Lens en body cleaning

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rob-Westland
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2012 21:24

Beste Allemaal ,

Ik heb een storing met me lens en/of body het is een communicatie storing me camera zegt contakten schoon maken

Nu wilde ik jullie vragen is daar speciaal spul voor of moet dit gebeuren door de vakman ?


groeten

ROb
Canon 40D 50D tamron 18-270 Sigma 2:8 105 Canon 70-200 L IS Usm
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Heb je het forum al eens door zocht. Kan me niet voorstellen als hier al eens paar vragen over zijn geweest ?

anders Google ? hier Google resultaat
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Contacten (lens én body!) kunnen schoongemaakt worden met een gummetje, let er dan wel op dat er geen spul in de body valt.
Met een niet-pluizend doekje en een beetje wasbenzine/terpetine/ammoniak/spiritus kan het ook, let er wel op dat je voorzichtig bent want deze vloeistoffen kunnen kunststof aantasten!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
JAM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2012 16:15
WoonplaatsCOLON Enschede

Een gummetje is niet altijd een goed middel! Soms blijven er kleverige resten achter die de boel toch weer laat versmeren.
De tip van doekje met wasbenzine of ander ontvetter is wat dat betreft een betere.

Contacten van connectoren kun je soms weer helemaal glimmend-perfect krijgen door ze op te poetsen met tandpasta (al is dit vooral geschikt voor betaal-passen en sim-kaarten). Wellicht een heel klein beetje op een doekje?
Wijsheid komt met de jaren.... Ik wacht rustig af!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar