3 x Gansje

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Johan1978
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2012 12:30
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Deze 3 vanmorgen gemaakt...

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Groetjes Johan
Canon 40D
Canon EF 100mm macro 2.8, Canon Ef 18-200mm
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Hallo Johan,

1. Niet scherp en jammer van het felle zonlicht. Je had hier beter kunnen inflitsen om de gans wat helderder te krijgen. Jammer van de pootjes op de achtergrond. Meer kijkruimte naar links is mooier.
2. Niet scherp, Jammer van de gans op de achtergrond. Standpunt had nog iets lager gemogen en wat meer kijkruimte naar links.
3. Lijkt me wel scherp op het oog, maar nu heb je een halve gans erop staan. Ook hier weer het harde zonlicht.

Maar ze zijn wel schattig.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik ben het niet eens met Jef-W. De foto's zijn naar mijn smaak namelijk WEL scherp. Maar ook scherpte is een kwestie van smaak, en kennelijk wil Jef foto's die ik overscherp noem.... Smaken verschillen gelukkig!

Anyway, hierbij mijn opmerkingen:
1. het licht dat op deze manier op het gansje valt had een bijzonder effect kunnen opleveren, maar het werkt niet in dit geval. Als je had ingeflitst (zoals Jef voorstelt), had je een technisch betere foto gehad. Maar of 'ie dan interessanter was geweest weet ik niet.

2. Volgens mij heb je deze scherp gesteld op de nek, het kopje lijkt net buiten de prettige scherptediepte te liggen. Voor de rest niet echt veel mis mee, maar ook geen spannende foto.

3. Ik weet niet wat ik met deze foto moet. Het achterlijf is (gedeeltelijk) overbelicht, het kopje is goed belicht. Het kopje zou de aandacht moeten trekken, maar voor mij doet het 't dat niet. Dat komt ook doordat het kopje tegen het asfalt in het felle zonlicht aanstaat en daardoor niet echt goed opvalt.

Kortom, je heb het jezelf niet makkelijk gemaakt. Het felle zonlicht hielp niet. En ik kan het ook niet echt, vogels die op de grond lopen lekker fotograferen! Ik zou het echt niet veel beter hebben gedaan.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Johan1978
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2012 12:30
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Bedankt voor de reacties.
Ik had nog gevraagd of ze stil wilde zitten maar nee.
Het was inderdaad niet de goede belichting maar ja volgende keer beter. Ik vond ze toch redelijk gelukt.
Canon 40D
Canon EF 100mm macro 2.8, Canon Ef 18-200mm
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLON2. Volgens mij heb je deze scherp gesteld op de nek, het kopje lijkt net buiten de prettige scherptediepte te liggen. Voor de rest niet echt veel mis mee, maar ook geen spannende foto.
Scherpte wil je altijd op het oog hebben, daarom noem ik dat onscherp. :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar