplaatsCOLON Assen

Geen ervaring mee, lijkt mij leuk om te doen, dus ik hou het topic in de gaten :)
~Everyone has a photographic memory; some just don't have the film~
Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Lijk me een leuk idee, is het ook van Staatsbosbeheer? Ik kwam namelijk ook tegen op een informatiepaneel bij
Barger Oosterveen.

Foto van het informatiepaneel
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Het hele gebied van het bargerveen lijkt mij wel geschikt.


Zelf ben ik een liefhebber van een grote open vlakte.

Termuntenzijl of nieuwstatenzijl hebben voor die dag mijn voorkeur.


En....de lange termijn weervoorspelling duid op fris weer.

Helder met oostenwind.

Dus een hele mooie sterrenhemel :mrgreen:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik ga ook voor het Noorden. Maar dan toch Noordpolderzijl of de Noordkaap. Nieuwe Statenzijl is te donker en op zich kun je het Marcelluspad aflopen in het donker, maar als dat onderloopt heb je toch een klein probleem dat een paar uur kan duren :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Noordkaap it is.....
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dat is dan het noordelijkste puntje van het vasteland van Nederland. Alleen Rottummeroog ligt IETS hoger. Even http://www.poollicht.BE" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten houden. Misschien wel noorderlicht? Het is trouwens zonder navigatie een lastig bereikbare plaats, maar wel met mogelijkheden.

Ik kan voor de mensen zonder wel een route vanaf de Eemshaven posten :D Die is het gemakkelijkst.
Vanaf Groningen richting Eemshaven, rotonde linksaf en dan zou je ergens een afslag richting Noordkaap/poldermolen Goliath moeten krijgen. Als er behoefte aan is, kijk ik even :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik weet niet zeker op ik de auto kan meenemen en of mijn vriendin mee gaat anders kan ik als taxi dienen.
Heb een mio aan boord dus verdwalen....... :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heb hem op mijn Garmin wel in de cache staan :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Sietse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 21:08

Als de visite op tijd vertrokken is, ben ik graag aanwezig.
Kars, je mag jouw mobiel nummer wel even in een PM doorgeven als je wilt.

Groeten,

Sietse
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Done :D

Ow ja... d'r is daar geen horeca, dus zelf thermos meenemen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Omdat het volle maan is dit weekeinde zou ik jullie willen adviseren vooral een plek te nemen met fraaie voorgronden! Echt donker wordt het namelijk niet
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Locatie: Voor het hek :D Locatie volgens Mapsource: N5 327.897, E6 45.105

Zaklantaarn meenemen. Ofschoon, de maan is om 17.00 al op en om 23.52 op zijn doorgang.

http://hemel.waarnemen.com/applets/opon ... ngen%2C+NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

handige android app: https://play.google.com/store/apps/deta ... free&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Geniaal voor dit soort dingen
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heb hem gedownload. Zaterdag maar eens proberen :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Het wordt droog!!

Wel bewolkt, maar dat mag (zeker als de bewolking langzaam opschuift) de pret niet drukken.
http://www.wetter.com/wetter_aktuell/we ... =NL0GR0123" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er nog mensen die zin hebben?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ja ....ik :mrgreen:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar