Lekker luchtig rondje natuur

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Niet meer met een loodzwaar toestel en dito tas, maar slechts twee kleine toestelletjes (pen en een OM-D), 2 lensjes (pancake en een kitlensje), vrolijk huppelend door de natuur, wil echt niet meer terug naar die zwaargewichten.

Voorbeeldje van een luchtig rndje wandelen :

33075

33079

33077

ook met de kitlens haast 1/1 macro !!

meriansborstel (rups)

33071

33070

33069

33068

33067

Laatst gewijzigd door 1 op Closeshooter, in totaal 8 keer gewijzigd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Met alle respect naar de rest van je serie, mooi. De koeien foto,s spreken me wat minder aan, vind de composities niet zo..Maar die eerste wauw, wat een fijne plaat!
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat was een prima wandelrondje! En een prima resultaat! ;) Eigenlijk spreken alleen de eerste twee me niet aan, de rest van de serie vind ik móói!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

SvdL schreefCOLONMet alle respect naar de rest van je serie, mooi. De koeien foto,s spreken me wat minder aan, vind de composities niet zo..Maar die eerste wauw, wat een fijne plaat!
Zo zou ik ook mijn visie willen geven. Maar wat heb jij je lekker uitgeleefd!
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Anoniem 4

Mooie serie, maar ook ik vind de koeien wat minder fijn kijken, kwestie van smaak.
Wel ben ik onder de indruk van de niet-spiegelreflex-kwaliteit.
Mede vanwege het gewicht denk ik dat een volgende camera een compactere systeemcamera gaat worden.
We staan nog maar aan het begin en ik heb nog geduld.
Daarom is het wel informatief om te zien wat er mee kan.
Zo te zien doet de DOF al niet veel onder voor die van de spiegelreflex.
Hoe zijn je ervaringen met de ontspanvertraging?
Welke zijn met de OM-D gemaakt?
Gebruikers-avatar
aires
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

33070! Gave plaat.
De andere iets minder, de koeien lijken teveel bewerkt of, die kijken niet lekker.
EOS 33 | 5DII | 24 1.4/2.8 | 35 1.4 | 40 2.0/2.8 | 50 1.4/2.8 | 100 2.8 | 135 2.0 | 2x 48
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Illuminatus schreefCOLONMooie serie, maar ook ik vind de koeien wat minder fijn kijken, kwestie van smaak.
Wel ben ik onder de indruk van de niet-spiegelreflex-kwaliteit.
Mede vanwege het gewicht denk ik dat een volgende camera een compactere systeemcamera gaat worden.
We staan nog maar aan het begin en ik heb nog geduld.
Daarom is het wel informatief om te zien wat er mee kan.
Zo te zien doet de DOF al niet veel onder voor die van de spiegelreflex.
Hoe zijn je ervaringen met de ontspanvertraging?
Welke zijn met de OM-D gemaakt?
alle behalve de koeien zijn met de OM-D gemaakt, de koeien is een probeerseltje met een pen epl3, alle beelden komen zowat rechtsreeks (ook de koeien, soort ingebouwd artfiltertje) uit de camera, moet nog met RAW aan de slag, ontspanvertraging is er niet, de Oly omd- en de pen gedragen zich in dit opzicht als een spiegelreflex, maar dan met een razendsnelle AF, vele malen sneller dan de 5D (nou is dit niet zo moeilijk, maar toch !!)

Qua glas heb ik in de stoelen de kitlens gebruikt, de bomen met een Leica lens (wereldlens !!), de koeien met een Panasonic pancake.

ik denk zelf dat dit absoluut de toekomst heeft, als ik zie wat ik er aan kwaliteit (met het juiste glas) uit kan persen
dan denk ik zelf dat ik de grote toestellen aan de spreekwoordelijke wilgen ga hangen, ik heb nu mijn gehele voorraad in een tasje zitten waar normaliter krap 1 body met een kitlens in past, nu een 45-200 (80-400 lens in ff), 45 1.8 (90 mm in ff), 12-50 (24-100 in FF), 14 mm (28 mm in FF) body EM en een Pen EPL3.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Anoniem 4

Indrukwekkend, kan niet anders zeggen en dat zo uit de camera.
Zeker als ontspannen en AF kunnen wedijveren met de reflex en er komt voldoende kwalitatief glas beschikbaar, dan kan de reflex wel eens zijn langste tijd hebben gehad.
Vooral op vakantie neem ik graag wat minder gewicht mee. Steeds meer laat ik op vakantie de rugzak thuis en fotografeer ik met de G10.
Misschien dat ik die laatste volgend jaar ga vervangen door een systeemcamera.
Ik blijf het nauwlettend volgen.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit en als ik deze platen ziet dan begin ik toch weer te twijfelen of ik wel door moet gaan met sparen voor mijn canon verzameling.
Ik heb ( gelukkig ) het geld er niet voor om te switchen van merk.
Waarom gelukkig, nu hoef ik er niet over na te denken en ben blij met de spullen die ik heb.
Als ik het geld er wel voor zou hebben zou ik toch ernstig na gaan denken, ik hoor meer lovende berichten over de Olympus en div. Lensen en als ik deze foto's ziet dan begrijp ik ook waarom.
Het enigste nadeel voor mij zou zijn de grote van de body, ik vind het juist heerlijk om een groot toestel in mijn handen te hebben, mijn 7D zonder grip vind ik eigenlijk al niks maar dat zal ook weer een kwestie van wennen zijn misschien.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

thanks,

moet er wel bij vermelden dat het een geheel andere manier van fotograferen is soms, normaliter heb ik bij paddestoelen een oude broek aan en zit na een half uurtje geheel onder de modder, dit om op ooghoogte te komen van deze stoeltjes, nu beetje knielend het toestel op hoogte van de stoel houden, schermpje omhoog (als zijnde een soort van hoekzoeker) compositie maken en afdrukken, of je raakt het beeldschermpje aan waar je het scherp wil hebben, voor je het weet heeft ie scherp gesteld en intussen een foto genomen, dit is natuurlijk wel behoorlijk wennen, maar werkt wel.
Het komt af en toe in verhouding met SLR ee beetje amateuristich over, maar uiteindelijk telt het resultaat en dat is absoluut vergelijkbaar, voordeel is wel dat je de spullen niet voelt aan je schouder of wat ik soms had na een dagje fotograferen pijnlijke schouder en arm/rug.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Het is net wat je zegt, het uiteindelijke resultaat telt.
Ik zie er een hoop voordelen van en samen met de uitstekende beeldkwaliteit is het helemaal top.
Zeker wat je zegt met macro fotografie, iets waar ik ook me zelf meer in wil verdiepen.
Ben al aan het sparen voor een goede macro lens, en als ik dit zo ziet en hoor is het leuk op pad gaan met je gear.
Als je de keuze eenmaal gemaakt heb is het niet moeilijk meer maar wat dit betreft ben ik best wel terug houdend, wetende dat als ik zou overstappen ik niet meer zo makkelijk terug kan, financieel gezien.
Daarom schreef ik ook dat ik "gelukkig" het geld er niet voor heb om nu over te stappen, scheelt weer veel nadenken :D .
Het scheelt denk ik ook wel dat ik er ( nog ) geen last van heb als ik een dag met mijn spullen op pad geweest, maar van de zomer nog 4 dagen naar London geweest en dan is het wel aangenamer als je spullen wat lichter en compacter zijn, je heb eenvoudig weg wat meer bewegingsvrijheid.
Maar dat het mooie apparatuur is met goede resultaten daar twijfel ik niet meer aan,
Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen, de techniek die nu in de oly omd zit die de camera zo goed laat presteren zal over een paar jaar ook weer opduiken in de goedkopere modellen, misschien dat de lenzen tegen die tijd ook weer anders geprijsd zijn of dat er tweedehands aantrekkelijke prijzen gevraagd worden, dan kan ik gaan bedenken wat ik ga doen of misschien erbij neem.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar